Foto: Flickr
Portal Kriticizam je 8.12.2022. godine objavio članak pod naslovom:
Vijećnici okruga Oxford uvest će probno klimatsko zaključavanje 2024.
U članku se navodi da je vijeće okruga u kojem se nalazi Oxford odlučilo isprobati shemu po kojoj su stanovnici/e grada podijeljeni/e u šest zona, a kretanje automobilima između zona ograničeno na 100 putovanja godišnje. Ovi planovi dovedeni su u vezu s pandemijom Covid-19 komentarom da su se “političarima navodno svidjeli Covid-19 lockdowni” i “da su ih željeli nastaviti”. Ironično je objašnjena svrha “zaključavanja stanovnika” u šest odvojenih zona zaključkom da je cilj “spasiti planet od globalnog zatopljenja”.
Članak sličnog sadržaja pojavio se dan kasnije, 9.12.2022, na portalu Epoha. U ovom članku navodi se:
Najnovija faza u programu ’15-minutnog grada’ je postavljanje elektroničkih vrata na ključne ceste na ulazima i izlazima iz grada, ograničavajući stanovnike na vlastita susjedstva. Prema novom planu, ako stanovnici žele napustiti svoju zonu, trebat će im dopuštenje Vijeća koje odlučuje tko je vrijedan slobode, a tko ne.
Osim tvrdnji objavljenih na portalu Kriticizam, u članku su navedene i tvrdnje da će ova odluka ograničavanjem slobode kretnja ugroziti privatni život stanovnika/ca.
Prema novim pravilima, vaš društveni život postaje nevažan. De facto Vijeća mogu diktirati koliko puta godišnje možete vidjeti vaše prijatelje i obitelj. Bit ćete spriječeni u druženju bilo s kim izvan vašeg okruga, a ako u budućnosti želite vezu na daljinu, zaboravite na to, bit ćete ograničeni na kretanje unutar 15 minuta hoda od vaše kuće i druženje s ljudima u vašem okrugu.
Život jedne osobe bit će prepušten na milost i nemilost komunista u središnjem uredu, koji će diktirati istu vrstu drakonskih pravila s kojima smo se već susreli za vrijeme posljednje krize kada je jedan blagi virus bio proglašen smrtonosnim do te mjere da 80% ljudi nije ni znalo da ga ima.
U članku se također navodi da su ova pravila ustvari krinka za provođenje diktature i kontrole nad stanovništvom.
Članak portala Epoha, prema podacima CrowdTangle alata, zabilježio je skoro 400 interakcija na Facebooku do sada.
Članak sličnog sadržaja objavljen je i na portalu Nulta Tačka 10.12.2022. godine.
Šta su činjenice?
Okružno vijeće Oxfordshirea u Velikoj Britaniji donijelo je 29.11.2022. godine odluku o probnom uvođenju šest “saobraćajnih filtera” u Oxfordu koji su dizajnirani da reduciraju gužve u saobraćaju, učine putovanje autobusima bržim te pješačenje i vožnju biciklom u gradu bezbjednim. Saobraćajni filteri dio su Saobraćajnog plana centralnog Oxfordshirea (engl. Central Oxfordshire Travel Plan). Nalazit će se na ključnim rutama širom Oxforda, a kada budu uključeni, privatni automobili neće moći prolaziti bez dozvole u određenom periodu dana. Sva ostala vozila, uključujući autobuse, taksije, kombije, mopede, motocikle i teretna vozila, moći će saobraćati u svakom trenutku.
Saobraćajni filteri bit će implementirani korištenjem eksperimentalnog naloga za regulaciju saobraćaja u trajanju od minimalno šest mjeseci. Tokom ovog probnog perioda Okružno vijeće procijenit će uticaj filtera praćenjem nivoa saobraćaja, vremena putovanja autobusom i kvalitete zraka, ali će razmotriti i uticaj na pojedince/ke. Dugoročna odluka o saobraćajnim filterima bit će donesena pred kraj probnog perioda, i to na osnovu prikupljenih podataka praćenja i povratnih informacija iz konsultacija.
O netačnim tvrdnjama koje su se nakon objave odluke o probnom uvođenju saobraćajnih filtera dijelile na društvenim mrežama na engleskom govornom području pisao je AP News u članku objavljenom 8.12.2022. godine. Ove mjere su se u nekim objavama poistovjećivale sa strogim vladinim mjerama zatvaranja protiv širenja Covid-19, uz navode da se uvodi “klimatsko zatvaranje” (engl. climate lockdown). Ipak, ne radi se ni o kakvom zatvaranju, pojasnili su za AP News iz uprave Okruga Oxfordshire.
“Saobraćajni filteri” u Oxfordshireu neće blokirati pristup bilo kojem dijelu grada Oxford ili ostatku okruga, a kamoli zatvoriti ljude u njihovim susjedstvima, kazali su iz uprave Okruga za Associated Press.
Osim toga, navedeno je da će stanovnicima/ama biti dostupan svaki dio grada i da nikome neće trebati dozvola da vozi ili da napusti dom.
“Sva mjesta u gradu će i dalje biti dostupna automobilima”, napisao je u e-mailu Paul Smith, glasnogovornik Okružnog vijeća Oxfordshire.
“Nikome neće trebati dozvola Okružnog vijeća da vozi ili napusti svoj dom.”
Navedeno je i da “saobraćajni filteri“ nisu fizičke barijere, kako se pogrešno navodilo u nekim objavama, nego kamere za prepoznavanje registarskih tablica. Vozači/ce privatnih automobila koji/e od 7 do 19 sati prođu kroz ove filtere bez dozvole bit će kažnjeni/e. Osim toga, oni/e koji/e žive u Oxfordu moći se prijaviti za 100 jednodnevnih dozvola godišnje.
No, vozači/ce privatnih automobila koji/e nemaju dozvolu i dalje će imati pristup mjestima u cijelom gradu bez novčane kazne.
“Možda će samo morati da koriste drugu rutu ili da idu obilaznicom kako bi izbjegli saobraćajne filtere“, napisao je Smith.
(...)
Grad i Okrug su u zajedničkom saopštenju naglasili da se saobraćajne restrikcije neće “koristiti za ograničavanje ljudi” na određeno područje.
“Svako može proći kroz sve filtere u bilo koje vrijeme autobusom, biciklom, taksijem, skuterom ili pješice”, dodaje se u saopštenju.
Osim toga, mnoga vozila, poput kombija i motocikala, bit će izuzeta od novih pravila, a ona neće uticati na vozače/ice s invaliditetom.
“15-minutni grad” koji se spominje u analiziranim člancima ustvari je oblik urbanističkog planiranja prema kojem bi stanovnici/e grada u idealnom slučaju od svojih domova do osnovnih usluga mogli/e doći 15-minutnim hodom ili vožnjom biciklom.
Ovaj oblik urbanističkog planiranja nema veze sa saobraćajnim filterima u Oxfordu, ali jeste dio druge inicijative gradskih vlasti u Oxfordu. Saobraćajni filteri i “15-minutni grad” neosnovano su dovedeni u vezu uz sugestije da će uvođenje saobraćajnih pravila ograničiti stanovnike/ce na kretanje samo u njihovim lokalnim zajednicama.
Plan za implementaciju saobraćajnih filtera u Oxfordu je u članku portala Epoha doveden u vezu s mjerama zatvaranja tokom pandemije Covid-19, uz opasku da će ovim pravilima vlasti nametnuti ista “drakonska” pravila kao ona za vrijeme pandemije, “kada je jedan blagi virus bio proglašen smrtonosnim do te mjere da 80% ljudi nije ni znalo da ga ima”.
O tome da virus koji izaziva Covid-19 nije blag te da može biti smrtonosan Raskrinkavanje je pisalo u nekoliko navrata (1, 2, 3). Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, od izbijanja pandemije do danas potvrđeno je 646.266.987 slučajeva zaraze i 6.636.278 smrtnih slučajeva.
Činjenica je da se u Oxfordu ne uvodi nikakvo zatvaranje, pogotovo ne “klimatsko zatvaranje”. Tvrdnju da je to slučaj, objavljenu na portalu Kriticizam, ocjenjujemo kao lažnu vijest i teoriju zavjere. Iste ocjene dajemo i tvrdnjama da će “saobraćajni filteri” ograničavati kretanje ljudi na njihove lokalne zajednice i da će biti potrebne dozvole lokalnih vlasti da se napuste tako ograničene zone.
Ocjenu teorija zavjere dajemo tvrdnjama da su “saobraćajni filteri” u Oxfordu dio plana uvođenja zatvorenih “15-minutnih zona” u gradovima.
Tvrdnju da je Covid-19 uzrokovan “blagim virusom” koji je “proglašen smrtonosnim” također ocjenjujemo kao lažnu vijest i teoriju zavjere.