Raskrinkavanje.ba

Manipulisanje nalazima “studije”: Električni automobili ne zagađuju više od vozila na gorivo

Rezultati analize onečišćenja čestičnim zagađivačima koje proizvode automobili predstavljeni su manipulativno na nekim portalima i društvenim mrežama kao “otkriće” da električni automobili zagađuju više od vozila koja imaju motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Foto: freepik, frimufilms

Na portalu Nulta tačka, 14. marta 2024. objavljen je članak opremljen naslovom:

Studija otkriva da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo

Tvrdnja iz naslova ponovljena je u i članku.

Studija iz 2022. koju je sprovela Emissions Analitics, nezavisna globalna grupa za ispitivanje i istraživanje emisija, otkrila je da tokom putovanja od 1.600 km, električna vozila ispuštaju 1.850 puta više zagađivača u okolinu nego vozila na gas, zbog veće težine koja proždire gume.

(...)

Infovors izveštava: Kada se raspravlja o emisijama, većina bi uzela u obzir samo dim i druge zagađivače koje izbacuju automobili iz izduvnih gasova. Ali habanje guma takođe igra značajnu ulogu u emisiji zagađivača. Sintetička guma koja se koristi za pravljenje guma uključuje određene hemikalije koje se ispuštaju u vazduh, a EV vozila su znatno teža od konvencionalnih automobila zbog svojih masivnih litijumskih baterija.

U nastavku članka citiran je Hesham Rakh, profesor na Univezitetu Virginia Tech, koji, između ostalog, navodi da će gume električnih vozila, zbog dodatne težine vozila, “emitovati više mikroplastike u vazduh”. Napominje se da ovo važi i za teže automobile na fosilna goriva. Rakha i tim istraživača sa Virginia Techa, navodi se u članku, u procesu su potvrđivanja rezultata pomenute “studije”. Rakha, kako se navodi, očekuje da će otkriti da električna vozila emituju oko 20 odsto više mikroplastike u vazduh od vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.

Na Facebooku smo pronašli objave u kojima su se dijelile tvrdnje da je “studija” otkrila da “električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo”, uz link članka Nulte tačke, ali i druge verzije objava s ovom tvrdnjom.

Tvrdnju da pomenuta “studija otkriva” da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo pronašli smo i na društvenoj mreži X, gdje je objavljena još 7. marta 2024. godine.

Nulta tačka je takođe 7. marta objavila članak o istoj “studiji”. U njemu nema tvrdnje da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo, ali se ipak na osnovu ove analize izvodi zaključak da su električni automobili veći zagađivači od automobila na gorivo.

Studija otkriva: Električna vozila zagađuju više od običnih automobila

Električna vozila, uključujući EV proizvedena od strane Tesla Elona Muska, ispuštaju više toksičnih emisija u atmosferu i gora su za životnu sredinu od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, otkrila je nova studija iz 2022.

Studija koju je objavila kompanija za podatke o emisijama Emission Analitics 2022. ponovo je izašla na površinu i nedavno je privukla veliku pažnju, nakon što je citirana u Wall Street Journal – u tokom vikenda.

Emission Analitics je u svojoj studiji iz 2022. godine otkrila da kočnice i gume na električnim vozilima oslobađaju 1.850 puta više zagađenja česticama nego izduvne cevi na vozilima na gorivo, za koja se smatra da imaju „efikasne“ izduvne filtere.

Ovaj je članak tada prenio i portal SOTT.  

 

Šta su činjenice?



Članak Nulte tačke u kome se tvrdi da je studija otkrila da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo prevod je teksta koji je 13. marta 2024. godine objavio Infowars. Lažne vijesti i teorije zavjere potekle s ove stranice bile su i ranije predmet naših analiza (1, 2).

“Studija” koja se pominje u člancima ustvari je analiza koju je 10. maja 2022. na svojoj stranici objavio Emission Analytics, konsultantska organizacija iz koje za sebe kažu da su “vodeći nezavisni stručnjaci” za testiranje i podatke za emisije i potrošnju goriva. 

U analizi je vršeno poređenje emisije čestica iz izduvne cijevi s emisijama čestica koje nastaju prilikom trošenja guma u uslovima “normalne” vožnje. Zaključak je da su emisije čestica koje nastaju trošenjem guma oko 1.850 puta veće. U analizi nisu uzeti u obzir svi zagađivači koji dolaze iz izduvne cijevi niti su vršena poređenja između električnih i vozila na gorivo. U analizi se samo navodi da električni automobili zbog svoje veće težine imaju rizik od većih emisija čestica prilikom trošenja guma.

Tvrdnje da je studija pokazala da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo dijelile su se i na engleskom jeziku. Primjer je članak portala Life Site News, kojim se bavila platforma za provjeru činjenica Lead Stories. Nick Molden, osnivač i izvršni direktor Emission Analyticsa, rekao je za Lead Stories da su rezultati analize pogrešno predstavljeni u ovakvim člancima.

Kao dio svoje analize, Emissions Analytics poredio je “stvarne          emisije čestica iz izduvne cijevi s emisijama koje nastaju trošenjem guma u 'normalnoj' vožnji i otkrio da je “drugo zapravo oko 1.850 puta veće od prvog”.

Drugim riječima, emisije koje nastaju trošenjem guma u normalnim uslovima vožnje su 1.850 puta veće od emisija čestica iz izduvne cijevi, vrste zagađivača koje je Molden opisao kao sićušne, nevidljive čestice koje ne predstavljaju sve emisije izbačene iz izduvne cijevi vozila na gorivo.

Analiza nije poredila vozila na gorivo s električnim vozilima, kao što se tvrdilo u člancima na LifeSiteNewsu.

“Pogrešno je zaključiti da kažemo da ništa drugo ne izlazi iz izduvne cijevi. Postoji velika količina C02 [ugljen dioksida], i zato su električna vozila vrlo dobar način za smanjenje CO2 [ali] imaju problem s [emisijama] čestica iz guma”, rekao je Molden za Lead Stories.

“EV [električna vozila] smanjuju CO2 za oko 50 odsto, ali imaju tendenciju povećanja čestica za oko 25 posto.”

Analiza je, dakle, pokazala da su emisije čestica koje nastaju trošenjem guma u normalnim uslovima vožnje 1.850 puta veće od emisija čestica iz izduvne cijevi. Tvrdnja da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od automobila na gorivo manipulativna je jer se bazira na iskrivljenom tumačenju nalaza analize. Vozila s motorom na unutrašnje sagorijevanje i dalje ispuštaju više štetnih emisija od električnih vozila. Shodno navedenom, ovu tvrdnju ocjenjujemo kao manipulisanje činjenicama. Istu ocjenu dobijaju i tvrdnje da je studija otkrila da električna vozila zagađuju više od običnih automobila.

 

(Raskrinkavanje.ba)

 

Pogledajte originalne članke
Manipulisanje činjenicama 07.03.2024

Nulta tačka: Studija otkriva: Električna vozila zagađuju više od običnih automobila

  • Manipulisanje činjenicama
Manipulisanje činjenicama 14.03.2024

Nulta tačka: Studija otkriva da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo

Studija u Velikoj Britaniji je otkrila da električna vozila EV zagađuju mnogo više od benzinskih ili dizel motora.

  • Manipulisanje činjenicama