Anonimni portali zarađuju i na ravnogorcima

U utrci za klikovima portal “E-dijaspora” plasirao je lažnu vijest koja govori da Tužilaštvo pokreće postupak protiv Milorada Dodika.

Raskrinkali smo
E-Dijaspora Lažna vijest; Klikbejt;

U analizi “RTRS, Srna i Infosrpska: O ravnogorcima i Draži Mihailoviću sve najbolje” smo pisali kako je javni servis izvijestio o postrojavanju dvije stotine pripadnika Ravnogorskog četničkog pokreta u Višegradu.

Sa druge strane, portal „E-dijaspora“ na preuzeti članak sa „Slobodne-Bosne“ 11. marta dodao je naslov koji po svom euforičnom i senzacionalističkom sadržaju za cilj ima obezbijediti što veći broj klikova. Za razliku od pristrasnog izvještavanja “RTRS”-a koje ima političku pozadinu, ovaj put je u pitanju kreiranje medijskih manipulacija sa ekonomskim ciljem.

„BiH JE NA NOGAMA: Reakcije Stižu! Tužilaštvo Pokreće Postupak Protiv “Pokrovitelja” Milorada Dodika!?“

Članak se sastoji od nekoliko reakcija, odnosno saopštenja političkih stranaka vezanih za događaj iz Višegrada sastavljenih u jedanu cjelinu. U tekstu članka, tačnije u saopštenju Stranke demokratske akcije koje je prvo navedeno, zahtijeva se od Tužilaštva Bosne i Hercegovine da pokrene krivične postupke protiv organizatora.

„Stranka demokratske akcije zahtijeva da Tužilaštvo Bosne i Hercegovine po službenoj dužnosti odmah poduzme sve korake i pokrene krivične postupke protiv organizatora četničkog okupljanja u Višegradu.“

U drugom saopštenju koje se također nalazi u članku, Predsjednik Građanskog saveza (GS) Nihad Čolpa smatra da se "četničko orgijanje desilo pod pokroviteljstvom Milorada Dodika".

„Predsjednik Građanskog saveza (GS) Nihad Čolpa rekao je da je zastrašujuće to što je danas u Višegradu pozvano na novi genocid. On smatra da se četničko orgijanje desilo pod pokroviteljstvom Milorad Dodika, predsjednika SNSD-a, te da to treba dobiti hitan odgovor od stranih ambasada u Bosni i Hercegovini.“

SDA je zatijevala pokretanje postupka protiv organizatora događaja, dok su iz GS-a rekli kako smatraju da se događaj desio “pod pokroviteljstvom Milorad Dodika”.  Dakle, ni jedno od saopštenja, odnosno sadržaj članka, ne uključuje tvrdnje da “Tužilaštvo Pokreće Postupak Protiv “Pokrovitelja” Milorada Dodika”. Tako nešto jedino možemo pronaći u naslovu članka portala “E-dijaspora”.

Upravo zbog senzacionalističkog pristupa informisanju i činjenice da naslov članka ne oslikava njegov sadržaj, ocjenjujemo ga kao klikbejt. Isti članak ocjenjujemo i kao lažnu vijest, obzirom da nije tačna tvrdnja iz naslova koja kaže da Tužilaštvo “pokreće postupak protiv Milorada Dodika”.

(Raskrinkavanje.ba

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 16. 03. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Portal “Narodni” o ubistvu Davida, operaciji Lepe Brene i bratu Jale Brata

Video-snimci koje je Davor Dragićević objavio na Facebook grupi “Pravda...

Lažna vijest Klikbejt
Lažna vijest
Klikbejtom do smrti

I pored toga što javne ličnosti ne uživaju – i opšteprihvaćeno je da...

Lažna vijest Klikbejt
Dezinformacija
Kada mediji od ubistva naprave “seks skandal”

Mediji su krajnje neprofesionalo izvijestili o ubistvu mlade žene koje se dogodilo...

Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me