Foto: Natalino7/Wikimedia Commons
Na Facebook i Instagram profilima Yasmin Mulahusein, 26. augusta 2024. godine objavljene su tvrdnje da je “Trojka” (koalicija u FBiH koju čine Naša stranka, SDP i Narod i pravda) “isporučila sarajevski aerodrom strancima” kroz ustupanje koncesije stranoj kompaniji koja bi trebala upravljati aerodromom.
CITAT NETAČNO: Kao što sam ranije i najavio da se to sprema, TROJKA je isporučila sarajevski Aerodrom strancima. Koncesija je ustupljena jednoj stranoj kompaniji koja je bacila oko na naš profitabilni Aerodrom.
Nisu okupatori tek tako postavili Trojku i srušili Ustav da bi IZDAJNIKE instalirali na vlast. Trebali su im da im omoguće osvajanje profitabilnih firmi preko kojih će nas moći kontrolisati. Više nemamo suverenitet i kontrolu nad sarajevskim aerodromom. Zapravo stranci će nam kontrolisati šta nam dolazi. Vi znate šta to znači.
Jesu li sljedeće na redu Željeznice i Elektroprivreda?
Prokleti neka su izdajnici!
@à la une
Foto: Screenshot
Nedugo nakon ove objave, ministar komunikacija i prometa u Vijeću ministara BiH Edin Forto (Naša stranka) demantovao je navode o koncesiji. Kao reakcija na njegov demanti, 28. augusta na navedenim profilima objavljena su po dva statusa (1, 2, 3, 4) u kojima je ponovljena tvrdnja da je aerodrom već dat pod koncesiju. U ovim se objavama tvrdi da je Edin Forto iznio neistinu.
Slika: Objave na profilima povodom Fortinog demanta ranijih navoda
Tvrdnja da je sarajevski aerodrom dat pod koncesiju reaktuelizovana je 15. septembra, u jeku izborne kampanje. Tada je na spomenutim Facebook i Instagram profilima objavljen snimak priloga Federalne TV preko kojeg stoji ispis s navodom o koncesiji za aerodrom Sarajevo. U prilogu Federalne TV, koji je bio podloga za ove navode, zapravo se ne govori o aerodromu.
NAMETNUTA NEUSTAVNA VLADA NERMINA NIKŠIĆA DOVELA NAS JE PRED VRATA DUŽNIČKOG ROPSTVA. NAKON AERODROMA SARAJEVO, NA REDU ZA KONCESIJE SU ELEKTROPRIVREDA I BH-TELEKOM
Foto: Screenshot
Šta su činjenice?
Polemike oko toga da li upravljanje Međunarodnim aerodromom Sarajevo, koje je u vlasništvu Vlade Federacije BiH i kojim trenutno upravlja javno preduzeće, treba ustupiti nekoj (stranoj) privatnoj firmi prisutne su u javnom diskursu već neko vrijeme. U metežu informacija mogu se naći pozivi Vladi FBiH iz američke ambasade u BiH da odlaganje davanja aerodroma pod koncesiju “nije racionalno”, ali i propitivanje stručnjaka o potrebi davanja pod koncesiju strateški bitnog preduzeća u javnom vlasništvu, koje dobro posluje.
Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo, u oktobru prošle godine za portal Klix kazali su da podržavaju hibridni model koncesije “u kojem koncesionar investira u projekte, a zauzvrat u odgovarajućem procentualnom iznosu učestvuje u raspodjeli dobiti, odnosno upravljanju i vlasništvu”. Smatraju da potpuna koncesija nije dobra opcija, s obzirom na to da ne bi bila u javnom interesu, posebno uzimajući u obzir činjenicu da je riječ o profitabilnom preduzeću od strateške važnosti za državu.
Kada je riječ o tvrdnjama s društvenih mreža, Edin Forto je, gostujući u programu televizije ALFA TV 27. augusta, demantovao navode da je Međunarodni aerodrom Sarajevo “predat strancima”. U popratnom tekstu, dan nakon emisije, navedeno je sljedeće:
Nakon što su se u javnosti pojavile informacije da je Međunarodni aerodrom Sarajevo ustupljen pod koncesiju, Forto negira ove informacije.
Nije istina da smo isporučili aerodrom Sarajevo. Mislim da sarajevski aerodrom također treba ići u koncesiju. Ja ne upravljam tim ministarstvom i Federalnom vladom da bih isporučio aerodrom. Svaki put kad razgovaram sa premijerom Nikšićem o ovome, kažem mu da bih volio da Sarajevo prati trend i da ne ostanemo u nekom vakuumu koji će biti na štetu građana. Mislim da je misija sarajevskog aerodroma da ima što veći broj putnika i destinacija, a kako bi naši građani mogli da za normalne cijene dođu gdje žele.
Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo za Raskrinkavanje je potvrđeno da nemaju saznanja o tome da je aerodrom već dat stranoj firmi na upravljanje, kao ni o tome da li su poduzete konkretne aktivnosti za njegovo davanje pod koncesiju.
J.P. Međunarodni aerodrom „SARAJEVO“ d.o.o. Sarajevo ne raspolaže informacijama o tome da su poduzete konkretne aktivnosti po pitanju njegovog davanja u koncesiju, a posebno ne da je „već dat stranoj firmi na upravljanje“.
Ovim javnim preduzećem upravljaju imenovani organi upravljanja, a vlasnik je i dalje 100% Federacija Bosne i Hercegovine, pa s tim u vezi upravljačka ovlaštenja po pitanju tako važnih i strateških odluka donosi naravno Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, a o istim bi svakako bili obaviješteni Uprava i Nadzorni odbor ovog javnog preduzeća
Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić je u odgovoru za Raskrinkavanje također potvrdio da aerodrom nije dat pod koncesiju. Objasnio je da takvoj odluci treba prethoditi izrada studije opravdanosti (koncesionog modela), koja još nije završena.
Jedina istina je da nije ni raspravljano o tome u okviru Vlade jer smo insistirali da prije nego o tome budemo raspravljali, pa i eventualno donijeli neku odluku, imamo studiju opravdanosti.
Također je istina da je Svjetska banka formirala ekspertni tim za izradu studije koju očekuju da se uradi za nekih 6 mjeseci.
Tako da ne da nismo dodijelili, nego se o tome neće ni raspravljati u dogledno vrijeme.
Prema tome, tvrdnje da je koncesija za aerodrom Sarajevo već ustupljena jednoj stranoj kompaniji nije tačna. Ovu informaciju potvrdili su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo te Vlade Federacije BiH, u čijem se vlasništvu nalazi javno preduzeće koje upravlja aerodromom.
Jasmin Mulahusić, osoba koja stoji iza navedenih profila na Facebooku i Instagramu, na svojim profilima na društvenim mrežama objavljuje sadržaj koji često targetira političke aktere/ke, novinare/ke i aktiviste/kinje, te izražava radikalne stavove i beskompromisnu podršku članovima/icama Stranke demokratske akcije (SDA). Raskrinkavanje se ranije bavilo ocjenom tačnosti njegovih objava s društvenih mreža.
U aprilu 2024. godine, Tužilaštvo Bosne i Hercegovine je protiv Mulahusića podiglo optužnicu zbog izazivanja nacionalne, rasne i vjerske mržnje, razdora i netrpeljivosti i ugrožavanja sigurnosti. U optužnici stoji da je optuženi “kontinuirano objavljivao sadržaje prema osobama na koje je ciljao kreiranjem fotomontaža, te kreiranjem neistinitih sadržaja o osobama o kojima piše, sa namjerom da kod njih i članova njihovih porodica izazove osjećaj ugroženosti, nesigurnosti i straha, što se i dogodilo”. Sud BiH je u maju potvrdio optužnicu, no očigledno je da je Mulahusić nastavio s praksom objavljivanja netačnih tvrdnji i targetiranja političkih neistomišljenika.
Najraniju tvrdnju da je Međunarodni aerodrom Sarajevo već dat pod koncesiju stranoj firmi ocjenjujemo kao lažnu vijest. Ocjenu prenošenje lažnih vijesti dajemo drugim objavama ove tvrdnje.
(Raskrinkavanje.ba)