Izmišljeno priznanje ubistva princeze Diane

Izmišljena vijest koja je objavljena 2017. godine o navodnoj umiješanosti kraljevske porodice u ubistvo princeze Diane, i dalje se širi internetom.

Portal “Time.ba” je 7. januara 2019. godine objavio članak u kojem se tvrdi da je princeza Diana zapravo žrtva planiranog atentata.

Bivši agent MI5 priznao: ‘Ubio sam princezu Dianu po nalogu kraljice!’

Priča koja je potekla sa portala “YourNewsWire”, poznatog po objavljivanju lažnih vijesti, na naše govorno područje prenijeli su portali “Croative” i “Kurir” 20. juna 2017. godine. Iako je riječ o istoj priči, članci i naslovi se stilski razlikuju, dok oba portala navode “YourNewsWire” kao izvor. I dok je “Croative” ostavio naslov nedorečen, “Kurir” je u naslovu obećao i video :

Bivši agent MI5 priznao: ‘Ubio sam princezu Dianu po nalogu …!’ (Croative)

(VIDEO) AGENT MI5 PRIZNAO NA SAMRTNOJ POSTELJI: Ja sam ubio princezu Dajanu! (Kurir)

Obećani video nije ništa više nego članak koji je objavljen na engleskom jeziku prikazan kroz fotografije.

U samom članku tvrdi se da je agent agencije MI5 John Hopkins izvršio atentat na princezu po naređenju princa Philipa.

80-godišnji umirovljeni agent MI5, John Hopkins, priznao je niz nevjerojatnih ubojstava otkad je izašao iz bolnice u Londonu rekavši da mu je preostalo nekoliko tjedana života i da ne želi umrijeti, a da ne kaže istinu. Hopkins tvrdi da je bio uključen u 23 ubojstva britanske obavještajne agencije između 1973. i 1999., uključujući i ubojstvo princeze Diane.
(...)
"Kraljevska obitelj imala je dokaze da se planira razvesti od Charlesa. Znala je previše kraljevskih tajni. Moj šef mi je rekao da mora umrijeti - primio je zapovijedi izravno od princa Philipa - i morali smo to napraviti da izgleda kao nesreća. Nikada prije nisam ubio ženu, a još manje princezu, ali poslušao sam zapovijedi. Učinio sam to za kraljicu i zemlju.

Po ustaljenoj praksi kada je riječ o lažnim vijestima, u članku nedostaju ključne informacije poput kada i gdje je bivši agent “priznao” atentat.

Isto tako, u članku stoji da je “kraljevska obitelj imala dokaze da se planira razvesti od Charlesa” iako je u trenutku smrti 1997. godine Diana bila razvedena od Charlesa već godinu dana, dok je njihova rastava braka započela zvaničnom objavom u decembru 1992. godine.

Fotografija koja je ilustracija za sve članke nema nikakve veze sa bilo kakvim “agentom”. Prema pisanju portala za provjeru činjenice “Snopes”, izvor fotografije je priča iz 2010. godine o brizi u bolnici za veterane u Australiji i nema nikakve veze sa britanskom kontraobavještajnom sigurnosnom agencijom MI5.

Članak koji je objavio “Croative” dobit će ocjenu lažna vijest jer je prvi prenijeo netačne tvrdnje sa engleskog govornog područja. Članci na portalu “Time.ba” i “Kurir” kao i ostali koji su prenijeli priču dobit će ocjenu prenošenje lažne vijesti. “Kurir” i mediji koji su u naslovu najavili postojanje videa dobit će ocjenu klikbejt.

Napomena, 24.12.2020.

Redakcija Kurira je ispravila netačne navode zbog čega je članak ocijenjen i kao ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 18. 01. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Analiza
Fizičko kažnjavanje u rubrici “zanimljivosti”: Kako su mediji izvještavali o incidentu iz Perua

Neki portali iz regiona su na neprimjeren način izvještavali o snimku nasil...

Preko margine
Lažna vijest
U Tuzli nije napravljen lijek od kog rak “nestaje za 20 minuta”

Godinama stara vijest o provođenju etanolske ablacije tumora jetre na Unive...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Pseudonauka
Ne postoje dokazi da vodikov peroksid ubija tumorsko tkivo

Na Facebooku se dijeli videosnimak prezentacije Gerson terapije po kojem ko...

Pseudonauka Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me