Komšić novinaru Tanjuga nije rekao: "Priznaj da je u Srebrenici bio genocid"

Željko Komšić prekinuo je intervju s novinarom Tanjuga nakon što je novinar rekao da nije saglasan s presudama u kojima je utvrđeno da je u Srebrenici počinjen genocid. Izvještavajući o ovome, pojedini mediji ustvrdili su pogrešno da je Komšić novinaru rekao “priznaj da je u Srebrenici bio genocid”.

Ocijenjeni članci
Alo Prenošenje lažnih vijesti; Dezinformacija; Klikbejt; Ispravljeno; Tanjug Lažna vijest; Klikbejt; Srbija danas (.com) Prenošenje lažnih vijesti; Dezinformacija; Klikbejt; Ispravljeno; Balkan TV Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Politika Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Srpska dijaspora Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Krstarica Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Ispravljeno; Studio B Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Facebook profili i stranice Prenošenje lažnih vijesti; Argumenti Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; 24 sedam Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Twitter profili Prenošenje lažnih vijesti; Informer Dezinformacija; Pink Dezinformacija;

Na portalu Krstarica, 9. novembra 2021. godine objavljen je članak o prekidu intervjua koji je predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Željko Komšić dao za televiziju Novinske agencije Tanjug. Članak je opremljen sljedećim naslovom:

Željko Komšić novinaru Tanjuga: „Priznaj da je u Srebrenici bio genocid“

U članku se u dvije rečenice govori o samom događaju. Kao izvor, u članku portala Krstarica navodi se Novinska agencija Tanjug. 

SARAJEVO – Predsedavajući Predsedništva BiH Željko Komšić danas je prekinuo intervju za TV Tanjug, a povod za to je bio to što je novinar odbio zahtev Komšića da „prizna“ da se u Srebrenici desio genocid.

To je je bio Komšićev razlog da demonstarativno prekine injtervju koji je do tada tekao u polemičkom, ali korektnom tonu.

(Tanjug)

Trenutno dostupni članak o Komšićevom prekidu intervjua objavljen je na portalu Tanjug gotovo tri sata nakon što je objavljen članak portala Krstarice. Ovaj članak naslovljen je identično kao i onaj na portalu Krstarica. Ipak, na alatu za arhiviranje online sadržaja Wayback machine dostupna je ranija verzija članka portala Tanjug. Prikaz arhivirane verzije ovog članka navodi identično vrijeme objave kao i portal Krstarica. Tanjugov članak je, za razliku od Krstaricinog, opremljen videosnimkom intervjua.

Slika: Screenshot arhivirane verzije članka portala Tanjug, Wayback machine, 11.10.2021.

Time je jasno da je izvor netačne tvrdnje o citatu Željka Komšića Novinska agencija Tanjug, za čiju je televiziju Komšić dao intervju i koja je prva imala pristup videosnimku događaja. 

Rečenica “priznaj da je u Srebrenici bio genocid”, stavljena u navodnike, u formi citata, pripisana je Komšiću, između ostalog, i u senzacionalističkim naslovima portala Alo i 24 sedam:

SKANDAL Komšić napao srpskog novinara: "Priznaj, priznaj da je bio genocid u Srebrenici!", a onda vidno uzrujan prekinuo intervju i nastavio da histeriše! (Alo)

Komšićevo iživljavanje nad novinarom: "Priznajte da je bio genocid u Srebrenici!" (VIDEO) (24 sedam)

Ova tvrdnja našla se i u Facebook statusu na profilu Mahira Mešalića, člana Predsjedništva Demokratske Fronte, političke stranke na čijem je čelu Željko Komšić. 

Slika: Screenshot objave s Facebook profila Mahir Mešalić, 9.11.2021.

Ista rečenica, bez navodnika, ali sugestivno prikazana kao citat predsjedavajućeg Predsjedništva BiH, našla se i u naslovima članaka brojnih domaćih portala:

Komšić novinaru: Ajde priznaj da je u Srebrenici bio genocid (Politika)

Identičnu formu naslova s citatima bez navodnika imali su i portali Srbija danas, Srpska dijaspora, Argumenti, Studio B i Balkan TV.

Pojedini domaći portali takođe su pogrešno ustvrdili da je Komšić novinara “napao”, te da ga je “tjerao” da prizna da se genocid u Srebrenici dogodio. 

/VIDEO/ SKANDAL! Komšić terao srpskog novinara da prizna "genocid" u Srebrenici - KAD GA JE ODBIO, BAHATI POLITIČAR PREKINUO INTERVJU! (Informer)

Članak gotovo identičnog naslova, u kom se tvrdi da je Komšić novinara “tjerao” da prizna genocid, objavio je i portal Pink, dok su portali Alo i Srbija danas ustvrdili da ga je Komšić “napao”. 

Šta su činjenice?

Novinar televizije Tanjug intervjuisao je 9. novembra 2021. godine predsjedavajućeg Predsjedništva Bosne i Hercegovine Željka Komšića u Sarajevu. U dijelu intervjua nakon kojeg je razgovor prekinut, Komšić i novinar razgovarali su o nadležnostima entiteta i države u Dejtonskom sporazumu.

Snimak dijela razgovora nakon kojeg je intervju prekinut dostupan je na YouTube kanalu Radio ZENIT. Iz snimka je sasvim jasno da Komšić novinara nije “tjerao” da prizna genocid niti da je novinara “napao”. Komšić ni u jednom dijelu razgovora nije izgovorio ni rečenicu “priznaj da je u Srebrenici bio genocid”, kako se u naslovima pojedinih portala tvrdi.

Više dužih snimaka intervjua, među kojima je i onaj na kom se vidi prekid razgovora, dostupno je i u članku portala Tanjug. Razgovor između Komšića i novinara Tanjuga, neposredno prije nego je Komšić prekinuo intervju, tekao je ovako:

Novinar: Zločini su činjeni na obe strane.

Komšić: Zločini su činjeni, genocid je presuđen za vojsku Republike Srpske i MUP Republike Srpske. A zločina je bilo svakako. Samo s jednom razlikom. Težina tih zločina je drugačija i to nismo rekli mi, nego međunarodni sudovi. 

Novinar: Dobro, ali žrtve u tom smislu su i na jednoj i na drugoj strani.

Komšić: Sve su žrtve nevine iste za mene, ali genocid je genocid. O tome ne možemo diskutovati [...] ako smo iole ljudi. Ako hoćemo da manipulišemo time, možemo ući i u tu priču, nije problem.

Novinar: Nema potrebe ni za kakvim manipulacijama, ali…

Komšić: Ne, genocid je genocid, slažete li se? I to je presuđen…

Novinar: Ja se neću složiti sa tom konstatacijom, ali moj stav nije bitan u tom smislu.

Komšić: Zašto se nećete složiti? Ne, ne, bitno je, jako je bitno. Zašto se nećete složiti s tom konstatacijom?

Novinar: Da je strašan zločin počinjen, to…

Komšić: Ne, genocid je počinjen. Tako piše u presudama Međunarodnog suda. Genocid. Nije strašan zločin. Strašni su neki drugi zločini bili. Ovo je genocid. 

Novinar: To je Vaš stav i…

Komšić: Ne, to nije moj stav, to piše u presudama.

Novinar: Sa kojim ste Vi saglasni, je li tako?

Komšić: A Vi niste, je li?

Novinar: Ja sa tom presudom nisam saglasan.

Komšić: Onda ćete Vi morati sa nekim drugim da radite ovaj intervju. Uživajte u Sarajevu. Hvala Vam. 

Dakle, Komšić nije rekao “priznaj da je u Srebrenici bio genocid.” 

Portal Sputnik je u prvoj verziji svog članka (arhiva dostupna ovdje), takođe u naslovu, Komšiću pripisao nepostojeći citat, ali je u trenutno dostupnoj verziji naslov izmijenjen, te se ta tvrdnja više ne navodi. 

Takođe, snimak i transkript razgovora jasno ukazuju na to da Komšić novinara nije “napao” ili “tjerao” da prizna da je genocid počinjen u Srebrenici. Komšić i novinar Tanjuga polemizirali su o temi nadležnosti kada ga je Komšić pitao da li je saglasan s presudom Međunarodnog suda. Kada je on rekao da nije, Komšić je okončao intervju.

Na Facebook stranici Danas (.ba), 9.11.2021. objavljen je YouTube snimak ovog dijela razgovora, uz status u kojem je istaknuto da su tvrdnje medija netačne.

I nakon više preslušavanja originalnog videa. i to na web stranici Tanjuga, baš nigdje se u videu ne može čuti rečenica u kojoj #Komšić novinaru #Tanjug-a govori:

"Priznaj da je u Srebrenici bio #genocid"

Dakle - #laž i medijska #obmana !!!

Slika: Screenshot objave s Facebook stranice Danas (.ba), 9.11.2021.

Shodno navedenom, članak portala Tanjug u kom se navodi izmišljena izjava Željka Komšića ocjenjujemo kao lažnu vijest. Svi drugi članci koji ističu istu tvrdnju dobijaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti

Dodatno, isti članci dobijaju i ocjenu klikbejt, budući da se tvrdnja iz naslova ne nalazi u tekstu.

Portali u čijim se naslovima tvrdi da je Komšić novinara “napao” ili ga “tjerao” da nešto prizna dobijaju ocjenu dezinformacija

Napomena:

12.11.2021: Nakon objavljivanja ove analize portal Srbija danas ispravio je netačne navode u svom tekstu, te dobija i ocjenu ispravljeno. 

15.11.2021: Nakon objavljivanja ove analize portal Alo ispravio je netačne navode u svom tekstu, te dobija i ocjenu ispravljeno. 

22.11.2021: Nakon objavljivanja ove analize portal Krstarica ispravio je netačne navode u svom tekstu, te dobija i ocjenu ispravljeno. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Marija Ćosić Objavljeno: 10. 11. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 2 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ne, u Kanadi ne odvode djecu nevakcinisanih roditelja

Na društvenim mrežama kruži neutemeljena tvrdnja da u Kanadi “odvode djecu...

Lažna vijest Teorija zavjere
Dezinformacija
Klikbejt naslovi o Dodikovom “poniženju” u Rusiji

Izvještavajući o odgovoru Ruske Federacije na pismo dva člana Predsjedništv...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Joe Biden “zaražen koronom” samo u klikbejt naslovu

Portal Slobodna Bosna je u naslovu svog članka ustvrdio da je predsjednik S...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me