Formula “Bh. dijaspore”: Strah+panika=klikovi i zarada

Šta je zajedničko automobilu marke “Golf”, Senadu Hadžifejzoviću i “Vizi za budućnost”? Uglavnom to da ih portal “Bh. dijaspora” na Facebooku koristi da svoje klikbejt sadržaje učini vidljivim što većem broju ljudi. Portal “BH dijaspora”, koji koristi nekoliko Facebook stranica za dijeljenje svojih sadržaja, fokusira se na rat, oružje i dodavanje senzacionalističkih epiteta na svaku izjavu koju prenose - sve je šokantno, nevjerovatno, nemoguće i “za zatvora”.

Ocijenjeni članci
BH dijaspora Klikbejt; BH dijaspora Klikbejt; BH dijaspora Klikbejt; BH dijaspora Klikbejt; BH dijaspora Klikbejt;

Portal “BH dijaspora”, kao što je slučaj i sa većinom ovakvih portala, nema podatke o vlasništvu i redakciji, niti se riječ “impressum” nalazi bilo gdje na samom portalu. Portal je povezan sa nekoliko društvenih mreža: Facebook stranica “Bosanskohercegovačka dijaspora”  trenutno broji 48,693 pratilaca, Instagram profil broji 308 pratitelja, dok ih je na Twitteru 323. Youtube kanal ovog portala broji 48 pratitelja. Ni jedna od društvenih mreža ne donosi nikakve detaljnije informacije o portalu i ljudima koji ga vode i koji rade za isti.

“Oficijelna” Facebook stranica “Bosanskohercegovačka dijaspora” je, za razliku od ostalih, jasno povezana sa samim portalom. Već na njoj se vidi standardna praksa “BH dijaspore”, gdje se skoro svaki članak na ovoj društvenoj mreži prenosi sa različitim naslovom, a ponekad i fotografijom, od onih koji su objavljeni na samom portalu. Tako se, recimo, za “Nezapamćeni haos u BiH” i “brutalan napad na Bakira Izetbegovića” koji je najavljen na Facebooku, na samoj stranici pokazuje da je zapravo saopštenje Ambasade SAD koja je osudila militantni govor Bakira Izetbegovića koje se teško može nazvati brutalnim napadom:

“Neprestana retorika podjele u Bosni i Hercegovini zabrinjava javnost širom zemlje. Bilo je teško uspostaviti mir u BiH. Imajući u vidu nedavnu turbulentnu prošlost Bosne i Hercegovine, spominjanje ili aludiranje na rat je neprihvatljivo”, istakli su iz Ureda za odnose s javnošću Ambasade SAD u BiH.

 

Istim povodom oglasio se i OHR, a njihovo saopštenje je najavljeno ovako:

 

“Žestoko upozorenje” koje “mijenja sve” glasi:

“Isuviše je kontraproduktivne i provokativne retorike u BiH. Sve javne ličnosti trebale bi pažljivo i odgovorno birati svoje riječi. Odgovornost je prvenstveno na izabranim i vladinim zvaničnicima, kao što je više puta istaknuto u izvještajima visokog predstavnika Ujedinjenim nacijama. Poruka je ista za sve: BiH je jedinstvena multietnička suverena država koja se sastoji od dva entiteta, u kojima svi građani – tri konstitutivna naroda i ostali – žive i rade zajedno. Javne ličnosti imaju odgovornost da doprinose miru i pomirenju“, rekla je Ljiljana Radetić, glasnogovornica OHR-a.

U jednom od sličnih članaka, tema su bili bh. sportaši:

 

Adnan Ćatić je, dakle, “brutalno uvrijedio” Miralema Pjanića tako što mu nije posvetio Tweet solidarnosti i podrške.

Fotografija za koju ovaj portal tvrdi da kompromituje Bakira Izetbegovića je ona na kojoj se rukuje sa Fahrudinom Radončićem:


 

Katastrofalna situacija zapravo je žalba građana na korupciju na graničnim prelazima i izjava iz policije koja govori da se radi na sankcionisanju.

Sudeći prema naslovima ovog portala, svaka izjava bilo kojeg političara/ke je “skandalozna”, “užasna” i  “katastrofalna”. Pored dodavanja senzacionalističkih epiteta u naslove koji najavljuju nečije izjave, i rat je jedna od tema koje su posebno “zanimljive” ovom portalu, koji često nastoji privući posjete sijanjem straha, panike i mržnje:

 

 

Kako bi podigli vidljivost svojih objava na Facebooku, administratori stranice postavljaju fotografije sa pitanjima:


Nakon što korisnici komentarišu i lajkaju ovakve objave, i ostale objave poput linkova koji vode na portal postaju vidljivije na naslovnici.

Međutim Facebook stranica “Bosanskohercegovačka dijaspora” nije jedina stranica koja služi za dijeljenje sadržaja portala. Jedna od takvih je i stranica “Podrška Senadu Hadžifejzoviću”, koja je kreirana 30. juna 2017. godine a koja broji 40,451 pratitelja - i nema nikakve veze sa Senadom Hadžifejzovićem. Ali ima sa “BH dijasporom”, čije članke redovito objavljuje.

Tako je, recimo, u samo jednom danu ova stranica podijelila 5 članaka “BH dijaspore”, koji su ujedno i jedini sadržaji sa weba koji se na njoj mogu naći. Osim njih, na stranici se povremeno objavljuju fotografije - od kojih poneka prikazuje i samog Hadžifejzovića, dok su ostale identične onima iz gornjeg primjera (fotografije sa pitanjima o tome šta čitaoci misle o ovoj ili onoj javnoj ličnosti).

 

Pored Senada Hadžifejzovića, bh. dijaspora "pruža podršku" i Enisu Bešlagiću. Tačnije koristi i ovu stranicu za dijeljenje svojih linkova:

Facebook stranica “VW Golf Mk” koja broji 24,912 pratitelja, u svom opisu navela je portal “BH dijaspora”:

Istu pojavu primijetili smo i na stranici “Dnevna doza vize za budućnost”:

Stranica sa nazivom “Bosnians in Australia-BiH Dijaspora” također svakodnevno dijeli sadržaj ovog portala:

Prilikom pretraživanja ove društvene mreže, naišli smo i na privatni profil “Dževad Kršić” koji također redovno dijeli sadržaj ovog portala kako na privatnom profilu tako i u raznim Facebook grupama.

U detaljnijim informacijama pronašli smo da ista osoba vodi i Facebook stranicu “Klipovi”. Ova stranica ima 3,397 pratitelja te također redovno dijeli sadržaj portala “BH dijaspora”:


Portal "BH dijaspora" dakle služi se svim raspoloživim sredstvima namicanja zarade. Kako možemo zaključiti iz analiziranih članaka, cilj nije informisati bh. dijasporu o dešavanjima u našoj zemlji, nego na osnovu senzaconalističkih naslova koji su gotovo uvijek različiti na Facebooku i samom portalu, dostići što veći broj klikova i time povećati zaradu. 

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 30. 04. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Mirza Hatić nije pretukao učesnike Povorke ponosa

Anonimni portal na kojem postoje samo dva članka izvor je lažne vijesti o M...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Lažna vijest
RTRS i još dezinformacija o Povorci ponosa

RTRS je u informativnoj emisiji manipulisao brojem učesnika povorke, smanji...

Lažna vijest
Dezinformacija
Vladimir Putin nije izgubio vlast u Moskvi 

Ujedinjena Rusija, stranka koja podržava Vladimira Putina, pretrpjela je gu...

Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me