George Soros nije vlasnik instituta za virologiju u Wuhanu

Niti je George Soros vlasnik Instituta za virologiju u Wuhanu, niti je SARS-CoV-2 “napravljen” u laboratoriju ovog instituta.

Ocijenjeni članci
Vidovdan Lažna vijest; Teorija zavjere; YouTube: Slavija info TV Lažna vijest;

Na portalu Vidovdan 22. marta 2020. godine objavljen je članak u čijem naslovu se tvrdi da je “Institut u Vuhanu u Kini odakle je “pobjegao” virus” u vlasništvu Georga Sorosa. 

Institut u Vuhanu u Kini odakle je “pobegao” virus je u vlasništvu Soroša

U samom članku se pojavljuje samo screenshot tweet-a sa profila Djura Krompic 1244 USTAVOBRANITELJ koji tvrdi da je institut u Wuhanu, odakle je navodno “pobjegao virus”, u vlasnišvu Georga Sorosa.

Pored toga, na društvenim mrežama su se počeli širiti meme-ovi poput ovoga:

Odakle je potekla ova teorija?

Špekulacije i teorije o tome da je novi koronavirus SARS-Cov-2 vještački stvoren u laboratoriji, te da je “pobjegao” ili da je “pušten” iz Institutu u Wuhanu, pojavile su se još u januaru 2020. godine. 

Tada smo pisali da ne postoje nikakvi dokazi da je koronavirus SARS-Cov-2 stvoren vještački, da je u pitanju “biološko oružje”, niti da je virus “pobjegao” iz Instituta u Wuhanu. Portal Vidovdan je i tada prenio ovu lažnu vijest. 

Teoriju koja govori da je George Soros vlasnik “firme iz Wuhana”, iz koje je navodno “pobjegao” koronavirus, prvi je u javni prostor plasirao političar iz Srbije, Srđan Nogo, koji je narodni poslanik u skupštini Srbije, te jedan od osnivača političkog pokreta Dveri, iz kojeg je naknadno isključen.

Srđan Nogo je u intervjuu koji je 17. marta objavljen na Youtube kanalu Slavija info TV, prvi put javno iznio tvrdnju koja govori da je George Soros vlasnik “firme u Wuhanu”, iz koje je “pobjegao” koronavirus. 

Za razliku od portala Vidovdan koji je naveo da je “Institut u Vuhanu u Kini odakle je “pobegao” virus u vlasništvu Soroša”, Srđan Nogo nije pominjao “Institut u Wuhanu” nego “firmu u Wuhanu”. 

Međutim, bitno je napomenuti da firma WuXi AppTech, o kojoj je govorio Srđan Nogo, nije isto što i “institut u Wuhanu” kojeg je pomenuo portal Vidovdan i na koji se mislilo u teorijama zavjere koje su objavljene još u januaru. Tada je tvrdnja glasila da je koronavirus “pobjegao” iz “Nacionalnog laboratorija za biološku zaštitu Wuhan”, odnosno iz Instituta za virologiju u Wuhanu. Institut za virologiju u Wuhanu zapravo je u vlasništvu Kineske akademije nauke, odnosno Narodne republike Kine. Samim time, Soros nikako ne može biti vlasnik ovog instituta.

Intervju, koji je sa ovim narodnim poslanikom objavljen pod naslovom “INTERVJU: Srđan Nogo - Vandredno stanje, zloupotrebe i spiskovi za likvidaciju! (17.3.2020.)”, do trenutka pisanja ove analize imalo je više od 200.000 pregleda, a na društvenim mrežama je podijeljen više od 2.500 puta. 

U 47. minuti intervjua, Nogo je najavio kako će “uvesti pozadinu cijelog ovog koronavirusa”, nakon čega je uslijedila teorija zavjere o Sorosu i “firmi u Wuhanu”. 

“Da bi objasnio građanima o čemu se radi, ovo je epicentar odakle je krenuo koronavirus” rekao je Nogo i u kadru pokazao papir sa fotografijom.

Kako je i sam Nogo rekao, na fotografiji je prikazana firma WuXi AppTech koja se nalazi u Wuhanu i koja se bavi bioinžinjeringom.

Isti papir sa istom fotografijom Nogo je objavio i na svom Twitter profilu.

Prvi dio ovog “dokumenta” zaista prikazuje firmu WuXi AppTech iz Wuhana, te se navodi i njena adresa i kontakt podaci. Kao što piše na papiru, ovi podaci preuzeti su sa zvanične web stranice firme WuXiAppTech.

Drugi dio papira kojeg je Nogo pokazao u intervjuu i kojeg je objavio na svom Twitter profilu, donosi dvije tvrdnje, od kojih je prva ta da je George Soros vlasnik firme WuXi PharmaTech Inc. Iako je Nogo u video intervjuu rekao da je Soros vlasnik firme WuXi Apptech, na dokumentu stoji drugačije ime firme - WuXi PharmaTech.

Je li Soroš vlasnik firme WuXi PharmaTech Inc?

WuXi PharmaTech Inc. je zapravo kompanija (a ne institut) osnovana 2000. godine sa sjedištem u Šangaju, a koja se bavi farmacijom, biofarmacijom i proizvodnjom medicinskih aparata. 

Firma WuXi PharmaTech Inc. više ne postoji pod tim imenom, budući da je 2008. godine usljed strukturalnih i strateških promjena i spajanja nekoliko različitih kompanija, njen naziv promijenjen u WuXi AppTech Inc, kako je navedeno i na zvaničnoj web stranici kompanije. 

Ogranak koji imaju u Wuhanu je osnovan 2012. godine za potrebe “istraživanja i otkrivanja lijekova malih molekula”. 

Tvrdnje da je Soros vlasnik ove kompanije pojavile su se prvo na engleskom jeziku, a analizom takvih teorija bavili su se i portali za provjeru činjenica Snopes i PolitiFact.

WuXiAppTech nema jednog ili većinskog vlasnika, odnosno u pitanju je firma čijim dionicama se trguje na svjetskim berzama. Na stranicama Market screener, Wall Street Journal, Reuters i drugim sličnim stranicama, mogu se pronaći informacije o dionicama ove kompanije, kao i imena najvećih investitora, odnosno vlasnika dionica. Ni na jednoj od pomenutih stranica nismo pronašli ime Georga Sorosa, ali smo došli do informacija da niko nema vlasništvo nad više od 10% dionica ove kompanije.

U maju 2011. godine, Američka investicijska firma u vlasništvu Georgea Soroša, Soros Fund Management, jeste investirala u kompaniju WuXi. Ta informacija je javna, a objavljena je na zvaničnoj američkoj vladinoj web stranici. Dokument, odnosno kvartalni izvještaj koji sadrži sve investicije Soros Fund Menagement-a za taj vremenski period, a koji je objavila američka komisija za finansijske instrumente i berzovne razmjene, nalazi se na ovom linku

Upravo ovaj dokument je Srđan Nogo pokazao u intervjuu za Slavija info TV, te ga predstavio kao spisak “svih kompanija koje su u direktnom vlasništvu Georgea Sorosa i za koje može da se utvrdi njegovo vlasništvo”. 

Osim toga, na fotografiji koju je Srđan Nogo podijelio na svom Twitter profilu, navedeno je i da su Bill Gates i George Soros većinski vlasnici kompanije Monsanto. S obzirom da ova kompanija nije vezana za priču o koronavirusu, nije jasno zašto se ova informacije našla na fotografiji, ali ni ona nije tačna. Naime, firmu Monsanto je kupila njemačka firma Bayer, te je još 2018. godine ime Monsanto zamijenjeno imenom Bayer. Monsanto, dakle, više ne postoji pod tim imenom, a njen sadašnji vlasnik je kompanija Bayer, a ne George Soros i/ili Bill Gates. 

S obzirom da nije tačno da je Soros vlasnik firme WuXi AppTech, tvrdnju koju je izjavio Srđan Nogo ocjenjujemo kao lažnu vijest. Tvrdnju koja govori da je koronavirus SARS-Cov-2 “pobjegao” iz laboratorija, ocjenjujemo kao teoriju zavjere.

Tvrdnju koju je objavio portal Vidovdan, a koja govori da je Soros vlasnik “Instituta u Wuhanu”, također ocjenjujemo kao lažnu vijest, s obzirom da je Institut za virologiju u Wuhanu u vlasništvu Narodne republike Kine. Ovaj portal za tvrdnju da je “virus pobjegao iz labaratorija”, također dobija ocjenu teorija zavjere

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 06. 04. 2020 | Zadnji put osvježeno: prije 3 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Klikbejt o virusu koji je “stigao u maskama iz Kine”

Izjava Sulejmana Ugljanina da je "virus u Srbiju možda stigao u maskama iz...

Klikbejt
Dezinformacija
Napomena na pakovanjima hirurških maski je tačna - ali je tačno i to da nošenjem maske zaustavljamo širenje zaraze. Pročitajte kako.

Tvrdnje da hirurške maske nisu efektivne u zaštiti protiv koronavirusa pono...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Neoznačena satira kao lažna vijest: Vlada RS ne nudi “1.000 maraka svakome ko potpiše da ima koronu”

Tekst satiričnog karaktera o tome da je ministar zdravlja Vlade Republike S...

Lažna vijest Satira
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me