Portal “Novi” i klikbejti s predumišljajem

Klikbejt članak koji insinuira da je umro Ratko Mladić istovremeno je podijeljen na 72 Facebook stranice.

Ocijenjeni članci
Novi Dezinformacija; Klikbejt; Nova Danas Dezinformacija; Klikbejt; Dobar Dan Dezinformacija; Klikbejt; Dobar Dan Dezinformacija; Klikbejt; Infopress Dezinformacija; Klikbejt; Nezavisni portal Dezinformacija; Klikbejt; Brze.info Dezinformacija; Klikbejt; Vesti Balkana Dezinformacija; Klikbejt; Plave vesti Dezinformacija; Klikbejt; Sarajevo Grad Dezinformacija; Klikbejt; 7days4.fun Dezinformacija; Klikbejt;

Na portalu “Novi” 9. oktobra je objavljen članak koji je ilustrovan fotografijom ratnog zločinca Ratka Mladića i sugestivno naslovljen:

PREMINUO JE! STIGLA UDARNA VIJEST IZ HAGA: Srbi u suzama

Članak koji je uslijedio, međutim, ne govori o smrti Ratka Mladića već o smrti penzionisanog  general-pukovnika Vojske Republike Srpske Manojla Milovanovića. Vijest o smrti Milovanovića, također, nije stigla iz Haga, već iz Banjaluke. Sve ove informacije očite su već iz prve rečenice članka. 

Manojlo Milovanović, prvi čovjek zločinca Ratka Mladića, preminuo je u srijedu jutro u Banjaluci.

Zanimljivo je napomenuti da ovaj članak nije podijeljen na zvaničnoj Facebook stranici portala “Novi”, ali je slika Ratka Mladića sa linkom na ovaj članak simultano objavljena na 72 “nezvanične” stranice ovog portala, što smo utvrdili koristeći alat “CorwdTangle”. 

Potencijalni doseg ovog članka iznosi 5.407.205 pratilaca, što je zbroj Facebook profila koji su “lajkali” te 72 stranice. Jedna četvrtina tih stranica, odnosno njih 18, zajedno ima više od 2,5 miliona pratilaca. O “farmi” klikova koje “uzgaja” portal “Novi” opširno smo pisali u analizi “‘Farma klikova’: Novi.ba

 Ovih 18 Facebook postova objavljeno je na stranicama koje ukupno imaju više od 2,5 miliona (2.578.422) pratilaca.

Identična vijest, sa istim naslovom podijeljena je na još 11 portala.  

S obzirom na to da naslov i fotografija sugerišu da je Ratko Mladić taj koji je “preminuo”, članak i sva njegova prenošenja bit će ocijenjeni kao klikbejt. Zbog dodavanja izmišljene informacije da je vijest stigla iz Haga, članak na portalu “Novi”, kao i sva prenošenja, dobit će ocjenu dezinformacija

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 01. 11. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Amerika nije “objavila rat” Iranu

Iako je situacija u odnosima Irana i Sjedinjenih Američkih Država postala n...

Klikbejt
Dezinformacija
Netačno prenešena informacija iz priče stare 40 godina

Priča o bolesti i smrti članova glumačke ekipe filma “Osvajač”, snimljenog...

Dezinformacija Klikbejt Neprovjereno
Manipulisanje činjenicama
"Istraživačko novinarstvo" portala "Deblokada": Govor mržnje i Facebook voajerizam

Novinarka sarajevske televizije O Kanal našla se na meti portala "Deblokada...

Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me