Korištenje “spektakularnih” naslova za privlačenje čitalaca, to jest “klikbejt” pristup promociji članaka, ima i poseban “podžanr” - prikazivanje senzacionalnijeg naslova na Facebooku, nego na samoj stranici medija.
S obzirom da je Facebook najpopularnija društvena mreža kod nas i da sa njega dolazi najviše posjeta na stranice medija, ovakvim pristupom nastoji se povećati čitanost.
Nekoliko takvih primjera poslali su nam čitaoci/čitateljke “Raskrinkavanja”.
Na Facebook stranici “N1” televizije podijeljen je sljedeći članak sa naslovom:
Alarmantno u Parizu: Zatvoren Eiffelov toranj
Nakon što otvorimo podijeljeni članak, uviđamo da naslov samog članka na portalu ne odgovara naslovu koji je vidljiv na Facebook objavi.
U naslovu koji je vidljiv kada otvorimo članak dodane su detaljnije informacije koje su izostavljene na Facebook-u:
Tvrdnja da je “u Parizu alarmantno” i da je “zatvoren Eiffelov toranj” vjerovatno budi mnogo veće interesovanje među čitateljima što rezultira većim brojem čitanja.
Upravo zbog činjenice izostavljanja konkretnih detalja u objavi vidljivoj na Facebook-u, nepodudaranju naslova na članku i na Facebook-u te činjenice da je članak najavljen senzacionalističkim naslovom dodavanjem epiteta “alarmantno”, članak ocjenjujemo kako klikbejt.
Od čitatelja smo dobili i upit vezan za portal “Krajina 24” koji je objavio je 3. januara članak sa naslovom:
Cecin sin pokazao novu djevojku, fanovi mu poručili da je NAJLJEPŠA do sada! (FOTO)
Izvor ove vijesti je Srbijanski “Telegraf” koji je članak objavio isti dan kada je i prenesen na portalu “Krajina 24”.
U samom članku na portalu “Krajina 24” uopće se ne nalazi fotografija koja je najavljena u naslovu i koja je objavljena u izvornom članku. Upravo iz razloga nepodudaranja naslova i sadržine teksta, članak ocjenjujemo kao klikbejt.
Nakon što smo u našoj analizi “Ni veliki mediji ne mogu bez klikova” već pisali o klikbejt člancima “Dnevnog avaza”, dobili smo upit čitatelja za članak sa novim takvim naslovom.
Naime, na Facebook stranici “Avaza” podijeljen je članak sa naslovom:
Skokom sa osmog sprata majka spasila sina od vatrene stihije
Nakon što otvorimo članak uviđamo da je na Facebook objavi, u naslovu članka izostavljena lokacija na koju se vijest odnosi. U ovom slučaju to je Rusija:
Zbog različitih naslova na Facebook-u i portalu te zbog izostavljanja dijela informacije u naslovu vidljivom na Facebook-u, članak ocjenjujemo kao klikbejt.
(Raskrinkavanje.ba)