Raskrinkavanje.ba

Marketinška kampanja za pivo iz 2013. nema veze s “kontrolom uma”

Pristalice teorija zavjere “iskopale” su deset godina staru marketinšku kampanju Heinekena u Indiji da bi poduprijeli svoju neutemeljenu tezu o postojanju tehnologije za “kontrolu uma”.

Foto: Freepik 

Na Telegram kanalu iSTiNA 5. septembra 2023. godine objavljen je dvoipominutni videosnimak u čijem se opisu navodi da je Heineken koristio “voice to skull” tehnologiju za “umetanje glasova u glavu” kao reklamnu taktiku. Riječ je navodno o tehnologiji koja putem emisije elektromagnetnog zračenja visoke frekvencije proizvodi glas kojeg mogu da čuju samo određeni pojedinci koji stoje na određenom mjestu. 

Heineken rent a voice to skull tehnologija kako biste kupili pivo tog proizvođača, je tehnologija za umetanje glasova u vašu glavu, ali iako ona zaista postoji ljudi i dalje misli da su to gluposti i naučna fantastika. To je glas koji samo određeni pojedinci mogu da čuju kada stoje ili prolazi određenim mestom koje je pokriveno emisijom elektromagnetnog zračenja visoke frekvencije. Sada zamislite kada ovo pušta kao reklamu u samoposluzi jedan od najvećih proizvođača piva i to javno pre desetak godina, šta se tek onda sada radi tajno? O tome je ovde pričao Nikola Aleksić da se ljudima mogu indukovati određene misli, a ne samo glasovi, čak i u samoposluzi kao u ovoj Heineken reklami.

Na videosnimku se mogu vidjeti kupci u prodavnici koji čuju glasove kada stanu na označeni krug na podu između polica s pivom. Glasovi im govore, između ostalog, “zašto bi neko cool poput tebe izabrao bilo šta drugo osim Heinekena”. 

Osim na Telegramu, videosnimak se dijelio i u objavama na društvenoj mreži Facebook (1, 2, 3, 4, 5).

 

Marketinški trik

Videosnimak prikazuje marketinšku kampanju koju je za Heineken 2013. godine uradila agencija Upreality (prije Crossworks Design Innovations) iz Indije. Prema pisanju portala Exchange4media, Heineken je kampanju naručio za drugu godišnjicu prisustva tog brenda u Indiji, “kako bi kupcima omogućio drugačije iskustvo kupovine piva” korištenjem “glasa u glavi” koji bi im govorio da uzmu bocu Heineken piva. 

Kampanja nazvana “Heineken Inner Voice” (Heineken unutrašnji glas) podrazumijevala je upotrebu tzv. usmjerenih zvučnika (eng. Directional speakers), odnosno zvučnika koji “generišu uski snop zvučnog signala koji se može čuti samo neposredno ispred zvučnika”. 

Objašnjenje onoga što se može vidjeti na snimku nalazi se u opisu videosnimka kampanje objavljenog na YouTube kanalu Crossworks Design Innovations: 

Upreality, kao inovativni tehnološki partner za Mindshare u Indiji, pružio je jedinstveno inovativno tehnološko rješenje za Heineken. Stvorili smo jedinstveno iskustvo kupnje piva za Heineken u kojem su kupci čuli unutrašnji glas iz svoje glave. Glas koji samo ti možeš čuti i niko drugi. Rješenje je dizajnirano na temelju Directional Sound Solutions, gdje se zvuk može usmjeriti specifično u određenom smjeru bez prelijevanja na druga područja. To bi rezultiralo time da osoba koja stoji pored vas neće čuti zvuk i da ćete ga čuti samo vi :)

Kako je i navedeno, “usmjereni zvučnici” omogućavaju da se zvučni signal emituje samo u jednu koncentrisanu tačku ili prostor, bez raspršivanja na okolinu, kako to rade uobičajeni zvučnici. Ovakvi se zvučnici godinama koriste za vojne svrhe na ratnim brodovima, u muzejima ili, kako ovaj primjer to pokazuje, u marketinškim kampanjama. 

Budući da je riječ o zvučnicima koji emituju usmjereni snop zvučnih talasa, nije utemeljena ni tvrdnja da su mjesta na kojim se može čuti emitovani zvuk pokrivena “emisijom elektromagnetnog zračenja visoke frekvencije”. Razlog za to je što zvučni talasi (zvuk) nisu elektromagnetni, već mehanički talasi koji se ne mogu širiti u vakuumu, već samo u nekoj materijalnoj sredini. 

Dakle, ne radi se o “umetanju glasova u glavu” koji, zaključuje se, tjeraju kupce da kupe Heineken pivo, nego prosto o usmjerenom emitovanju zvučnog signala koji može čuti samo osoba koja se nalazi u određenom dijelu prodavnice. Iako se na snimku može čuti da poruke emitovane “usmjerenim zvučnikom” navode kupce da kupe Heineken pivo, riječ je o marketinškom triku i tehnikama ubjeđivanja, a ne kontroli uma na način kako to vide pristalice teorija zavjere. 

 

“Voice-to-skull” tehnologija i nametanje potrošačkih odluka?

Prema izvorima koji se bave teorijama zavjere, “voice-to-skull” (još se koriste nazivi Voice of God / the Allah, V2K) označava tehnologiju “kontrole uma” i/li elektroničkog uznemiravanja posredstvom mikrotalasa. Gotovo se u pravilu spominje u kontekstu upotrebe u vojsci kao oružja, a može se poistovjetiti s korištenjem usmjerenih zvučnika u vojne svrhe, koji, kako je ranije naglašeno, nemaju veze s elektromagnetnim (a time ni mikrotalasnim) zračenjem. 

U objavi na Telegram kanalu iSTiNA spominje se ime Nikole Aleksića, predsjednika Udruženja “Ekološki pokret Novog Sada” i pristalice teorija zavjere, čije smo tvrdnje o mogućnosti kontrole uma putem elektromagnetnog zračenja i utjecaja na potrošačke odluke već analizirali u ovom tekstu

Objava o Heinekenovoj “kontroli uma” kupaca u prodavnici ustvari se nadovezuje na ranije Aleksićeve tvrdnje i služi kao svojevrsni dokaz “istinitosti” njegovog izlaganja. Kako je u ranijoj analizi navedeno, ne postoje dokazi da spomenuto elektromagnetno zračenje, koje bi trebalo biti toliko ciljano da ima potencijal da utječe na volju, potrošačke navike ili moral ljudi, može kontrolisati um. 

Daljinska, neinvazivna “kontrola uma” primjenom elektromagnetnog zračenja i svjetla izučava se s ciljem pronalaska novih metoda za liječenje raznih poremećaja, no pod “kontrolom uma” u tom smislu ne misli se na kontrolu želja pojedinca/ke, već na kontrolu i manipulacije određenim neuronskim sklopovima i električnim aktivnostima u mozgu s ciljem izlječenja.

Najraniju objavu tvrdnje da je Heineken koristio “voice-to-skull” tehnologiju kontrole uma elektromagnetnim zračenjem ocjenjujemo kao lažnu vijest i teoriju zavjere. Ostale objave dobivaju ocjene prenošenje lažnih vijesti i teorija zavjere
 

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke
Teorija zavjere 05.09.2023

Telegram profili: Telegram kanal istina: Heineken

  • Teorija zavjere
  • Lažna vijest
Teorija zavjere 06.09.2023

Facebook profili i stranice: Facebook profil: Heineken kontrola uma

  • Teorija zavjere
  • Prenošenje lažnih vijesti