Zornića nije osudio haški tribunal

"Tanjug" je plasirao netačnu informaciju o tome da je Zornića osudio haški tribunal, a neki mediji koji su prenijeli članak, su ispravili greške nakon što smo ih kontaktirali.

Ocijenjeni članci
Tanjug Dezinformacija; RTRS Dezinformacija; Mondo Dezinformacija; Mondo Greška; Demantirano; Blic Dezinformacija; Informer Dezinformacija; Pravda Dezinformacija; Vesti-online Greška; Srpska info Dezinformacija; Nezavisne Dezinformacija;

Na portalu novinske agencije “Tanjug” 25. septembra objavljen je članak pod naslovom:

Žurnal: Zornić, osuđen za ratni zločin, direktor Toplane

Na početku članka se navodi da je Zornića  na zatvorsku kaznu osudio haški tribunal:

Zornić, kojeg je na poziciju direktora navodno predložio SDP BiH, je bio ratni komandant Armije RBiH, koga je haški tribunal osudio na zatvorsku kaznu zbog organizovanja ubistva civila hrvatske i srpske nacionalnosti.

Nakon tvrdnje da je haški sud osudio Zornića, u obrazloženju presude se našla informacija kako je ipak bio u pitanju “okružni vojni sud u Sarajevu”:

Presudom Okružnog vojnog suda u Sarajevu iz avgusta 1993. Zornić i još šestorica pripadnika Armije RBiH proglašeni su krivim za ubistva i pljačku civila koji su živjeli u gradu i zajedno osuđeni na više od 54 godine zatvora.
Zornić je osuđen na deset godina i dva mjeseca zatvora, a sud je procijenio da su on i još šestorica njegovih saboraca odgovorni za ciljana ubistva većeg broja civila, uključujući Јosipa Gogalu koji je 1992. bio direktor Republičke uprave za prihode i proračun te član HDZ BiH.

Ovaj članak su od “Tanjuga” prenijeli mediji u BiH i Srbiji, među kojima su “Informer", “RTRS”, “Mondo.ba”, “Mondo.rs” i “Blic”. Redakcija “Raskrinkavanja” svima onima koji imaju impressum na svojim stranicama, uključujući i “Tanjug”, poslala je upit, a odgovor smo do trenutka objavljivanja analize dobili od portala “Mondo.ba” i "Vesti-online".

"Mondo" je ispravio grešku, te smo članak ovog portala ocijenili kao greška, ali i kao demantirano.  Sa druge strane, portal "Vesti online" je odgovorio kako je tekst u cjelosti preuzet sa "Tanjuga" te da greška datira odatle, ali netačna informacija do objavljivanja ove analize nije ispravljena. 

Svi mediji koji nisu ispravili netačnu informaciju koja govori o tome da je Zornića osudio haški tribunal, dobijaju ocjenu dezinformacija. 

(Raskrinkavanje.na)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 04. 10. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 11 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Novi portal za zaradu od klikova: Prenosimo.info i njegov bezinformativni sadržaj

Svrha postojanja portala koji se predstavljaju kao “informativni”, a objavl...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt Demantirano
Lažna vijest
Lažna vijest sa fotografijama koje prikazuju “dolazak migranata”

Portal Bišćani je objavio članak sa kompilacijom fotografija koje navodno p...

Lažna vijest Klikbejt
Lažna vijest
Vakcine ne izazivaju “poremećaje”. Virusi izazivaju ozbiljne bolesti.

Facebookom se već neko vrijeme dijeli video snimak javnog govora Marije Sto...

Lažna vijest Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me