Dva brata rođena...

U jednoj od ranijih analiza „Raskrinkavanje“ se bavilo portalom „Zicer“. Analizirali smo nekoliko  objavljenih članaka na navedenom portalu i ustanovili da je riječ o satiričnom portalu bez dovoljno jasne napomene o tome. Jedan od njihovih članaka našao se ovih dana i u drugim medijima, koji su ga predstavili kao kredibilnu vijest.

Raskrinkali smo
Info-KS Lažna vijest; Espreso.rs Dezinformacija; Klikbejt; Kurir Dezinformacija; Klikbejt; Slobodna Bosna Dezinformacija; Klikbejt; Sport.ba Dezinformacija; Klikbejt; Insajder Dezinformacija; Klikbejt;

Već smo više puta zabilježili situacije u kojima dio medija satirične vijesti predstavlja kao kredibilne, stvarne vijesti. Prije dvije sedmice, „žrtvom“ vlastite neinformisanosti bio je i sarajevski magazin “Stav”, koji je kao vjerodostojnu vijest prenio članak sa satiričnog portala „Njuz.net“. U ovom slučaju je riječ vjerovatno o kombinaciji neznanja i utrke za klikove, pa su srbijanski i holandski fudbaleri, Siniša Mihajlović i Jack de Gier, završili kao – braća.

„RAZDVOJENI U PORODILIŠTU, ALI ŽIVOT DOKAZAO DA SU BRAĆA: Sličnost Siniše Mihajlovića i slavnog holandskog stručnjaka je NEVEROVATNA ! (FOTO)“

„Razdvojeni u porodilištu ALI ŽIVOT DOKAZAO DA SU BRAĆA!“ naslov je satiričnog članka objavljenog polovinom prošle godine na portalu „Zicer“, o čemu smo pisali u našoj analizi “Kada se satirični portal ne predstavi dovoljno detaljno

Portal „Info-ks“ 27. februara ove godine objavio identičan članak, ali bez napomene da je riječ o satiričnom tekstu.

Portali “Kurir”, “Espreso”, “Novi”, “Slobodna Bosna” i “Insajder” također su krajem februara i početkom marta pisali o ovom članku, a svi oni imaju isti naslov koji također tvrdi da su Mihajlović i de Gier “dokazano braća”. Međutim, tekst članka nije identičan originalnom, satiričnom članku. Umjesto prenošenja članka, navedeni portali su o njemu pisali kao o izmišljenoj vijesti koja je objavljena kao stvarna, iako je u pitanju satirični sadržaj.

Nekadašnji holandski fudbaler Džek de Gir pljunuti je Siniša Mihajlović, a o njihovoj sličnosti dosta se raspredalo.
Bivši selektor Srbije i sadašnji trener Bolonje nema blizanca, ali fizička sličnost koju je u tom preiodu imao sa Holanđaninom Džekom de Girom je zaprepašćujuća! Neki su otišli toliko daleko da su izmislili "genetsko istraživanje" koje je pokazalo da su njih dvojica zapravo - braća!
To je otišlo toliko daleko da se jednom prilikom Siniša fotografisao sa Džekom i tu fotografiju pokazao svojim roditeljima. Tada je, navodno, njegova majka ispričala tužnu priču kako je Siniša zapravo imao brata blizanca, koji je navodno umro pri porođaju.
Da priča bude što sočnija, pisalo se da je Siniša stalno pokušavao da sa Džekom dogovori da urade 'genetski test'. Holanđanin je odbijao ali je na nagovor zajedničkih prijatelja ipak pristao. Rezultati su bili poražavajući. Siniša i Džek ne samo da su rod, već su rođena braća! To je bio vrhunac izmišljene priče koja je dobro zabavila sve koji poznaju Sinišu i Džeka.

„Zicerov“ članak je izvor tvrdnje koja govori da je genetsko istraživanje potvrdilo da su navedeni fudbaleri braća. Fizička sličnost iz mlađih dana Mihajlovića i de Giera poslužila je očito kao motiv za satirični članak, ali tu prestaje svaka veza sa stvarnošću i „autori“ „Zicera“ daju mašti na volju.

Ono što je zanimljivo jeste da su navedeni mediji koji su o tom članku pisali,  naveli kako su neki “izmislili genetsko istraživanje”. Pritom nigdje u člancima nije navedeno da je u pitanju bio satirični članak niti je iko naveo izvor članka o kojem pišu. Tako opremljen izvještaj ostavlja dojam da je vijest o genetskom istraživanju zaista vijest koju je neko predstavio kao stvarnu - što nije bio slučaj.

S obzirom na to da portal „Info-ks“ prilikom objave članka nije naveo da je riječ o satiričnom, ali ni o izmišljenom tekstu te je članak prenio u originalnom obliku, zbog predstavljanja satire kao stvarne vijesti dobija ocjenu lažna vijest. Redakcija “Raskrinkavanja” kontaktirala je ovaj portal, međutim do trenutka objavljivanja ove analize nismo dobili odgovor.

Mediji koji su vijest predstavili kao ozbiljnu temu i u naslovu naveli kako su igrači “dokazano braća”, dobijaju ocjenu dezinformacija. Zbog činjenice da ni naslov nije usklađen sa sadržajem članaka, iste ocjenjujemo i kao klikbejt.

Poslali smo upit i ostalim medijima, a odgovor smo dobili jedino od portala “Espreso”, koji prenosimo u izvornom obliku:

Na nekoliko mesta u tekstu naglašeno je da se radi o satiri.
"Bivši selektor Srbije i sadašnji trener Bolonje nema blizanca, ali fizička sličnost koju je u tom preiodu imao sa Holanđaninom Džekom de Girom je zaprepašćujuća! Neki su otišli toliko daleko da su izmislili "genetsko istraživanje" koje je pokazalo da su njih dvojica zapravo - braća."
Upravo u ovom delu teksta jasno smo stavili do znanja da nije u pitanju ISTINA, već FORA, tako da mislimo da nema potrebe da pričamo o obmani publike, jer je i publika razumela da se ne radi o ozbiljnom tekstu, već interesantnoj informaciji za koju mnogi nisu znali...

U članku zaista stoji kako je priča “izmišljena”. Međutim, nije navedeno da je u pitanju “fora”, niti je igdje navedeno da je izvor članka satirični portal. Pored toga, naslov i na ovom portalu sadrži tvrdnju koja govori da su igrači “dokazano braća” i da su “razdvojeni u porodilištu”.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 07. 03. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 2 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Angela Merkel nije nestala

Portal “Kladanjski” reciklirao je članak iz prošle godine, pritom ne nudeći...

Klikbejt
Dezinformacija
BiH ne uvodi obavezan vojni rok

Prenošenjem članka iz drugog medija kojem je pritom promijenjen naslov, portal...

Dezinformacija Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: Dani izmišljenih izjava

Između dezinformacije o uvozu starih automobila i „prepakivanja“ vijesti...

Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me