„Inforsrpska“ – platforma za proizvodnju i distribuciju teorija zavjere

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

Na listi donatora CINS-a, za četiri od trideset istraživačkih projekata, nalazi i fondacija „Otvoreno društvo“, koju je osnovao George Soros. Međutim, 3 projekta CINS-a finansirala je i Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo kulture i informisanja Vlade Republike Srbije. Ako je finansijska podrška za četiri projekta u jednom slučaju „dokaz“ zavjere, onda bi trebala biti i u drugom.

Za „Infosrpska“ sada već sa sigurnošću možemo reći da je riječ o platformi za proizvodnju i distribuiranje teorija zavjere koje čine sastavni dio političkog narativa stranaka na vlasti u bh. entitetu Republika Srpska, odnosno predsjednika tog entiteta Milorada Dodika. “Raskrinkavanje” se ovom platformom bavilo već jednom ove sedmice, i to u analizi “„Infosrpska“: Dezinformacije pod lupom” čija je tema bila teorija zavjere, a u čijem su se središtu našli bosanskohercegovačka organizacija za monitoring izbora „Pod lupom“, američka Demokratska stranka i naravno – George Soros.

„Infosrpska“ je, međutim, nastavio i samo nekoliko dana kasnije objavio potpuno novi članak fokusiran isključivo na Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) i njegovog glavnog i odgovornog urednika, Dinu Jahića. Ono što ovom članku daje drugačiji, zloslutan ton je činjenica da je istog dana, 21. augusta optužbe iznesene u tekstu „Infosrpska“ na konferenciji za medije prijeteći iznio i Milorad Dodik.

Članak portala „Inforsrpska“ pod naslovom „Prljavi poslovi Soroševog instruktora“ obiluje lažnim i neprovjerenim tvrdnjama koje su iznesene kao činjenice. Prva od njih tvrdi da je stvarni zadatak CINS-a „da kriminalizovanjem ruše vlasti koje nisu po volji moćnim sponzorima ovog Centra koji prekrajaju svijet po svojoj volji“.

[1]„Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) Srbija, BiH itd.....organizacija je koja raspolaže sa ogromnim sredstvima za navodno ispitivanje kriminala i korupcije a stvarni zadatak CINSA je da kriminalizovanjem ruše vlasti koje nisu po volji moćnim sponzorima ovog Centra koji prekrajaju svijet po svojoj volji.“

U stvarnom svijetu, CINS je nevladina i neprofitna organizacija, koja je u skladu sa zakonima Republike Srbije osnovana 2007. godine, kao sekcija Nezavisnog udruženja novinara Srbije, a pet godina kasnije, 2012. godine, postala samostalno pravno lice i legalno registrovana u Agenciji za privredne registre Republike Srbije kao fondacija.

Na listi besmislenosti iznesenih u članku „Infosrpske“ vjerovatno je najprominentnija ona o njegovom upravljanju fondovima čija se vrijednost mjeri desetinama miliona dolara. Cijeli pasus prenosimo sa svim interpunkcijskim, slovnim i gramatičkim greškama.

„Centar CINS-a za ovaj region je u Beogradu a na čelu mu je Dino Jahić koji raspolaže fondovima Velike Britanije SAD-a i Saudijske Arabije za projekat “Razvoj istraživačkog novinarstva u regionu” od ukupno 38 miliona dolara koji je započeo 2016. godine a treba da se završi, gle čuda, u novembru ove godine, čim prodju izbori u BiH.
Dino Jahić je inače u dnevnoj službenoj komunikaciji sa poznatim zapadnim organizacijama NED-om, Fridom hausom, Eu liberty i slične koje od Jahića dobijaju instrukcije kome koliko sredstava da uplate i po kom osnovu.Rušenje vlasti kriminalizacijom CINS radi polutwjno samo je još tajna ko konkretno upravlja i u čijem interesu ali se i to može naslutiti. Inače, Dino Jahić je prošao ozbiljne kurseve u poslednje četiri godine u SAD. Od 2017. godine je postavljen od Soroš fondacije za koordinatora iztraživačkog projekta Centra za istraživanje organizovanog kriminala i korupcije u jugoistočnoj Evropi.“

Ponovo, u stvarnosti, svi podaci o donatorima CINS-a javni su i dostupni na web-stranici ove organizacije. Na listi donatora, za četiri od trideset istraživačkih projekata, nalazi se i fondacija „Otvoreno društvo“, koju je osnovao George Soros. Međutim, tri projekta CINS-a finansirala je i Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo kulture i informisanja Vlade Republike Srbije. Ako je finansijska podrška za četiri projekta u jednom slučaju „dokaz“ zavjere, onda bi trebala biti i u drugom. Što bi prema portalu “Infosrpska” značilo da je i Vlada Republike Srbije dio zavjere protiv režima Milorada Dodika.

I na kraju, Centar za istraživanje organizovanog kriminala i korupcije u jugositočnoj Evropi ne postoji. Naročito ne postoji takav centar kojim upravlja Soros. Postoji doduše "Organized Crime and Corruption Reporting Project", koji je novinarski konzorcij koji okuplja medije iz doslovno cijelog svijeta i CIN Srbija je jedna od dvije medijske organizacije iz Srbije koje su članovi tog konzorcija.

U zadnjem, zaključnom, pasusu članka, autor/i članka smještaju Jahića u centar globalne zavjere koja radi o glavi ne samo Dodiku, nego i Viktoru Orbanu.  

„Dodjeljivao je sredstva novinarima koji su radili na panamskim papirima i još mnogo toga. Dobro obavješteni poznavaoci njegovog rada tvrde da je sada i instruktor jednoj grupi madjarskih studenata za rad protiv predsjednika Madjrske Viktora Orbana inače ljutog protivnika Džordža Soroša, Jahićevog naredbodavca.
Tekstovi CINSA su prethodili svim većim udarima u regionu. No zanimljivo je da nema nikakvih projekata koje obradjuju kriminal u Crnoj Gori te bi se po radu CINS-a moglo reći da je u Crnoj Gori nema kriminala.
CINS se poslednjih mjeseci posebno bavi Republikom Srpskom i predsjednikom Dodikom, pojačano nakon što je ljuti protivnik Džordža Soroša, Stiv Benon imao kontakt sa premijerkom Republike Srpske Željkom Cvijanović i ukazao na sve prljave poslove Soroša i njegovih pojedinaca i organizacija, u našem regionu poput Jahića i CINS-a.“

„Panamski papiri“ su rezultat rada Međunarodnog konzorcija istraživačkih novinara, koji također čine medijske organizacije sa svih kontinenata. CIN Srbija, međutim, nije dio tog konzorcija i nema nikakve veze sa istim. Jedina medijska organizacija iz Srbije koja je u članstvu tog konzorcija i koja je radila na „panamskim papirima“ je Centar za istraživanje kriminala i korupcije - “KRIK”. Upravo "KRIK" je partnerska organizacija Udruženja građanja "Zašto Ne", sa kojom je razvijena platforma "Raskrinavanje", i koja je zadužena za implementaciju srbijanske verzije - "Raskrikavanje.rs".

Dio pasusa o CINS-ovoj „instruktaži“ mađarskih studenata, odnosno sadržajem razgovora između Steve Bannona i Željke Cvijanović u ovom trenutku je moguće objasniti samo živom maštom. Kontaktirali smo Dinu Jahića povodom tvrdnji o obučavanju mađarskih studenata, a odgovor koji smo dobili glasi:

“U Mađarskoj sam bio 2 puta, jednom privatno, turistički, prije nekoliko godina, jednom poslovno, na jedan dan, sa grupom srpskih novinara - i nisam sreo nijednog mađarskog studenta u životu.”

Članak portala „Infosrpska“ prenijeli su svi vodeći javni i neki od najvećih privatnih medija u RS. Tako se članak istog dana, u integralnom obliku i bez bilo kakve novinarske ili uredničke intervencije ili ograde, pojavio na portalima Radio-televizije Republike Srpske, novinske agencije “SRNA” i banjalučke “Alternativne televizije”.

Redakcija “Raskrinkavanja” kontaktirala je i Dinu Jahića, a njegov odgovor prenosimo u cjelosti:

Odgovor Dine Jahića:

"U članku nije istinito praktično ništa osim mog imena i čini mi se da je neko uradio veoma loš posao, svjesno ili nesvjesno. CINS nema tajne nalogodavce i ne ruši vlasti u regiji, nego radimo svoj posao onako kako ga rade istraživački novinari bilo gdje u svijetu. Apsurdno je sve što je navedeno i time će se dalje baviti advokati."

Zbog iznošenja potpuno lažnih i nepotkrijepljenih navoda članak dobija ocjenu lažna vijest. Mediji koji su prenijeli članak dobijaju ocjenu prenošenje lažne vijesti. Zbog iznošenja tvrdnji, prezentiranih kao činjenice, između koji ne postoji nikakva uzočno-posljedična veza, članak dobija ocjenu teorija zavjere. Zbog kombinacije činjenica i netačnih navoda, članak dobija ocjenu dezinformacija.

Pored činjenice da su ovaj tekst prenijeli “RTRS”, “Srna” i “ATV” koji gotovo uvijek prenose ili proizvode teorije zavjere slične ovoj, dokaz da je isti dio kampanje usmjerene protiv neistomišljenika režima, jeste i činjenica da je tvrdnje iz članka, samo nekoliko sati nakon objavljivanja, na konferenciji za medije ponovio i sam Milorad Dodik.

(Raskrinkavanje.ba)

Footnotes

  1. ^ Citat: "Infosrpska"
Raskrinkali smo
Infosrpska Lažna vijest; Dezinformacija; Teorija zavjere; Alternativna televizija Prenošenje lažnih vijesti; Dezinformacija; Teorija zavjere; RTRS Prenošenje lažnih vijesti; Dezinformacija; Teorija zavjere; Srna Prenošenje lažnih vijesti; Dezinformacija; Teorija zavjere;
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 24. 08. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 3 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Kad se dvije laži slože, klikovi se samo množe

Lažne izjave Fadila Novalića i najava da će Balkanci moći raditi bez viza...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: Još jedna sedmica u godini „Raskrinkavanja“

U sedmici iza nas dio medija je lagao, dezinformisao i proizvodio klikbejt kao...

Prenošenje lažnih vijesti
NLO nije letio iznad Sarajeva

Video objavljen na Youtube-u prije 5 godina koji je napravljen pomoću mobilne...

Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com