Ratko Mladić silovan na internetu

Portal Sarajevo365.com objavio je, prije više od tri godine, člank pod naslovom „ZLOČINCA STIGLA KAZNA: Ratni zločinac Ratko Mladić zvjerski silovan u zatvoru...“. Ovaj članak se od tada periodično pojavljuje na portalu “Sarajevo grad” kao i ostalim portalima.

Ocijenjeni članci
Sarajevo Grad Prenošenje lažnih vijesti; Dnevno.hr Prenošenje lažnih vijesti; Croative Prenošenje lažnih vijesti; Max magazin Prenošenje lažnih vijesti; Hercegovina.info Prenošenje lažnih vijesti; Kamenjar Prenošenje lažnih vijesti; Senzacija Prenošenje lažnih vijesti; GoBiH Prenošenje lažnih vijesti; Saznajemo.net Prenošenje lažnih vijesti;

Nizozemski državljanin porijeklom iz Sarajeva koji radi kao čuvar u zatvoru potvrdio je da je ratnog zločinca Ratka Mladića zvjerski je silovalo pet zatvorenika pritvorne jedinice Haaškog Tribunala, piše “Sarajevo365”.

Čuvar je kazao: “Čekali su da padne mrak i onda su ga silovali satima, njih petorica, to je sve što mogu da vam otkrijem”. Ovaj incident se dogodio u četvrtak oko ponoći po našem vremenu, a trenutno se ratni zločinac nalazi na intezivnoj njezi u jednog Haaškoj bolnici. Prema pisanju portala, osobe koje se izvršile ovo djelo su iz Ruande.

Prvobitno, “vijest” o silovanju Ratka Mladića objavljena je 15. augusta 2014. godine na portalu “Sarajevo365”, a istu vijest prenijelo je više portala, poput “Dnevno”, “Info-ks”, “Hercegovina Info”, “Bh magazin”, “Senzacija”, “Kamenjar” i drugi.

Index.hr istu ovu vijest je objavio a potom i uklonio sa svog portala.

U trenutku kada je ovaj tekst objavljen, nigdje nije bilo naznačeno da se radi o “satiri”. “Sarajevo 365” u svom opisu nije jasno naveo da se radi o satiričnom portalu sve do 2016. godine, kada se jasno profilisao kao satirični portal: “Savjetujemo Vam da tekstove objavljene na ovom portalu ne prenosite kao ozbiljnu informaciju, niti da naše tekstove koristite za širenje dezinformacija”, pisalo je u rubrici “O nama”. 

Među prvim portalima koji su prenijeli članak bio je “Dnevno Hr”, 16.08.2014. godine, uz sljedeći pasus:

“Prema prvim informacijama silovatelji su iz Ruande. Portal koji je došao do ovih informacija navodi: ''Silovateljima upućujemo iskrene čestitke i nadamo se da su koristili bodljikavu žicu preko spolnih organa''. Očito je da bosanski humor ne jenjava i kada je riječ o ratnom zločincu.”

Originalna objava na “Sarajevo 365” više nije dostupna, ali se na Web Archive može naći njena verzija od 18.08.2017, u kojoj ovog pasusa nema. Jedan od portala koji je dvije godine kasnije prenio članak je “Direktno 24h”, uz napomenu:

“CIK.ba ne može potvrditi istinitost ovih navoda, te napominjemo da portal koji je ovo plasirao u javnost često piše satirične tekstove.”

Portal “Sarajevo Grad” ovaj je članak objavio kao vijest u martu 2016. godine, uz oba gore navedena pasusa. Nakon toga ju je nekoliko puta podijelio na svojoj Facebook stranici, posljednji put 19. novembra 2017. godine.

Iz svega navedenog, jasno je da se u ovom slučaju radilo o lažnoj vijesti.

Svi portali koji su prenijeli ovu vijest dobili su ocjenu "prenošenje lažne vijesti" za istu.

Dodatne informacije

U originalnoj analizi su izvršene sljedeće izmjene:

U analizi je navedeno da portal Sarajevo365 više nije funkcionalan, budući da mu se u trenutku pisanja analize nije moglo pristupiti, te da je njihova Facebook stranica takođe bila nefunkcionalna. Sarajevo 365 je u međuvremenu ponovo aktiviran na adresi koja je bila offline, kao i na društvenim mrežama, što smo uvidjeli nakon današnjeg poziva, kada nam se javio muškarac, koji se nije predstavio imenom i prezimenom, ali je rekao da radi za portal Sarajevo365. 

Iako je u tekstu jasno navedeno da se radi o objavi portala koji se tek 2016. godine u svom opisu jasno profilisao kao satiričan, ali i da u samoj originalnoj objavi nema naznake da se radi o satiri, osoba koja nas je kontaktirala optužila nas je za zlonamjernost, uz brojne uvrede poput pitanja "zašto nam ne smeta Njuz.net koji Ratka Mladića neće da nazove ratnim zločincem, a smeta nam sarajevski satirični portal" i pitanja "za koga radimo". Osoba koja nas je pozvala takođe je rekla da će nas tužiti zbog ocjene "lažna vijest" koja je dodijeljena ovom članku, iako sam članak tu ocjenu nije dobio. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 01. 12. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Klikbejt o stranačkom saopštenju

U naslovima anonimnih portala “Cik Media”, “Infopress” i “Saznajemo”, saopš...

Klikbejt
Dezinformacija
Klikbejt naslovi o ANP-u, Programu reformi i članstvu BiH u NATO

Gostovanje državnog sekretara SAD-a za Zapadni Balkan u programu N1 televiz...

Dezinformacija Klikbejt
Klikbejt
Nesreća ministra Crnatka ispraćena senzacionalističkim člancima

Ministar vanjskih poslova Igor Crnadak nije povrijeđen u saobraćajnoj nesre...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me