Raskrinkavanje.ba

Besmislice o QR kodu i beskontaktnim prodavnicama

QR kod obavezan je za ulazak u specijalne, beskontaktne radnje poput Aldi Shop & Go, što, naravno, ne znači da se u ostalim prodavnicama ne može obaviti kupovina na klasičan način.

Foto: David Anstiss, geograph 

Na Telegram kanalu iSTiNA 8.6.2023. objavljen je videosnimak uz sljedeći opis:

Mislili ste da je ovo naučna fantastika i da je daleko od toga da se to desi kod Vas? Dešava se mnogo brže nego što ste mislili ... ne da ne možete kupiti hranu, ili bilo šta drugo, bez digitalnog identiteta i QR koda, već ne možete ni ući u samoposlugu bez toga! Ovo je Aldi Shop & Go u Londonu! Ovome treba pružiti otpor i bojkotovati po svaku cenu inače ulazimo u digitalno ropstvo!

Na snimku se čuje muškarac koji, dok ulazi u prodavnicu Aldi Shop & Go, govori o tome da se u ovaj market ne može ući bez QR koda. Identične objave pronašli smo i na nekoliko Facebook profila (1, 2, 3). 
 

Šta su činjenice?

Navodi o tome da se u prodavnicu ne može ući niti kupiti hrana bez digitalnog identiteta i QR koda su manipulativni. O objavama sličnih tvrdnji, u kojima je korišten videosnimak Aldi prodavnice, pisao je fact-checking portal Raskrinkavanje iz Crne Gore u ovoj analizi.

Na videosnimku je prikazana prodavnica trgovačkog lanca Aldi u londonskom naselju Greenwich, koja je otvorena početkom 2022. godine, a funkcioniše zahvaljujući najnovijoj tehnologiji maloprodaje bez kasa. 

Cijeli proces je, navodi Raskrinkavanje, jednostavan: kupci treba da skinu aplikaciju i na osnovu QR koda mogu ući u market. Uz pomoć velikog broja kamera, sve što kupci stave u korpu automatski se dodaje na račun koji se kroz aplikaciju, po izlasku, automatski naplaćuje.  

Aldi nije prvi tržni lanac koji testira ili prelazi na ovaj vid trgovine. Do sada su beskontaktne markete otvorili i giganti kao što su Amazon, Tesco i ostali. Riječ je o posebnoj vrsti prodavnica koje još uvijek nisu masovno rasprostranjene u svijetu niti njihovo postojanje znači da je nemoguće kupiti hranu ili ući u druge prodavnice bez QR koda. U neposrednoj blizini Aldi Shop & Go prodavnice nalaze se barem jedna prodavnica (1) i jedna mesnica (1) u kojima je moguće obaviti kupovinu namirnica na klasičan način. 

Prema podacima stranice Statista, 2018. godine postojalo je 350 ovakvih prodavnica u svijetu, a  procjenjuje se da će širom svijeta do 2024. godine biti oko 10.000 ovih prodavnica. Poređenja radi, samo njemački lanac tržnih centara Lidl trenutno ima oko 12.000 prodavnica u 31 zemlji. 

U objavi se, pored QR koda kao uslova za ulazak u prodavnicu, spominje i “digitalni identitet”, to jest identitet pojedinaca/ki, organizacija i slično u online prostoru. Ovaj se termin tokom pandemije Covid-19 dovodio u vezu s brojnim izmišljenim zavjerama. U analizi ispod objasnili smo kako se digitalni ID predstavljao kao nešto što “elite” nameću ljudima kao obavezu, a što je usmjereno na oduzimanje njihovih prava i gubitak autonomije. 

 

Shodno navedenom, tvrdnju da je “nemoguće ući u prodavnicu i kupiti hranu bez QR koda i digitalnog identiteta” ocjenjujemo kao manipulisanje činjenicama budući da se ova tehnologija koristi u samo jednom, još uvijek prilično nerasprostranjenom tipu prodavnica. Implikacije da se na ovaj način ostvaruje “digitalno ropstvo” ocjenjujemo i kao teoriju zavjere

 

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke
Teorija zavjere 08.06.2023

Telegram profili: Telegram kanal iSTiNA: Aldi Shop & Go

  • Teorija zavjere
  • Manipulisanje činjenicama