Vojna vježba u Srbiji za potrebe klikova predstavljena kao početak oružanog sukoba

Pojedini portali su, u naslovima svojih članaka, vojnu vježbu koja se održava u Srbiji predstavili kao početak oružanog sukoba.

Ocijenjeni članci
Dnevno.hr Klikbejt; Ispravljeno; Glas Regije Klikbejt;

Na portalu Dnevno, 5.11.2021. godine objavljen je članak pod naslovom u kojem se tvrdi da “Srbijom odzvanjanju sirene” te da su “mobilizirane tisuće ljudi”, sve uz nadnaslov s navodom “počelo je”:

POČELO JE!
SRBIJOM ODZVANJANJU SIRENE, MOBILIZIRANE TISUĆE LJUDI! Vulin izašao pred naciju: ‘Po nalogu Vučića svim komandantima naređujem’

Na Facebook stranici Dnevno.hr, ovaj članak podijeljen je uz opis “Krenulo je !”. Članak identičnog naslova objavljen je i na anonimnom portalu Glas regije 7.11.2021. godine

Za razliku od naslova i opisa objave na Facebooku u kojima se implicira početak oružanog sukoba, u članku na portalu Dnevno navodi se kako je u Srbiji u petak, 5. novembra, započela vojna vježba “Sistem 2021”. 

U Srbiji je u petak započela spektakularno najavljena vojna vježba “Sistem 2021” koja se održava na čak na 50 lokacija diljem zemlje.
(...)
Početak je oglasila sirena, a u 24 grada i 26 općina sudjelovat će gotovo 8.000 pripadnika stožera za izvanredne situacije.
(...)
Kako je priopćilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, tijekom vježbe “Sistem 2021” prikazat će se spremnost i sudjelovanje u odgovoru na elementarne nepogode i tehničko-tehnološke nesreće.

U vježbi će sudjelovati oko 8.000 ljudi – pripadnika Sektora za izvanredne situacije MUP-a, Crvenog križa Srbije, Vatrogasnog saveza Srbije, Vojske Srbije, Gorske službe spašavanja, subjekata i snaga jedinica lokalne samouprave, vodoprivrednih poduzeća, posebnih organizacija i organa.

U članku se nigdje ne spominje “mobiliziranje tisuća ljudi” koje je spomenuto u naslovu. 

Ovakvi ratnohuškački naslovi manipuliraju emocijama i strahovima čitatelja/ki, s ciljem prikupljanja klikova.

Naslove članaka na portalima Dnevno i Glas regije ocjenjujemo kao klikbejt, s obzirom da čitatelje/ke navode na pogrešan zaključak.

Napomena

10.11.2021.

Nakon obajve ove analize, portal Dnevno ispravio je svoj članak, zbog čega im dajemo i ocjenu ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Nerma Šehović Objavljeno: 10. 11. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 4 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ne, u Kanadi ne odvode djecu nevakcinisanih roditelja

Na društvenim mrežama kruži neutemeljena tvrdnja da u Kanadi “odvode djecu...

Lažna vijest Teorija zavjere
Dezinformacija
Klikbejt naslovi o Dodikovom “poniženju” u Rusiji

Izvještavajući o odgovoru Ruske Federacije na pismo dva člana Predsjedništv...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Joe Biden “zaražen koronom” samo u klikbejt naslovu

Portal Slobodna Bosna je u naslovu svog članka ustvrdio da je predsjednik S...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me