Špijuni (ni)su među nama

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

Medijski “ratovi” u BiH traju dugo i imaju različite manifestacije. Jedan od najdugovječnijih je onaj između “Slobodne Bosne” i “Dnevnog avaza”, i nažalost, riječ je o sukobu u kojem se ne štede kvalifikacije, ne bira rječnik i koji često ima i pravosudne posljedice, odnosno rezultira građanskim parnicama zbog klevete.

Raskrinkali smo
Slobodna Bosna Pristrasno izvještavanje; Glas Istine Pristrasno izvještavanje; Novi vjetar Pristrasno izvještavanje;

Posljednja u nizu ovakvih “epizoda” je članak “Slobodne Bosne” koji Fahrudina Radončića (ovdje predstavljenog kao “Avazovog savjetnika“) optužuje da „godinama nabavlja najmoderniju opremu za tajno snimanje i prisluškivanje“.

ŠPIJUN NA ŠTIKLAMA, ILI, SAM SVOJA OSA: Radončić godinama nabavlja najmoderniju opremu za tajno snimanje i prisluškivanje

Tvrdnja iz naslova članka koji je objavljen 17. februara, kao i sam članak, nije potkrijepljena bilo kakvim dokazima, ali je u ostatku članka ipak detaljno „razrađena“, sa vrlo konkretnim navodima o vrsti, čak i tipu opreme:

Radončić je, odnosno njegov "Avaz roto-press d.o.o", tako prije dvanaest godina, nabavio zavidnu količinu opreme namijenjene za praćenje i prisluškivanje, vjerovatno, "neprijateljske žive sile".
Pored ostalog, kupio je i "bežičnu mikro-kameru u dugmetu", potom "prijemnik i predajnik na 2,4 GHz za mikrokamere", te "digitalni mikro-video snimač PV500".
Ove bi se tehnološke "spravice", od kojih je nekoliko nabavljeno po dva komada, mogle smatrati "ofanzivnim", jer je preko njih korisnik (Fahrudin Radončić, ili neko od njegovih ljudi) želio snimati, pratiti, dokumentirati... druge osobe iz svoje okoline.
Drugi set špijunske opreme koju je tada nabavio "savjetnik" "Dnevnog Avaza" bio je "defanzivnog" karaktera, njime se Radončić htio zaštititi od tuđih obavještajno-špijunskih radnji usmjerenih prema njemu.
U tu svrhu je nabavio "tragač bežičnih kamera", potom "ometač prikrivenih video-kamera", kao i "GSM signal-bloker SJ00068".
Ovu bazičnu opremu Radončić je tokom godina dopunjavao, usavršavao i kompletirao. Tako je 2014. "Avaz roto-press d.o.o", zlu ne trebalo, nabavio i "Digitalni video spremač keycham", još jednu vrlo funkcionalnu i učinkovitu špijunsku spravicu.

„Inventar“ opreme koju navodi “Slobodna Bosna” je, najblaže rečeno, iscrpan i detaljan. Drugo je pitanje da li je riječ o navodima koji su provjereni i provjerljivi, odnosno objavljivi? Odnosno, je li redakcija “Slobodne Bosne” došla do informacija na način koji je neprofesionalan ili ne-etički? Ili bi naprosto objavljivanje izvora ovih navoda diskreditovalo navode u članku?

Redakciji ovog portala smo poslali upit o izvoru iznesenih tvrdnji, međutim do objavljivanja ove analize nismo dobili nikakav odgovor.

Međutim, posljednji pasus članka “Slobodne Bosne” demantuje tvrdnje iz istog tog članka vezane za nabavku opreme za špijunažu. Ranije je naime navedeno kako je Radončić nabavio i opremu "defanzivnog karaktera”, kojom se htio “zaštititi od tuđih obavještajno-špijunskih radnji usmjerenih prema njemu.” Posljednji pasus članka “Slobodne Bosne” pak govori kako je Radončića “Tužiteljstvo BiH mjesecima prisluškivalo tokom istrage”, na osnovu čega se nameće zaključak da, ili Radončić nema opremu za prisluškivanje, ili ona nije funkcionalna.

Prava je misterija kako je Frahrudin Radončić, uz tradicionalnu ličnu bezbjednosnu kulturu i ovako raskošnu špijunsku i kontrašpijunsku tehniku dopustio da mjesecima bude prisluškivan tokom istrage koju je protiv njega vodilo Tužiteljstvo BiH zbog pritiska na rad pravosuđa?!

Bilo kako bilo, ovakve navode, naročito ovako ozbiljne, potrebno je potkrijepiti dodatnim dokazima i izvorima. Ako ne materijalnim dokazima (narudžbenicama, računima ili fakturama) onda barem svjedočenjima najmanje dva nezavisna izvora sa direktnim uvidom u radnje koje se navode u članku.

Drugim riječima, “Slobodna Bosna” je ili dala mašti na volju i izmislila tvrdnje u članku, ili ne može objaviti dokaze za tvrdnje koje navodi. U svakom slučaju, članak dobija ocjenu pristrasno izvještavanje. Istu ocjenu dobili su i identični članci na portalima "Novi vjetar" i "Glas istine". 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 21. 02. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Angela Merkel nije nestala

Portal “Kladanjski” reciklirao je članak iz prošle godine, pritom ne nudeći...

Klikbejt
Dezinformacija
BiH ne uvodi obavezan vojni rok

Prenošenjem članka iz drugog medija kojem je pritom promijenjen naslov, portal...

Dezinformacija Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: Dani izmišljenih izjava

Između dezinformacije o uvozu starih automobila i „prepakivanja“ vijesti...

Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me