Foto: Freepik
Na Facebook stranici s imenom influenserice Julie Wurzinger 22. januara 2025. godine podijeljen je snimak raspakivanja seta Tupperware posuda. U opisu objave navedeno je da je set koštao “samo 2 eura” jer Tupperware rasprodaje proizvode po nabavnoj cijeni nakon najave povlačenja s evropskog tržišta. U objavi je podijeljen i link putem kojeg se navodno može kupiti set po simboličnoj cijeni.
Foto: Screenshot/Facebook
Objava je do vremena pisanja ove analize ostvarila značajan broj interakcija. Snimak u objavi pogledan je 112.000 puta.
Link u objavi vodi na stranicu koja izgleda kao zvanična stranica Tupperwarea na kojoj su aktuelni “rasprodaja najpopularnijeg seta spremnika” i kratka anketa.
Foto: Screenshot
Nakon ankete slijedi obavještenje o “osvojenom” Tupperware setu po simboličnoj cijeni od dva eura.
Foto: Screenshot
Klik na dugme “OK” u ovoj poruci vodi na formular za unos bankovnih podataka i online kupovinu.
Foto: Screenshot
Sumnjiva Facebook stranica
Facebook stranica Julia Wurzinger izgleda kao autentična stranica ove njemačke influenserice. Međutim, nekoliko detalja otkriva da to nije slučaj.
Foto: Screenshot/Facebook
U rubrici “Transparentnost stranice” piše da je stranica kreirana 20. septembra 2023. godine i tada se zvala Kirra Pentiano. Stranica je promijenila ime u Julia Wurzinger 10. januara 2025, nekoliko dana prije objave o “rasprodaji” Tupperwarea.
Foto: Screenshot/Facebook
Pored objave o “rasprodaji”, na stranici su podijeljene svega četiri objave (1, 2, 3, 4), također 22. januara 2025. godine. Međutim, ovim je objavama izmijenjen datum tako da izgleda kao da su objavljivane ranije i u dužem periodu, kako bi stranica izgledala kredibilno. Naprimjer, prva objava navodno je podijeljena 10. maja 2024. godine i u njoj je fotografija ove influenserice. Ali, pored datuma objave je ikonica sata, koja pokazuje pravo vrijeme objave – 22. januar 2025. godine. Ovaj manevar zove se backdating.
Foto: Screenshot/Facebook
Facebook stranica na kojoj je podijeljena analizirana objava imala je ukupno 249 pratitelja/ki u vrijeme pisanja ove analize. U sekciji “About” podijeljen je link koji vodi na Instagram profil ove influenserice. U opisu tog profila, koji broji preko 17.000 pratitelja/ki, naveden je još samo njen Threads profil, ali ne i Facebook stranica s njenim imenom.
Vlasnik Facebook stranice ostavlja komentare i navodi informacije na našem jeziku iako Instagram i drugi profili Julie Wurzinger ukazuju na to da ne govori naš jezik.
U Metinoj "Galeriji oglasa" vidi se da je Facebook stranica Julia Wurzinger počela i reklamirati objavu o "rasprodaji Tupperwarea" 2. februara 2025. godine.
Lažna Tupperware stranica
Kompanija Tupperware podnijela je zahtjev za bankrot u septembru 2024. godine. Nekoliko portala, uključujući i domaće (1, 2, 3), objavilo je u januaru 2025. godine da se Tupperware povlači s evropskog tržišta.
Ipak, internet-stranica na kojoj se navodno može kupiti Tupperware set po simboličnoj cijeni zbog ovog povlačenja nije stranica ovog brenda. Domena ove stranice ne odgovara domeni zvanične stranice Tupperwarea. Brend ima i nekoliko verifikovanih Facebook stranica, koje imaju stotine hiljada pratitelja/ki (1, 2, 3).
Stranica na kojoj se navodno može naručiti Tupperware set za dva eura nema nikakvu funkcionalnost osim “narudžbe” – rubrike na vrhu stranice ne mogu se kliknuti i nema drugih linkova kao na pravoj stranici ovog brenda. Pored toga, na autentičnoj stranici postoji i prijava na račun, kao i izbor jezika. Pretraga, koja se nalazi na vrhu stranice, također nije funkcionalna i na njoj je ispisana riječ “szukaj”, što na poljskom jeziku znači “traži”, dok je ostatak teksta na našem jeziku.
Dodatni detalj koji upućuje na to da stranica nije autentična jeste logo Tupperwarea. Iako je na stranici logo ove kompanije, u pitanju je logo koji se koristio do 2024. godine. Na zvaničnoj stranici je današnji logo kompanije, koji izgleda nešto drugačije. Na ovom je linku prikazan svaki logo koji je Tupperware koristio do danas.
Foto: Logo dizajn kompanije Tupperware kroz godine
Formular za plaćanje na lažnoj Tupperware stranici sadrži tekst na engleskom jeziku, ispisan sitnim fontom, u kojem se navodi da se uplatom kupuje članarina za uslugu Fest2cosmetic.com na internet-stranici s proizvodima za njegu kože. Nakon probnog perioda u trajanju od tri dana, pretplata raste na 27 eura svakih 14 dana. Također piše da je povrat novca nemoguć nakon izvršene uplate. Na dnu stranice sitnim je sivim slovima na engleskom jeziku ispisan i označen pristanak na uslove članarine.
Foto: Screenshot
Dakle, umjesto seta Tupperware posuda, uplata od dva eura donosi pretplatu na uslugu koja košta više od 50 eura mjesečno.
Skoro identičnim slučajem, u kojem su zloupotrijebljeni identiteti hrvatske influenserice i lanca kozmetičkih trgovina Sephora, bavili smo se u analizi u januaru 2025. godine.
Shodno navedenom, analiziranu Facebook objavu o “rasprodaji Tupperware setova” i stranicu koja zloupotrebljava vizuelni identitet ove kompanije ocjenjujemo kao lažnu vijest.
Napomena:
21. 3. 2025: Facebook stranica Tupperware Croatia & Bosnia 13. februara 2025. godine podijelila je objavu u kojoj se navodi da kompanija Tupperware nudi “finalnu rasprodaju” seta posuda za dva eura zbog povlačenja s evropskog tržišta. U objavi su podijeljeni “uputstva” i link koji vodi na web stranicu za ovu “kupovinu”. Web stranica je na domeni jelegeky.pro, o kojoj smo pisali u ovoj analizi, i nije zvanična Tupperwareova stranica. Preusmjerava na formular za pretplatu na usluge web stranice GetKidClothes.com u iznosu od 28 eura svakih 14 dana nakon probnog perioda od tri dana. Facebook stranica koja je podijelila objavu o “finalnoj rasprodaji” kreirana je 31. oktobra 2023. godine. Prema podacima u rubrici “Transparentnost stranice”, promijenjen joj je naziv u Tupperware Croatia & Bosnia na dan objave “finalne rasprodaje”. Prije toga se zvala Baldwin Strickland. Shodno činjenicama navedenim u analizi, i ovoj Facebook objavi dajemo ocjenu lažna vijest.
(Raskrinkavanje.ba)