Raskrinkavanje.ba

Lažno darovanje montažnih kućica za izgradnju publike na Facebooku

Nedavno pokrenuta stranica na Facebooku tri je puta tokom jula objavila kako navodno poklanja montažne kućice različite kvadrature. Posljedica ovakvih objava nije očekivani poklon, nego doprinos lažnoj stranici da dobije na prodajnoj vrijednosti.

Foto: Riverview Homes, Inc, Wikimedia Commons 

Na Facebook stranici Montažne kuće Jokić 24. jula 2024. godine objavljena je fotografija montažne kućice od 33 kvadratna metra koja se navodno “poklanja” potpuno besplatno. Za osvajanje kućice potrebno je “lajkati” stranicu i poslati poruku.

Zbog velikog interesovanja za naše drvene kućice, naša firma montažne kuće Jokić je odlučila da nekome od vas potpuno besplatno pokloni drvenu kućicu veličine 33m2.

Kako biste osvojili kućicu potrebno je da lajkujete našu stranicu i pošaljete nam poruku u inbox!

Screenshot 2024 07 29 162243

Ova je objava u vrijeme pisanja analize imala preko 6.500 interakcija, od čega više od 3.700 dijeljenja na Facebooku. 

Na istoj je stranici dan ranije, 23. jula 2024, objavljeno još jedno darovanje. U ovom primjeru daruje se navodno nešto veća drvena kuća, a uslovi za osvajanje identični su kao u primjeru ranije. Ova objava ostvarila je više od 2.200 interakcija, a podijeljena je skoro 1.000 puta.

Screenshot 2024 07 29 162530

Na stranici je dostupna i slična objava od 20. jula 2024. godine, koja je u vrijeme pisanja analize imala više od 1.200 interakcija. Tada se navodno poklanjala montažna kuća od 96 kvadratnih metara, a “povod” je bio slavljenje tri godine rada firme:

Screenshot 2024 07 29 162551

Šta su činjenice?

Sve objave darovanja montažnih kuća sa stranice Montažne kuće Jokić su lažne. Iako se u jednoj objavi spominje obilježavanje tri godine rada, Facebook stranica navodne firme koja proizvodi montažne kuće pokrenuta je u maju 2024. godine. Osim navedene tri objave darovanja, na ovoj Facebook stranici postoje još ukupno svega četiri objave. 

Screenshot 2024 07 29 162940

Slika: Podaci o stranici dostupni u dijelu “Transparentnost stranice”

Google pretraga naziva stranice nije dala nikakve rezultate osim Facebook objava, pa se ne može utvrditi da li kompanija pod tim nazivom zaista postoji. 

Međutim, podatak da je Facebook stranica pokrenuta u maju ove godine, činjenica da na Facebook stranici postoji svega sedam objava, od čega su tri darovanja kućica, kao i činjenica da Google pretraga naziva kompanije ne daje nikakve rezultate, upućuju na zaključak da takva kompanija ne postoji i da su u pitanju lažne objave.

Osim sumnjive stranice, to dokazuju i neautentične fotografije kućica.

Odakle potječu fotografije kuća?

Objavljene fotografije kuća koje se navodno poklanjaju nisu autentične i moguće ih je pronaći na internetu.

Fotografija “montažne kućice” od 33 kvadratna metra koja se navodno poklanja na Facebook stranici Montažne kuće Jokić ranije je objavljena u oglasu za prodaju vikendica i brvnara u Facebook grupi BRVNARE SRBIJA, i to 2021. godine.   

Fotografiju drvene kuće “na poklon” od 36 kvadratnih metara pronašli smo na internet-stranici ruske kompanije TeremGrad, koja se bavi izgradnjom kuća od balvana. Fotografija je na stranici ove kompanije objavljena također 2021. godine. 

Fotografija kuće od 96 kvadratnih metara iz treće objave preuzeta je s internet-stranice Eko kuće Ivanjica i predstavlja skicu montažne kuće Šumadija. Skica je na navedenoj stranici objavljena 2020. godine.

Osim sumnjive stranice i lažnih fotografija, ni sami uslovi za dobijanje montažnih kućica, koji podrazumijevaju “lajkanje” stranice i slanje poruke, ne ulijevaju povjerenje u autentičnost. Pored toga, nakon slanja poruke stranici Montažne kuće Jokić, u automatskom odgovoru stranice nalazi se i dodatni uslov za “dobijanje” montažne kuće, a to je da se posljednja objava podijeli u pet Facebook grupa.

Jokic 1

Slika: Sadržaj poruke stranice nakon javljanja stranici Montažne kuće Jokić

Ovakvi uslovi više su karakteristični za Facebook stranice koje manipulacijama nastoje izgraditi publiku i vidljivost u kratkom vremenu nego nekoj vjerodostojnoj stranici koja se bavi prodajom montažnih kućica. 

Stoga ne čudi da je posljednja objava na stranici ostvarila preko 6.500 interakcija, a sama stranica u kratkom periodu skupila više od 7.800 pratitelja/ki. Cilj administratora/ki ovakvih stranica često je skupljanje pratitelja/ki i povećanje vidljivosti objava kao oblika stvaranja vrijednosti. Nakon što izgradi publiku i vrijednost, takva stranica kasnije se može iznajmiti ili prodati. Kupci takvih stranica nerijetko su anonimni portali, koji dijeljenjem klikbejt, dezinformativnih ili nezinformativnih tekstova na tim stranicama dolaze do publike i klikova koji na kraju donose zaradu.

Shodno navedenom, sve tri analizirane objave Facebook stranice Montažne kuće Jokić ocjenjujemo kao lažnu vijest

 

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke