Foto: Freepik
Dvije Facebook stranice koje zloupotrebljavanju vizuelni identitet poznatog proizvođača automobila u oktobru su objavile lažne nagradne igre u kojima “poklanjaju” Dacia automobile. Facebook stranica Dᴀᴄɪᴀ' - 𝐷𝙚𝒂𝒍𝒆𝒓 je 24. oktobra 2024. godine objavila “nagradnu igru” u kojoj “poklanja” četiri automobila nasumično izabranim učesnicima/ama.
U objavi je podijeljen i link za “prijavu i dobivanje bonusa”.
Kako bismo proslavili naš 59. rođendan, odlučili smo da nasumično izvučemo 4 nova DACIA automobila do 29.10.2024. Unesite mjesec vašeg rođendana, na primjer "januar".
Prijavite se i dobivajte bonuse ovdje: https://bit.ly/4e5a18f
Registracija je BESPLATNA, a vrijeme prijave ograničeno. Registrirajte se sada
Objava je podijeljena u formi “životnog događaja” na Facebooku, uz nekoliko fotografija Dacia automobila.
Foto: Facebook
Link u objavi vodi na stranicu za “registraciju” na kojoj treba potvrditi kontakt-telefon učesnika/ce.
Foto: Screenshot
Druga “nagradna igra povodom Dacijinog rođendana” objavljena je 29. oktobra na Facebook stranici ꔷ𝗗𝗔𝗖𝗹𝗔 𝗗𝗲𝗮𝗹𝗲𝗿ꔷ. Ova stranica također “poklanja” četiri automobila nasumično izabranim učesnicima/ama.
Kako bismo proslavili našu 59. godišnjicu, odlučili smo nasumično izvući 4 nova DACIA automobila do 31.10.2024. Unesite mjesec rođenja, na primjer "siječanj".
Foto: Facebook
Korisnici/e koji/e ostave komentar na objavu, u kojem napišu mjesec rođenja, dobijaju poruku od administratora Facebook stranice s uputama da za “osvajanje” nagrade moraju podijeliti objavu u nekoliko Facebook grupa, a nakon toga šalju link za registraciju koji izgleda slično onom iz prethodne objave.
Foto: Screenshot
Obje su objave za nekoliko dana ostvarile hiljade interakcija na Facebooku.
Šta su činjenice?
Klik na dugme za registraciju na stranici iz prve “nagradne igre” vodi na anketu od šest pitanja, a posljednje je vezano za kriptovalute i iskustvo u trgovanju s Bitcoinom (kriptovaluta/virtuelna valuta). Nakon ankete, stranica dalje preusmjerava na ponude za ulaganja u kriptovalute.
Link na “registraciju” iz druge Facebook objave, u kojoj je potrebno ostaviti komentar za “učešće”, vodi na stranicu za preuzimanje pretraživača Opera GX za gejmere.
Lažne nagradne igre i Facebook stranice
Lažne nagradne igre na neautentičnim Facebook stranicama koje zloupotrebljavanju vizuelni identitet velikih kompanija ili brendova nisu rijetke na ovoj društvenoj mreži (1, 2, 3, 4, 5).
Facebook stranice koje su objavile “nagradne igre” s Dacia automobilima nisu autentične niti su dio društvenih mreža Dacia kompanije (1, 2). Na ovim stranicama nema drugih objava osim “nagradnih igara”. U informacijama iz rubrike “Transparentnost stranice” (1, 2) može se vidjeti da su ove stranice kreirane istog dana kada su i objavljene “nagradne igre”, tačnije 24. i 29. oktobra 2024. godine.
Foto: Facebook
Foto: Facebook
Zvanična Facebook stranica kompanije Dacia je verifikovana i pored naziva ima plavu kvačicu. Za razliku od lažnih Facebook stranica koje imaju svega nekoliko stotina pratitelja/ki, zvanična Facebook stranica ima 3,9 miliona pratitelja/ki i služi kao platforma za objavljivanje promotivnog sadržaja kompanije Dacia.
Dacia je osnovana 1966. godine u Rumuniji, dakle ove godine ne bi obilježavala 59. godišnjicu, kako se navodi u lažnim nagradnim igrama.
Svrha lažnih Facebook stranica i “nagradnih igara” može biti različita. Ponekad je cilj privući što više pratitelja/ki te tako “izgraditi” Facebook stranicu kako bi se mogla prodati ili iznajmiti. Nekad je u pitanju prikupljanje ličnih podataka, nekad i mnogo ozbiljnija prevara, koja uključuje “skrivenu” pretplatu na neku uslugu i time neželjeni finansijski trošak.
Shodno navedenom, objave lažnih nagradnih igara na Facebook stranicama koje zloupotrebljavaju vizuelni identitet kompanije Dacia ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)