Niti je Angela Merkel “jučer napustila mjesto vodstva stranke”, niti su joj građani aplaudirali

Portali u regiji su (uz manje izmjene) prenijeli tekst koji se originalno pojavio na portalu iz Šri Lanke, a u kojem se tvrdi kako je Angela Merkel “jučer napustila mjesto vodstva stranke” i da su “građani izašli na balkone neprestano aplaudirajući”.

Portal Alo je 2.2.2021. objavio članak sa naslovom u kojem se tvrdi da se “Njemačka oprostila od Angele Merkel” i da su “građani izašli na balkone neprestano aplaudirajući”:

Nemačka se oprostila od Angele Merkel: Građani su izašli na balkone, neprestano aplaudirajući, a onda joj je novinarka postavila neočekivano pitanje

U tekstu članka se tvrdi kako je Angela Merkel “jučer napustila mesto vodstva stranke”, te da su tim povodom “svi ljudi izašli na balkone” i aplaudirali šest minuta:

Juče je Merkel napustila mesto vodstva stranke i predala ga onima koji je slede, a Nemačka i njen nemački narod su u najboljem stanju.

Reakcija Nemaca bila je bez presedana u istoriji Nemaca – svi su ljudi izašli na balkone kuća i spontano aplaudirali njoj, neprekidnih 6 minuta.

Istu vijest su prenijeli i mnogi drugi mediji na našem govornom području, kao što su portali Novi, Zvijezde 24h, Minut Znanja, Info ks, Zambak, uključujući i Facebook stranicu portala Novi.

Iako se u člancima ne navodi izvor ove vijesti, jedina javna objava koja sadrži iste tvrdnje, a koja je objavljena prije članka na portalu Alo, jeste post objavljen dan ranije na Facebook stranici Irme Pašić, direktorice RTV USK-a. 

Šta su činjenice?

Angela Merkel nije “napustila mesto vodstva stranke” 1.1.2021, kako se tvrdi u članku koji je objavljen na portalu Alo, niti je to učinila 31.1.2021, kako se tvrdi u Facebook objavi Irme Pašić, a ni 2.2.2021, kako se tvrdi na portalu Novi. Angela Merkel je sa funkcije lidera njemačke Kršćansko-demokratske unije odstupila mnogo ranije, 7.12.2018. Djelovat će u kapacitetu njemačke kancelarke sve do narednih izbora, 26.9.2021.

Kako piše naš partnerski portal Faktograf, povod za objavu ove “vijesti” bila je pobjeda Armina Lascheta na izboru za čelnika Kršćansko-demokratske unije (CDU), koji će naslijediti Annegret Kramp-Karrenbauer, nasljednicu Angele Merkel. Novi čelnik CDU-a kandidirat će se za poziciju kancelara u septembru ove godine, ili će odlučiti ko će biti kandidat stranke.

Tvrdnja da su ljudi izašli na balkone kuća i aplaudirali joj neprekidnih šest minuta je također netačna. Ona se vjerovatno bazira na činjenici da je Merkel dobila neprekidan aplauz od šest minuta od svojih stranačkih kolega iz CDU-a nakon sto je odstupila sa pozicije lidera ove stranke. Međutim, ove dvije situacije ni približno nisu iste u magnitudi onoga što impliciraju. 

Originalna verzija ove “vijesti” se pojavila na stranici Lanka News Web iz Šri Lanke. U njoj autor upoređuje Merkel sa indijskim političarima i zaključuje kako njena skromnost zaslužuje pohvalu. Ovaj dio je izostavljen u verziji iste “vijesti” objavljene na našem govornom području. Isto tako, u verziji na portalu iz Šri Lanke se Angela Merkel netačno oslovljava kao Angelica Merkel. Ova greška se ne pojavljuje u verziji na našem govornom području. Ista ova “vijest” se, prije nego je dospjela do nas, širila putem Vibera na Filipinima.

Na osnovu svega navedenog u ovoj analizi, možemo zaključiti da su tvrdnje kako se Angela Merkel oprostila od pozicije stranačkog lidera CDU 1. ili 2. februara, kao i da su ljudi u Njemačkoj izašli na balkone i aplaudirali neprekidnih šest minuta, netačne. Zbog svega navedenog, Facebook objavu na profilu Irme Pašić, te članak na portalu Alo ocjenjujemo kao lažnu vijest. Sva prenošenja tvrdnji analiziranih u ovom članku ocjenjujemo kao prenošenje lažnih vijesti.

Portali Slobodna Bosna i Hayat su u međuvremenu ispravili netačne navode, te im dajemo ocjenu ispravljeno.

Napomena 22.2.2021.

Članci portala Novi i Bolja Bosna su u međuvremenu izmijenjeni tako da sadrže tačne informacije, te dobijaju i ocjenu ispravljeno.

Napomena 24.2.2021.

Članak portala Cazin (.net) je u međuvremenu izmijenjen tako da sadrži tačne informacije, te ovaj portal dobija i ocjenu ispravljeno.

Napomena

2.3.2021: Članak portala Kroz Objektiv je u međuvremenu izmijenjen tako da sadrži tačne informacije, te ovaj portal dobija i ocjenu ispravljeno.

11.11.2022: Portal Alo je ispravio netačne tvrdnje u članku, pa je članku dodana i ocjena Ispravljeno.

Raskrinkavanje.ba

Autor: Semir Džebo Objavljeno: 19. 02. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 4 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Benzinske pumpe u Kiseljaku nisu imale najniže cijene goriva 8. decembra

Portal ART Info objavio je netačnu informaciju da je 8.12. najjeftinije gor...

Lažna vijest
Lažna vijest
The New York Times nije potvrdio da je Ukrajina počinila ratni zločin u Makijivki

Regionalni mediji tvrde da je The New York Times objavio analizu kojom je p...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Lažna vijest
Pogrešno prikazani podaci iskorišteni kao “dokaz” da vakcine ubijaju

Podaci o “višku” smrtnosti u Evropi iskorišteni su na portalu Hop, bez ikak...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me