Raskrinkavanje.ba

Alo → TIK TOK NUDE KAO POSAO BUDUĆNOSTI Podstiču decu da idu na mrežu poznatu po lošem uticaju i tragedijama

29.09.2023
Tekst članka

Ni programiranje, ni poljoprivreda, ni mašinstvo, ni energetika - u Srbiji je zanimanje budućnosti tiktoker! Tako bar kažu oni koji ovih dana u Beogradu, a verovatno i u drugim krajevima države dele letke i organizuju školu za tiktokere!

Znajući da su roditelji oni koji se lože na uspeh svoje dece, organizatori se obraćaju upravo njima.

„Tiktok škola u korak s vremenima - Došlo je digitalno doba, gde se najveća zarada nalazi upravo na internetu i društvenim mrežama! Najtraženija profesija! Više od 30 odsto dece se izražava da žele da budu influenseri kada porastu!“, stoji u tekstu na letku s poentirajućom porukom:

„Neka i vaše dete postane poznato!“

Na sreću, kaže sagovornica Alo! u čijem kraju su ovi leci deljeni, misli da se niko od roditelja nije upecao na ovu „ponudu koja se ne odbija“.

- Među roditeljima dece s kojom se moje dete druži niko neće ni razmatrati ovakvu ponudu. Ipak, ko zna, verujem da ima onih koji nisu svesni koliko je to besmisleno. Ako planiraju da im dete bude normalno i pametno, moraju da ih nauče da žive pošteno i da im bar u ovom periodu prioriteti budu škola, znanje, drugari, sport, porodica, a ne mreže koje ih love na svakom koraku - ocenila je ona.

Inače, ove letke Beograđani su nalazili i u poštanskim sandučićima među reklamnim materijalom, ali i ispred škola kada dolaze po svoju decu, ispred sportskih sala i u parkovima.

Na društvenim mrežama komentari na ovo su različiti, od začudnih, preko osuđujućih, pa sve do duhovitih.

„Šta će još da izmisle“, „Ovo će neki roditelj stvarno da plati“, „Zadnje vreme došlo“, „Šišaj ovce dok ima vune“.

„Ubede dete da svira klavir, vozi rolere, bilo šta i odmah nalog na Insta/TikTok pa brdo klipova, slika, brand ambasadori i tako dalje... Čak i kada znaš da roditelji vode nalog, opet je mnogo bizarno. Trumanov šou bukvalno“, konstatovao je jedan korisnik mreže Redit.

Psiholozi upozoravaju

- Šta da kažem! Ja sam vrlo protiv takvih nazoviškola. To svakako nije škola niti je obrazovno. Neprikladno je to nazivati školom. Nedopustivo je plasirati deci popularnost preko mreža, jer to nije dobra popularnost. Dobra popularnost se stiče kreativnim radom, sportom, uspehom u nekom uzrastu primerenoj oblasti - kaže psiholog i dodaje:

- Ti ljudi koji su otvorili tu školu sigurno nisu psiholozi i pedagozi, jer su zanemarili opasnosti koju mreže, a pogotovo Tiktok nose. Bilo je i samoubistava, čak i u našoj zemlji, ali i povređivanja, samopovređivanja.

Ona upozorava roditelje da ne nasedaju na ovakve pozive i ne trče za slavom i obećanim novcem, jer iza svega toga stoji velika opasnost.

- Apelujem na roditelje da nikako ne prijavljuju decu na tako nešto! I na te ljude koji su organizovali tu obuku da ne rade takve stvari jer novac koji će zaraditi je premali naspram štete koju mogu da naprave deci. Influenseri vrlo često upadnu u teške psihičke probleme, a mi treba tu decu da oblikujemo u neke stamene, stabilne, pametne ljude - zaključuje Milica Milkić.

Fakultet za mreže

Kijevski nacionalni univerzitet za kulturu i umetnost otvorio je 2021. Fafakultet za Tiktok. Novi fakultet osnovao je njegov ideolog i direktor univerziteta Mihail Poplavski.

- Moja misija je da „ukrainizujem“ Tiktok i da vodim mlade, kreativne, ambiciozne i perspektivne ljude - one koji će stvarati najnoviju istoriju Ukrajine. Želim da svi predstavite svetu ukrajinski Tiktok - rekao je reditelj, koji tada verovatno nije ni slutio da će rad univerziteta prekinuti sukob između Ukrajine i Rusije.

Članak indeksiran 27.10.2023. Zadnji put osvježen 27.10.2023.

Ocijenjeno u analizi