Poseban "žanr" online promocije: Facebook clickbait

Na osnovu nekoliko upita čitatelja, uradili smo analizu klikbejt naslova koji mnogo obećavaju a malo toga donose. Specifično za ove primjere je to što se na Facebook stranici prikazuje jedan, a na stranici samog medija drugi naslov.

Korištenje “spektakularnih” naslova za privlačenje čitalaca, to jest “klikbejt” pristup promociji članaka, ima i poseban “podžanr” - prikazivanje senzacionalnijeg naslova na Facebooku, nego na samoj stranici medija.

S obzirom da je Facebook najpopularnija društvena mreža kod nas i da sa njega dolazi najviše posjeta na stranice medija, ovakvim pristupom nastoji se povećati čitanost.

Nekoliko takvih primjera poslali su nam čitaoci/čitateljke “Raskrinkavanja”.

 

Na Facebook stranici “N1” televizije podijeljen je sljedeći članak sa naslovom:

Alarmantno u Parizu: Zatvoren Eiffelov toranj

 

Nakon što otvorimo podijeljeni članak, uviđamo da naslov samog članka na portalu ne odgovara naslovu koji je vidljiv na Facebook objavi.

U naslovu koji je vidljiv kada otvorimo članak dodane su detaljnije informacije koje su izostavljene na Facebook-u:

 

Tvrdnja da je “u Parizu alarmantno” i da je “zatvoren Eiffelov toranj” vjerovatno budi mnogo veće interesovanje među čitateljima što rezultira većim brojem čitanja.

Upravo zbog činjenice izostavljanja konkretnih detalja u objavi vidljivoj na Facebook-u, nepodudaranju naslova na članku i na Facebook-u te činjenice da je članak najavljen senzacionalističkim naslovom dodavanjem epiteta “alarmantno”, članak ocjenjujemo kako klikbejt.

 

Od čitatelja smo dobili i upit vezan za portal “Krajina 24” koji je objavio je 3. januara članak sa naslovom:

Cecin sin pokazao novu djevojku, fanovi mu poručili da je NAJLJEPŠA do sada! (FOTO)

 

Izvor ove vijesti je Srbijanski “Telegraf” koji je članak objavio isti dan kada je i prenesen na portalu “Krajina 24”.

U samom članku na portalu “Krajina 24” uopće se ne nalazi fotografija koja je najavljena u naslovu i koja je objavljena u izvornom članku. Upravo iz razloga nepodudaranja naslova i sadržine teksta, članak ocjenjujemo kao klikbejt.

 

Nakon što smo u našoj analizi “Ni veliki mediji ne mogu bez klikova” već pisali o klikbejt člancima “Dnevnog avaza”, dobili smo upit čitatelja za članak sa novim takvim naslovom.

Naime, na Facebook stranici “Avaza” podijeljen je članak sa naslovom:

Skokom sa osmog sprata majka spasila sina od vatrene stihije

 

Nakon što otvorimo članak uviđamo da je na Facebook objavi, u naslovu članka izostavljena lokacija na koju se vijest odnosi. U ovom slučaju to je Rusija:

Zbog različitih naslova na Facebook-u i portalu te zbog izostavljanja dijela informacije u naslovu vidljivom na Facebook-u, članak ocjenjujemo kao klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 26. 01. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 5 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Snimci zalaska sunca ne dokazuju da je ono bliže Zemlji nego što kaže nauka

Društvenim mrežama dijele se tvrdnje da je udaljenost Sunca od Zemlje mnogo...

Lažna vijest Teorija zavjere
Lažna vijest
Bazne stanice se kamufliraju iz estetskih razloga, ne zato što su opasne

Stari videosnimak na kojem radnici pokrivaju baznu stanicu na krovu kamufla...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Lažna vijest
Ukrajina nije najavila “holokaust Rusa koji podržavaju Putina”

Portal Nulta tačka objavio je članak u kome se tvrdi da Ukrajina najavljuje...

Lažna vijest Dezinformacija
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me