Nejasna linija između satire i stvarnih vijesti

Na slučaju izmišljene izjave premijera Novalića, ponovo se susrećemo sa slučajem kada satirični članak dobije ozbiljan karakter.

Raskrinkali smo
Goražde Portal Lažna vijest;

Satirični portal “Sarajevo 365” je u subotu objavio članak koji u naslovu nosi  nevjerovatnu izjavu Premijera FBiH Fadila Novalića koja je razumljiva tek ako znate da je u pitanju satira. Nekoliko sati kasnije članak je prenio “Goražde Portal” i to u dijelu gdje su ostale vijesti, bez ikakve napomene da je riječ o tekstu satiričnog karaktera.

NOVALIĆ: LJUDI NAMJERNO LJETI IDU NA MORE KADA JE SVE SKUPO, DA BI MOGLI KUKATI CIJELU GODINU

Iako već na prvi pogled izjava u naslovu zvuči neistinito, mnogi korisnici društvenih mreža su shvatili kompletnu izjavu kao istinu.

Nemoguće je da ne postoji dovoljni pismena glava porodice koja će reći ok, ovo su cijene u junu, julu i augustu, a ovo su cijene u decembru, januaru i februaru, pa onda uporediti te cijene i prostom logikom zaključiti da svoju porodicu može odvesti na more u mnogo jeftinije aranžmanu, tvrdi Novalić i dodaje kako to ljudi vjerovatno rade namjerno, te da ovako ponašanje utiče i na poslodavce, jer se zaposleni bukvalno timaju oko toga koće u kojem mjesecu otići na more što stvara dodatne međuljudske probleme u ionako teškim vremenima za poslodavce, kojima je potreban zdrav poslovni ambijent.

Kako bismo provjerili tačnost izjave kontaktirali smo Kabinet premijera FBiH te razgovarali sa Zoranom Blagojevićem, savjetnikom premijera Fadila Novalića, koji nam je rekao da su u Kabinetu upoznati sa tim člankom, te kako je riječ o izmišljenoj izjavi.

Već smo se ranije susretali sa fuzijom satire i vijesti, kada su pojedini portali preuzimali satirične članke, ne provjeravajući dali je išta od toga što objavljuju tačno.

Iako je prema naslovima članaka portala “Sarajevo 365” očito da je riječ o satiričnom portalu, nigdje na početnoj stranici niti u članku ne stoji da je riječ o satiri. Tu informaciju možete dobiti tek u kategoriji “O nama”. Moguće je da je i to doprinijelo zabuni, što, opet, ne opravdava portal “Goražde Online” koji, kako stvari stoje, nije provjerio tačnost niti je naznačio da je riječ o satiričnom tekstu. Zato će članak portala “Goražde Online” dobiti ocjenu lažna vijest.

(raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 03. 09. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 10 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Nezvanične informacije, dobro obaviješteni izvori i nevidljivi dokazi 

Špekulacije o prelasku Dragana Mektića iz stranke SDS u DF potekle su iz nezvaničnih...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Lažna vijest
Ne, djevojka iz Irana nije imala 50 plastičnih operacija kako bi ličina na Angelinu Jolie

Većina članaka sadrži netačne tvrdnje koje govore da je Tabar imala 50 plastičnih...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Klikbejt Demantirano
Lažna vijest
Ne, Ronaldo nije govorio o Palestini

Već godinama se u različitim medijima recikliraju članci, odnosno naslovi,...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me