Foto: Freepik
Na Facebook stranici PEPCO,fans (𝑷𝑬𝑷𝑪𝑶,ᶠᵃⁿˢ) 14. januara 2025. godine objavljena je “nagradna igra” u kojoj su obećani “besplatni gotovinski i kupovni vaučeri”. U objavi je podijeljena slika koverata s brojevima, a “sretni/e dobitnici/e” trebaju u komentaru ostaviti broj koverte koju su odabrali/e.
Foto: Screenshot/Facebook
Neki/e od korisnika/ca Facebooka koji/e su u komentarima pisali/e broj “sretne koverte” dobili/e su odgovor da su “pobijedili/e” i link koji vodi na WhatsApp razgovor u kojem će dobiti “više informacija”.
Foto: Screenshot/Facebook
Šta su činjenice?
Facebook stranica PEPCO,fans nije zvanična stranica lanca PEPCO. Osim “nagradne igre”, na njoj nema drugih objava. Stranica je napravljena 14. januara 2025. godine, istog dana kad je objavljena i “nagradna igra”. Stranica je u kategoriji “Nekretnine” i ima jednog pratitelja.
Foto: Screenshot/Facebook
Na zvaničnoj Facebook stranici lanca PEPCO Bosna i Hercegovina nismo pronašli sličnu nagradnu igru. Zvanična stranica je napravljena 13. juna 2023. godine i ima više od 67.000 pratitelja/ki. Nismo je pronašli ni na web stranici PEPCO BiH.
Link u nekim komentarima “nagradne igre” na Facebook stranici koja zloupotrebljava ime lanca PEPCO vodi na razgovor na WhatsAppu s osobom pod imenom Finanziamento, što u prevodu s talijanskog jezika znači “finansiranje”.
Foto: Screenshot/WhatsApp
Telefonski broj ovog korisnika počinje s +39, što je međunarodni pozivni broj za Italiju. Komunikaciju s ovim brojem nismo započinjali.
Dakle, Facebook stranica PEPCO,fans nije zvanična stranica maloprodajnog lanca PEPCO. “Nagradna igra” objavljena na ovoj stranici nije prava nagradna igra i ne može se pronaći na zvaničnim nalozima ovog lanca. Raskrinkavanje je i ranije pisalo o lažnim nagradnim igrama na društvenim mrežama, koje su pokretane s različitim ciljevima – od finansijskih prevara i krađe ličnih podataka do građenja publike na nalozima na društvenim mrežama (1, 2, 3, 4). U nekoj od ovih “nagradnih igara” korisnici/e su navođeni/e na WhatsApp linkove (1, 2).
Shodno navedenom, objavu lažne nagradne igre na Facebook stranici PEPCO,fans ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)