Na Facebook stranici E-Recepti, 6. maja 2024. godine objavljena je slika na kojoj je ispisano: “PSORIJAZA ĆE NESTATI ZA 2 DANA! URADI TO UJUTRO”. Na slici je prikazano ilustrativno nanošenje kreme na ruku.
Uz sliku je podijeljen i link koji vodi na stranicu koja izgleda kao lični blog izvjesnog Amera Dedića. Njemu je pripisan tekst o ličnom iskustvu u borbi protiv psorijaze, u kojem se promovišu kapsule DermoCare kao lijek protiv psorijaze. Tretman ovim “lijekom” traje tri sedmice. U tekstu se navodi da će prvi rezultati biti vidljivi u roku tri dana.
Tekst je opremljen fotografijom koja navodno prikazuje Amera Dedića.
Na kraju teksta su formular za narudžbu proizvoda po akcijskoj cijeni i komentari “zadovoljnih korisnika”.
Šta je psorijaza i kako se liječi?
Psorijaza je autoimuna i hronična kožna bolest koja uzrokuje upalne procese na koži. Pojavljuje se kod 1% do 2% ljudi. Uzrokuje svrab i osjećaj nelagode. Za psorijazu je tipična pojava crvenila i zadebljanje kože koja je prekrivena suhim ljuskama. Te pojave najčešće nastaju na laktovima, koljenima i torzu, iako se mogu pojaviti i na bilo kojem drugom dijelu tijela prekrivenom kožom. Psorijaza je doživotna bolest i ne može se izliječiti iako se može kontrolisati određenim tretmanima. Postoji nekoliko tipova psorijaze, uključujući plak psorijazu (što je i najčešći oblik psorijaze), psorijazu na noktima, gutatnu psorijazu, eritrodermičku, inverznu i pustularnu psorijazu.
Promocija i prodaja “lijeka”
U Metinoj Galeriji oglasa prikazano je da Facebook stranica E-Recepti reklamira i druge proizvode, uključujući i “lijek” DermoCare.
“Lični blog” Amera Dedića kreiran je isključivo u svrhu promocije DermoCarea. Internet-stranica na kojoj je objavljen nije funkcionalna, nema početnu stranicu i svaka opcija i link koji su ponuđeni u tekstu preusmjeravaju na formular za narudžbu koji se nalazi na kraju teksta. To uključuje i link u tekstu na kojem piše da nudi više informacija o proizvodu. Komentari na kraju teksta nisu autentični i ne postoji opcija da se ostavi komentar ili odgovori na postojeće.
Fotografija u tekstu ne prikazuje čovjeka koji se zove Amer Dedić. Obrnuta pretraga fotografije pokazuje da se radi o stock fotografiji koja je dostupna na servisu Freepik, gdje se mogu kupiti slike za potrebe ilustracije.
Dijeljenje izmišljenih ličnih iskustava česta je prevarna taktika koja se koristi za prodaju i promociju proizvoda kao “lijekova” za razna zdravstvena stanja. Ovakvim prevarnim tehnikama Raskrinkavanje se bavilo nekoliko puta (1, 2).
Shodno činjenicama, tekst u formi “ličnog bloga Amera Dedića” u kojem se promoviše DermoCare kao lijek protiv psorijaze ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)