Izostavljanje dijela izjave i pogrešan zaključak

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

U članku koji najavljuje gostovanje Bakira Izetbegovića u emisiji “Kopča”, prikazan je insert o njegovim stavovim u vezi sa mandatarom za premijera Vlade Federacije BiH. Međutim, zaključni dio izjave na tu temu je izostavljen pa je i zaključak bio pogrešan.

Ocijenjeni članci
TV1 Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Cazin net Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Demantirano; Oslobođenje Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Demantirano; Vijesti Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Izdvojeno Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Dnevni List Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Istinito Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Informativa Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Bportal Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Hayat Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; BL Portal Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Kameleon Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Haber Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Demantirano;

Članak koji je na portalu “TV1” objavljen 21.2.2019. kao najava gosta Bakira Izetbegovića u emisiji “Kopča” koja se emituje četvrtkom na istoimenoj televiziji, u naslovu je istaknut netačan zaključak izjave koju je Izetbegović dao u toj emisiji.

Izetbegović ekskluzivno u Kopči: Novalić ostaje premijer Federacije

Predsjednik Stranke demokratske akcije Bakir Izetbegović gostujući u Kopči ekskluzivno je rekao da Fadil Novalić ostaje premijer Federacije.

Tu vijest, koja je nastala prije emitovanja emisije “Kopča”, prenijeli su brojni portali među kojima su “Vijesti”, “Oslobođenje”, “Dnevni list” i drugi.

U emisiji se govorilo i o formiranju vlasti u Federaciji BiH, pa tako i poziciji premijera, što je u članku koji je objavljen na portalu “TV1” predstavljen ovako:

“Gospodin Novalić je veliki radnik i čovjek sa velikom energijom. Ne znam kako bismo bez njega, ono što smo prošli na nivou Federacije. Bio je nov. Došao je iz svijeta biznisa. Možda je to i dobro”, rekao je Izetbegović. Dodaje da bi drugo poluvrijeme sa Novalićem bilo bolje u odnosu na prvo. 
“Sada kad je vidio neke realnosti, samo se nadam da nije izgubio hrabrosti i entuzijazma. Da bi sa tim iskustvom dao još više u ovom mandatu”, rekao je u razgovoru sa urednicom Nikolinom Veljović u emisiji Kopča.

I dok je ovaj dio suštinski tačno prenesen, to nije kompletna izjava Izetbegovića o premijerskoj poziciji Fadila Novalića, što se može vidjeti u kompletnom razgovoru Nikoline Veljović sa Izetbegovićem. Na kraju je dodao sljedeće:

Ovo je moje mišljenje. Imamo SDA Kadrovsku komisiju, Predsjedništvo, SDA je demokratska stranka. Što se mene tiče, to bi trebalo tako ostati, a vidjećemo kako misli ostatak SDA.

Niko od medija nije prenio kompletnu Izetbegovićevu izjavu, već su svi kreirali članak na objave na “TV1”. Treba spomenuti i da je Izetbegović tog istog dana na konferenciji za novinare nakon sastanka sa strankom A-SDA na pitanje o madataru Vlade Federacije BiH dao gotovo identičan odgovor, odnosno rekao da je Novalić radio dobro, ali da je odluka na tijelima stranke.

Kada smo kontaktirali medije koji su objavili vijest, javili su nam se sa portala “Haber” i “Cazin net” sa informacijom da će ispraviti članak. Do trenutka objave ove analize, “Cazin net” je ispravio navod, dok na “Haberu” još uvijek stoji ista vijest. Iz “Oslobođenja” rečeno da je vijest preuzeta sa njihovog korporativnog medija (TV1) te da odgovor potražimo od njih. Od televizije “TV1” nismo dobili odgovor do momenta objavljivanja analize.

S obzirom na to da se u kompletnoj izjavi Bakir Izetbegović na svojevrstan način ograđuje od izrečenog, napominjući da je to njegova želja, ali ne i njegova odluka, svi članci koji su prenijeli dio izjave i na osnovu toga formirali naslov bit će ocijenjeni kao manipulacija činjenicama i klikbejt. Portal “Cazin net” će dobiti ocjenu demantirano.

Napomena: 26.2.2019.
 

Portal "Haber" je objavio ispravno verziju članka, pa će samim dobiti i ocjenu demantirano.

 

 

Napomena: 26.3.2019.
 

Naknadno je na naš upit odgovorila redakcija "Oslobođenja", koja je uklonila članak sa ovog portala. Shodno tome, članak "Oslobođenja" dobio je ocjenu demantirano.

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 24. 02. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 5 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Izetbegović nije obećao “milion radnih mjesta”

Portal “Slavorum” prenio je izvještaj sa Kongresa SDA koji je objavila N1 t...

Lažna vijest Klikbejt
Dezinformacija
Ne juri prema Zemlji i svi znaju šta je - kometa

Svako novo nebesko tijelo koje se pojavi u Sunčevom sistemu obraduje astron...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Mirza Hatić nije pretukao učesnike Povorke ponosa

Anonimni portal na kojem postoje samo dva članka izvor je lažne vijesti o M...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me