Raskrinkavanje.ba

BH dijaspora → SJAJNE VIJESTI ZA DIJASPORU, OVO SE ČEKALO! Evropska unija donijela odluku koja mijenja sve!

06.06.2018
Tekst članka

Nakon snižavanja cijene roaminga, u Evropskoj uniji će se sniziti i cijene međunarodnih poziva.

 

06/06/2018

 

Udarna vijest

Udarna vijest

Riječ je o pozivima koje građani upućuju u druge evropske članice, a koje operateri, prema istraživanjima, naplaćuju i do pet hiljada posto više od stvarnog troška.

Oglas

Nakon dogovora Vijeća, Komisije i Evropskog parlamenta, maksimalne cijene minute poziva u Europskoj uniji ubuduće će biti 19 centi, a SMS poruke šest centi.

Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača u Evropskom parlamentu, objavila je da su sinoć završeni pregovori o Evropskom elektroničkom komunikacijskom kodu kojim su regulirane cijene međunarodnih poziva.

– Nakon sniženja cijena roaminga od kojih profitiraju potrošači koji putuju u inostranstvo, odlične vijesti i za potrošače koji iz svoje države zovu u EU, a kojih je ipak značajno veći broj. Sinoć su završili pregovori između Vijeća, Komisije i Parlamenta o Evropskom komunikacijskom kodu, a jedno od najvažnijih postignuća je značajno sniženje međunarodnih poziva – objašnjava Biljana Borzan.

Naime, istraživanje BEUC-a (Evropskog udruženja za zaštitu potrošača) je pokazalo da je stvarni trošak minute inostranog poziva za operatere 0,014 eura po minuti, a za potrošače bude i do 1,99 eura po minuti. Po toj računici operateri zarade na međunarodnom pozivu i do 5.000 posto. SMS poruke operaterima donose profit od 1000 posto.

– EU je odredio da će maksimalne cijene minute poziva u EU biti 19 centi (0,37 KM), a SMS-a 6 centi (0,12 KM). To je jako dobra vijest i za potrošače u Hrvatskoj gdje cijena ovisno o operateru i tarifi zna prelaziti pet kuna – kazala je Borzan.

Zbog visokih cijena poziva u inostranstvo koje se u prosjeku kreću oko 50 centi, evropski potrošači su sve češće koristili različite aplikacije za zvanje, koje ipak kvalitetom ne mogu parirati klasičnom pozivu. Čak 67 posto potrošača kaže da najčešće ne koriste aplikacije jer osoba koju zovu nema istu aplikaciju, a 36 posto potrošača jer je kvaliteta poziva preslaba.

Članak indeksiran 07.06.2018. Zadnji put osvježen 07.06.2018.

Ocijenjeno u analizi