Poseban "žanr" online promocije: Facebook clickbait

Na osnovu nekoliko upita čitatelja, uradili smo analizu klikbejt naslova koji mnogo obećavaju a malo toga donose. Specifično za ove primjere je to što se na Facebook stranici prikazuje jedan, a na stranici samog medija drugi naslov.

Ocijenjeni članci
Avaz Klikbejt; N1 Klikbejt; Krajina 24h Klikbejt;

Korištenje “spektakularnih” naslova za privlačenje čitalaca, to jest “klikbejt” pristup promociji članaka, ima i poseban “podžanr” - prikazivanje senzacionalnijeg naslova na Facebooku, nego na samoj stranici medija.

S obzirom da je Facebook najpopularnija društvena mreža kod nas i da sa njega dolazi najviše posjeta na stranice medija, ovakvim pristupom nastoji se povećati čitanost.

Nekoliko takvih primjera poslali su nam čitaoci/čitateljke “Raskrinkavanja”.

 

Na Facebook stranici “N1” televizije podijeljen je sljedeći članak sa naslovom:

Alarmantno u Parizu: Zatvoren Eiffelov toranj

 

Nakon što otvorimo podijeljeni članak, uviđamo da naslov samog članka na portalu ne odgovara naslovu koji je vidljiv na Facebook objavi.

U naslovu koji je vidljiv kada otvorimo članak dodane su detaljnije informacije koje su izostavljene na Facebook-u:

 

Tvrdnja da je “u Parizu alarmantno” i da je “zatvoren Eiffelov toranj” vjerovatno budi mnogo veće interesovanje među čitateljima što rezultira većim brojem čitanja.

Upravo zbog činjenice izostavljanja konkretnih detalja u objavi vidljivoj na Facebook-u, nepodudaranju naslova na članku i na Facebook-u te činjenice da je članak najavljen senzacionalističkim naslovom dodavanjem epiteta “alarmantno”, članak ocjenjujemo kako klikbejt.

 

Od čitatelja smo dobili i upit vezan za portal “Krajina 24” koji je objavio je 3. januara članak sa naslovom:

Cecin sin pokazao novu djevojku, fanovi mu poručili da je NAJLJEPŠA do sada! (FOTO)

 

Izvor ove vijesti je Srbijanski “Telegraf” koji je članak objavio isti dan kada je i prenesen na portalu “Krajina 24”.

U samom članku na portalu “Krajina 24” uopće se ne nalazi fotografija koja je najavljena u naslovu i koja je objavljena u izvornom članku. Upravo iz razloga nepodudaranja naslova i sadržine teksta, članak ocjenjujemo kao klikbejt.

 

Nakon što smo u našoj analizi “Ni veliki mediji ne mogu bez klikova” već pisali o klikbejt člancima “Dnevnog avaza”, dobili smo upit čitatelja za članak sa novim takvim naslovom.

Naime, na Facebook stranici “Avaza” podijeljen je članak sa naslovom:

Skokom sa osmog sprata majka spasila sina od vatrene stihije

 

Nakon što otvorimo članak uviđamo da je na Facebook objavi, u naslovu članka izostavljena lokacija na koju se vijest odnosi. U ovom slučaju to je Rusija:

Zbog različitih naslova na Facebook-u i portalu te zbog izostavljanja dijela informacije u naslovu vidljivom na Facebook-u, članak ocjenjujemo kao klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 26. 01. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 2 godine

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Slika para koji se ljubi na ulici nije nastala u Beogradu

Nakon nereda koji su se desili nakon protesta građana u Beogradu 8. jula ov...

Lažna vijest
Lažna vijest
Francuski doktori/ce su protestovali protiv reforme penzionog sistema, a ne protiv “korona prevare”

Hiljade korisnika Facebooka je podijelilo video u čijem opisu stoji da prik...

Lažna vijest
Lažna vijest
Portal “Orginalno” nastavlja “ubijati” pjevače i pjevačice

Portal Orginalno je u maju, junu i julu nastavio objavljivati “vijesti” o t...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me