Vrtoglava putanja lažne vijesti o “Clintonovim orgijama sa kosovskim djevojčicama”

Samoubistvo Jeffreya Epsteina inspirisalo je brojne teorije zavjere o “stvarnom” uzroku i načinu njegove smrti. Online mediji u regiji, mahom oni iz Crne Gore i Srbije, otišli su i korak dalje i uspjeli cijelu priču povezati sa - Kosovom.

Ocijenjeni članci
Kurir Prenošenje lažnih vijesti; Info Media Balkan Prenošenje lažnih vijesti; Nacionalist Prenošenje lažnih vijesti; Prokuplje online Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Intermagazin Prenošenje lažnih vijesti; Dnevno.hr Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Srbija danas Prenošenje lažnih vijesti; Republika.rs Prenošenje lažnih vijesti; Espreso.rs Lažna vijest; Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Alo Prenošenje lažnih vijesti; Pink Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Volim Podgoricu Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Vidovdan Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Pravda Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; IN4S Lažna vijest; 24online.info Prenošenje lažnih vijesti; Dnevna Gazeta Prenošenje lažnih vijesti; Sloboda CG Prenošenje lažnih vijesti; News Front Prenošenje lažnih vijesti;

Jeffrey Epstein bio je američki milioner koji je godinama seksualno zlostavljao maloljetne djevojčice i podvodio ih muškarcima sa kojima je održavao privatne i poslovne veze. Epstein je 2008. bio osuđen za maloljetničku prostituciju u krivičnom procesu u američkoj saveznoj državi Floridi, za šta je dobio minimalnu kaznu koju je više “služio” sa slobode nego iz zatvora. Epstein je tada bio i predmet istrage FBI-a, koja je trebala rezultirati krivičnim gonjenjem na državnom (federalnom) nivou, ali ga je od toga zaštitio Alexander Acosta, tadašnji državni tužilac za južni distrikt Floride. Uslijedio je niz privatnih tužbi koje su protiv Epsteina podnijele njegove žrtve i njihove porodice, koje su konačno dovele do njegovog ponovnog hapšenja u julu ove godine. Epstein je izvršio samoubistvo u njujorškom zatvoru 10. avgusta, dan nakon što je federalni Apelacioni sud za drugi okrug učinio javnim preko 2.000 stranica dokumenata o njegovom slučaju.

Zastrašujuća priča o Epsteinovom “provlačenju” kroz pravni sistem i pored brojnih tužbi i istraga još nije završena i povezana je sa njegovim privatnim i poslovnim kontaktima sa uticajnim ljudima iz svijeta politike i finansija. Među ljudima sa kojima je Epstein imao kontakte nalaze se i dva predsjednika SAD, Bill Clinton i Donald Trump. 

I pored činjenice da su i Trumpovi kontakti sa Epsteinom dokumentovani i javni (kao i činjenice da je 2017. godine za ministra u svojoj vladi postavio Acostu, najodgovornijeg za Epsteinovo izbjegavanje adekvatne kazne), Trump se ne libi javno podržati teorije zavjere u kojima se tvrdi da je Epstein ubijen jer je imao “kompromitujuće informacije o Billu Clintonu”.

Neki od medija iz regije su takve priče spremno prenijeli kao legitimne vijesti, prevodeći razne “zavjerološke” članke, blogove i objave sa društvenih mreža. No, neki su otišli i korak dalje, te smo nedavno dobili i jednu autohtonu lažnu vijest na istu temu. Ona se, u najkraćem, svodi na dvije tvrdnje: da postoji svjedočenje o Clintonovom učešću u dječijoj prostituciji - ili, kako se to u tabloidima naziva, “pedofilskim orgijama” - koju je organizovao Epstein; te da je Epstein svoje žrtve dovodio sa Kosova, uz pomoć kosovskih i međunarodnih zvaničnika. 

Prvi takav članak na našem jeziku objavljen je 19. avgusta ove godine na crnogorskom portalu IN4S, gdje je kao izvor navedena stranica Fort Russ, to jest članak “Tinejdžerka koju je regrutovao pedofil Jeffrey Epstein otkriva: Bill Clinton uhvaćen u pedofilskom krugu: Od Kosova do Iraka” (Teenage girl recruited by paedophile Jeffrey Epstein reveals: Bill Clinton snared in pedophile ring: From Kosovo to Iraq) objavljen 10. avgusta.

U roku od samo par sati, tekst je, u cjelini ili djelimično, prenijelo još dvadesetak portala iz Crne Gore i Srbije, te par njih iz BiH i Hrvatske. 

Iako se u regionalnim medijma pojavila prije nekoliko dana, priča je znatno starija i predstavlja “solo poduhvat” jedne osobe, koja ju je sastavila spajajući dijelove pet međusobno nevezanih tekstova. Radi se o sljedećim člancima, koji su objavljivani u rasponu od osam godina:


Tekst koji je nastao spajanjem navoda iz ovih izvora originalno je objavljen 28.3.2014. godine na blogu “There must be justice” (Mora biti pravde) koji je u međuvremenu obrisan. Identičan tekst je ponovo objavljen 2017. godine na blogu “Big and mighty nose” (Veliki i moćni nos). Oba puta je kao autor teksta potpisan Grey Carter, što je pseudonim koji koristi vlasnica oba bloga, Danijela Dorado Radojičić, zajedno sa pseudonimom “Kisha D. Dorado” koji se pojavljuje i na njenom trećem blogu

Dorado Radojičić nije samo preuzela dijelove različitih tekstova, već ih je i preradila kako bi se uklopili u priču o navodnom lancu dječije prostitucije koji se proteže od Kosova do bivšeg američkog predsjednika Billa Clintona. Prevodeći njen “kolaž”, portal IN4S je dodao i par svojih intervencija, pa se ključna tvrdnja na ovoj stranici pojavila u sljedećem obliku:

Prema svjedočenju bivše ropkinje, Klinton je bio prisutan tokom seksualnih zabava u kojima je učestvovalo do dvadeset maloljetnih devojaka na osamljenom ostrvu na Karibima. Ti snimci letenja pokazuju da je Klinton nekoliko puta letio na ostrvo Epštajnovim privatnim avionom. Klinton je bio u bliskoj vezi sa zaposlenima kompanije Epštajn, koja je sastavila hiljade fotografija golih mladih djevojaka. A ove fotografije su korišćene kao katalog za Epštajn da bi svoje devojke pozajmio moćnim političarima i britanskim vlasnicima, uključujući Klintona.


Ova je tvrdnja u originalu preuzeta sa stranice “Western Journalism”, iz članka koji je vjerovatno bio neposredna inspiracija za tekst D. Radojičić, s obzirom da je objavljen samo dan prije njenog bloga. Neimenovana “ropkinja” iz teksta sa IN4S, u engleskom originalu je, pak, identifikovana kao Virginia Roberts - jedna od žena koje su tužile Epsteina i njegovu partnerku Ghislaine Maxwell za zlostavljanje i prisiljavanje na maloljetničku prostituciju. 

Roberts, međutim, nikada nije izjavila da je Clinton bio prisutan “tokom seksualnih zabava” sa maloljetnim osobama, niti da je bio Epsteinov “klijent”. Naprotiv - više puta je direktno opovrgla da ima bilo kakva saznanja o tome. 

Njene izjave su navedene i u članku britanskog tabloida “Daily Mail” koji je poslužio kao jedan od izvora za blog D. Radojičić. Iz njega je preuzela više dijelova u kojima se pominje Bill Clinton, ali je izostavila izjave u kojima Roberts negira da ju je Epstein podvodio Clintonu, koje glase: 

Virginia Roberts naglašava da nikada nije bila “iznajmljena” gospodinu Clintonu. Jednom prilikom, dodaje, Epstein jeste pozvao dvije mlade brinete na večeru koju je na svom karipskom ostrvu priredio za gospodina Clintona ubrzo nakon što je sišao sa predsjedničke funkcije. Ali, koliko je njoj poznato, bivši predsjednik nije progutao taj mamac.
(...) 
“Možda je Jeffrey mislio da će one biti zabava za Billa, ali ja nisam vidjela nikakav znak da je on zainteresovan za njih.”
(...)
“Ne sjećam se da sam ponovo vidjela Billa na tom putovanju, ali pretpostavljam da ga je Ghislaine odvezla nazad.” 


Virginia Roberts (danas Virginia Giuffre) je u sudskoj izjavi koju je dala pod zakletvom imenovala više uticajnih muškaraca sa kojima je imala seksualne odnose po Epsteinovom naređenju, kao što su Alan Dershowitz, Jean Luc Brunel, te britanski princ Andrew, vojvoda od Yorka. O Clintonu, je, pak, navela sljedeće:

“Vidjela sam (medijske) izvještaje u kojima se govori ili implicira da sam imala seks sa bivšim predsjednikom Billom Clintonom na ostrvu Little Saint James. Bivši predsjednik Bill Clinton je bio prisutan na ostrvu kada i ja, ali ja nikada nisam imala seksualne odnose sa Clintonom, niti sam ikada tvrdila da sam imala takve odnose.
Nikada nisam vidjela da je imao seksualne odnose sa bilo kim.”

 

Lijevo: Daily Mail; Desno: Izjava data sudu
Lijevo: "Daily Mail"; Desno: Sudski iskaz V. Roberts

 

Članak u kom je originalno objavljena ova tvrdnja više nije dostupan na stranici “Western Journalism”. Na njegovoj adresi sada se nalazi obavještenje da su neki stariji materijali uklonjeni sa stranice nakon što je Western Journal “počeo primjenjivati strožije uredničke standarde”. 

Autor članka je Kris Zane, koji na svom YouTube kanalu redovno objavljuje teorije zavjere o političarima/kama iz američke Demokratske stranke, te diskutuje ko je od njih “Antihrist” ili “reptil”. 

Osim njegove tvrdnje da je Roberts svjedočila Clintonovom učešću u “seksualnim zabavama”, ne postoji nikakav drugi izvor, niti svjedočenje da se tako nešto desilo. Preko 2.000 stranica dokumenata iz sudskih procesa protiv Jeffreya Epsteina, koje su “otpečaćene” dan prije njegovog samoubistva, takođe ne sadrže nikakvo svjedočenje o tome da je bivši američki predsjednik bio Epsteinov “klijent”. 

“Western Journal”

Osnivač stranice “Western Journalism”  je republikanski lobist/aktivist Floyd Brown. Stranica je, kao i njen vlasnik, poznata po objavljivanju teorija zavjera i lažnih vijesti koje targetiraju političke neistomišljenike i promiču ekstremno desničarske narative, uključujući i različite islamofobne sadržaje

Stranica je prije par godina promijenila naziv u “Western Journal” i prošla kroz “promjenu imidža” nakon što su Google i Facebook uveli mjere koje su dovele do smanjenja vidljivosti (i profitabilnosti) lažnih vijesti i dezinformacija. Dio “rebrandinga” bio je i uvođenje “strožijih uredničkih standarda”. 

Jedna od lažnih vijesti objavljena na WJ je takođe stigla do naših prostora, te je ocijenjena na Raskrinkavanju (tvrdnja da savezna država Kalifornija usvaja zakon koji “zabranjuje Bibliju”).

 

Navod o izmišljenom svjedočenju stvarne žrtve Jeffreya Epsteina je predstavljen u kontekstu šire priče o tome da su Clinton i Epstein bili uključeni u prisilnu prostituciju i trgovinu djecom - na Kosovu. U članku objavljenom na IN4S je, tako, prenijet i uvod članka sa stranice Fort Russ koji potpisuje Drago Bosnić, jedan od njenih urednika. Isti je preveden i objavljen na IN4S u sljedećem tekstu:

FRN je objavio nekoliko članaka u poslednjih nekoliko mjeseci i ranije o važnoj temi „Džefri Epštajn i njegovog pedofilskog prstena. Treba napomenuti da uprkos optužnici u slučaju dječijeg ropstva, ona definitivno ne pokriva puni obim Epštajnovih stravičnih zločina. Naprotiv, to je samo vrh ledenog brijega i svodi se na nekoliko faktora.
Godinama prije 2002-2005. koji je obuhvaćen saveznom optužnicom, Epštajn je bio umiješan u pedofilsku šemu, u koju su takođe uključeni brojni visoki NATO i američki zvaničnici, vojska i političari. To se dešavalo devedesetih godina prošlog vijeka, za vrijeme NATO agresije i demontiranja Jugoslavije.
Pored zvaničnog prisustva NATO-a i SAD-a, zapadni PMC-ovi (privatni vojni izvođači) takođe su bili prisutni (prije svega MPRI) i uključeni u cjelokupnu šemu pedofilskog prstena, među mnogim drugim ratnim zločinima NATO-a i SAD-a koje su zapadni mediji prikrivali.
Umiješanost moćnog klana Klinton i njihov uticaj (zajedno sa mnogim drugim moćnim američkim političarima, poput Bajdena) je glavni razlog zašto ovaj gnusni zločin nije samo stavljen na stranu, već je i potpuno ignorisan i prikriven od strane masovno licemjernih zapadnih medija. Međutim, Klintonovi (i Epštajnovi) „humanitarni napori“ u bivšoj Jugoslaviji nisu prošli nezapaženo. Mnogi su je pažljivo slušali i gledali.

U samom članku se ne navode nikakvi dokazi ili izvori koji bi potvrdili da je Epsteinova kriminalna aktivnost imala veze sa ratom na Kosovu ili sa NATO zvaničnicima. Umjesto toga, prenijet je bizarni “miks” sa bloga Dorado Radojičić, nastao spajanjem i prerađivanjem pet različitih tekstova.

Na nekoliko mjesta, originalni izvori su “uređeni” tako da tekst odgovara priči koju je autorka željela ispričati. Za to je, između ostalog, iskorištena reportaža autora Gordona Thomasa iz 2006. godine, o trgovini ženama i prisilnoj prostituciji u zemljama bivše Jugoslavije. (Treba naglasiti da je i sam Thomasov tekst sadržao neke netačne tvrdnje, poput one da se tržnica Arizona - na kojoj se u post-ratnim godinama jeste odigravala trgovina seksualnim robljem - nalazi “na periferiji Kosova”, iako se ista nalazi u Brčkom. Slično tome, Thomas je, pišući o trgovini ženama i djevojčicama u Bosni, naizmjenično citirao izvore sa Kosova i iz BiH, stvarajući utisak da se radi o predstavnicima institucija ili tijela koja djeluju u istoj državi.)

Dijelovi teksta u kojima je Thomas pisao o iskustvu moldavske djevojčice koja je završila u Bosni kao žrtva trgovine ljudima, na blogu Danijele D. Radojičić su izmijenjeni tako da izgleda kao da govore o trgovini djecom na Kosovu. Preuzetom tekstu su na nekoliko mjesta dodate riječi kojih u originalu  nema (“albanski”, “muslimanske”), dok je dio koji pojašnjava da se radnja dešava u BiH izostavljen. Na slici ispod može se vidjeti kako izgleda originalni tekst iz 2006. godine, a kako njegova “uređena” verzija koja se pojavila na stranici Fort Russ (izmijenjeni dijelovi su podvučeni crvenom bojom).

 


Lijevo: Canada Free Press (2006); Desno: Fort Russ (2019)


U tekstu Danijele D. Radojičić, koji je prenesen na Fort Russ, nema podataka o izvoru ovih navoda. Na kraju članka navedeni su linkovi na tekstove objavljene na Western Journalism, Daily Mail i Global Post, ali ne i link na članak Gordana Thomasa čije je navode falsifikovala. 
Ovako “uređena” verzija je zatim prevedena (uz niz grešaka) i objavljena na portalu IN4S:

Posle okupacije srpske pokrajine dječija prostitucija, koja je bila nepoznata pojava, počela je da se povećava. Mirotvorac UN-a na Kosovu, koji je tražio da se ne imenuje, rekao je: „Često čak i muslimanske djevojke prodaju drugi čuvari bordela. Oni se trguju poput goveda i rutinski ih premlaćuju i drogiraju. Ako devojka pokuša da pobjegne, bila je silovana ili mučena – ili joj je rekao da će je majka vratiti kući da bude ubijena. “

Za 20 američkih dolara dijete je ostavljeno „klijentu“ na 30 minuta. Za 2,50 američkih dolara klijent je mogao kupiti bocu piva dok se zadovoljavao.

Sva djeca dobijaju tri slaba obroka dnevno, prljavo mjesto za spavanje i ležerna odeća koju njihov albanski vlasnik insistira da moraju da obuku da bi privukli klijente.


Sličan tretman je u tekstu Danijele D. Radojičić dobio i članak objavljen 2011. na stranici Global Post, koji, za razliku od prethodnog, jeste naveden kao jedan od izvora njenog teksta (izmijenjeni dijelovi su podvučeni crvenom bojom na slici ispod).


Lijevo: Global Post (2011); Desno: Fort Russ (2019)

 

Reportaža o trgovini ljudima na Kosovu, kako izgleda, sama po sebi nije bila dovoljno dramatična, pa ju je Radojičić na par mjesta “začinila”. Tako je navodu o vrbovanju djevojčica tinejdžerskog uzrasta dodata i tvrdnja da se iste kidnapuju; “trgovina ženama i djevojčicama” postala je “trgovina djevojčicama i dječacima”; “bivši komandiri OVK” su postali “bivši teroristi OVK”, te je uz “sex trafficking” (trgovina ljudima uz prisiljavanje na prostituciju) dodata i “dječija prostitucija”. Kao i u prethodnom slučaju, informacije koje se nisu uklapale u priču su izostavljene. Preoblikovani tekst je na IN4S objavljen kako slijedi (ponovo uz više grešaka pri prevođenju):

Žrtve trgovine su obično maloljetne djevojke i tinejdžerke koje su otete, zavedene i često prisiljene na ono što znači seksualno ropstvo. Na Kosovu* postoji prostitucija koja služi međunarodnoj zajednici, američkim i NATO vojnim snagama i Sjedinjenim Državama i pomagačima koji tamo deluju. Ali češće, kažu istražitelji, Kosovo* je središte trgovine ljudima, djece i žena koje se prodaju i prostitutki za prostituciju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Izraelu, prestonicama zapadne Evrope i drugim mjestima.

Sjedinjene Države i njihovi saveznici u NATO-u, kao i Ujedinjene nacije, već nekoliko godina javno kažu da korumpirani zvaničnici unutar kosovske* vlade i policije ponekad učestvuju u ilegalnoj trgovini djevojčica i dječaka.

Prema globalnoj post-istrazi, neke visoke političke ličnosti, posebno bivši komandanti OVK, zaista su bili umiješani u trgovinu ženama i devojčicama. Štaviše, Global Post je dobio nekoliko obaveštajnih izveštaja od vojnih i obaveštajnih službi NATO-a za koje se takođe tvrdi da su stariji bivši komandanti OVK bili umiješani u posao seksualnog ropstva. Dalje podupirući tvrdnje, različiti dobro obavešteni ljudi, uključujući bivšeg obaveštajnog zvaničnika NATO-a koji je radio na Kosovu i zapadnog diplomata sa iskustvom u regionu, svi kažu da je to u američkim, NATO i UN krugovima već godinama poznato. za bivše teroriste OVK, zapovjednike – od kojih su mnogi sada na pozicijama velike moći na Kosovu – vjeruje se da su povezani sa trgovinom seksom i dječijom prostitucijom.

Tako je spajanjem 5 godina stare lažne vijesti o svjedočenju Epsteinove žrtve, sa 13 godina starom reportažom o žrtvama trgovine ljudima u Bosni i 8 godina starom reportažom sa Kosova - od kojih se ni u jednoj ne spominju ni Epstein ni Clinton - sastavljen “frankenštajnski” blog Danijele D. Radojičić koji je, na koncu, postao “šokantna vijest o Epsteinovom i Clintonovom pedofilskom krugu na Kosovu”. 

“Espreso”, jedan od portala koji ju je prenio sa IN4S, nije se zadržao samo na ponavljanju postojećih netačnih tvrdnji, već je u naslov teksta dodao i novu lažnu vijest: da je lično Bill Clinton “za 20 dolara dobio dijete na 30 minuta”. Ista se zatim pojavila i u naslovima većine portala koji su je preuzeli od Kurirovog “Espresa”:

Jezivi detalji trgovine decom za svetske moćnike! KOSOVO – PEDOFILSKI REGRUTNI CENTAR ZA EPŠTAJNOVE I KLINTONOVE ORGIJE: Za 20 dolara dobio dete na pola sata!

КЛИНТОНУ СУ СА КОСОВА ДОВОДИЛИ ДЕВОЈКЕ НА ПЕДОФИЛСКЕ ОРГИЈЕ: За 20 долара добио дете на 30 минута! Одвратни детаљи!

EPSTAJNU I KLINTONU SU SA KOSOVA DOVODILI DJEVOJČICE NA PEDOFILSKE ORGIJE: Za 20 dolara dobio dijete na pola sata! Jezivi detalji trgovine djecom za svjetske moćnike!

ODJEKNULA ODVRATNA PEDOFILSKA PRIČA O CLINTONU! ‘Za 20 dolara dobio je kosovsko dijete na 30 minuta’


Neki od njih su u svoje članke dodali i ilustracije iz originalnog teksta, među kojima se nalazi i naslovnica četvrtog broja časopisa “Kosovo 2.0” iz decembra 2012. godine, koji je bio posvećen seksu i seksualnosti. Slika je u tekstu objavljena uz opis “‘Kosovska’ ponuda za turiste”, to jest uz implikaciju da slika pokazuje “ponudu” trgovine ljudima i/ili prostitucije na Kosovu. 


Naslovnica "Kosovo 2.0" predstavljena kao "ponuda za turiste"

Originalna verzija sa blogova D. Radojičić i stranice Fort Russ, sadržala je još i navode vezane za kompaniju Blackwater i trgovinu ljudima u Iraku, preuzete iz teksta Blackwater Used Child Prostitutes in Iraq/Lawyers Trade Accusations over Blackwater, objavljenom na stranici Constantine Report u avgustu 2009. godine, koji se takođe nije nalazio na spisku izvora u originalnom tekstu. S obzirom da ovaj dio teksta nije objavljen u prevedenoj verziji na regionalnim portalima, njime se ovdje nećemo baviti (pregled svih izvora, te načina na koji su modificirani, a zatim i prevedeni i objavljeni kao vijest na našem jeziku, dostupan je na ovom linku). Zanimljivo je, ipak, navesti da je izvor ovog dijela teksta stranica koju vodi još jedan teoretičar zavjere, Alex Constantine, autor knjiga u kojima piše o tome kako CIA i Pentagon razvijaju metode “kontrole uma na daljinu putem elektromagnetskih i biotelemetrijskih eksperimenata”.

“Raskrinkavanje” je kontaktiralo medije koji su objavili ovaj tekst, te smo odgovore dobili od portala IN4S, Vidovdan i Info Media Balkan, od kojih nijedan nije ispravio netačne navode. Osoba iz redakcije portala IN4S, koja je ostala anonimna u komunikaciji sa našom novinarkom, na kraju nam je rekla da ih ne smatra spornim, jer linkovi koje smo poslali “potvrđuju suštinu” objavljenog teksta. 

 

   

Prema podacima dobijenim putem alata CrowdTangle, do trenutka objave ove analize, ovaj dezinformacijski “paprikaš” je na društvenim mrežama podijelilo, “lajkalo” ili komentarisalo skoro 10.000 ljudi. Od toga je preko 4,5 hiljade interakcija ostvario tekst na engleskom jeziku objavljen na stranici Fort Russ. Pored toga, njegova engleska verzija je prenesena na drugim stranicama, te je prevedena i na njemački jezik

 

Članak objavljen na portalu IN4S, kao i njegove “derivat” na stranici Espreso, ocjenjujemo kao lažne vijesti. Članke koji su preuzeti iz ovih izvora ocjenjujemo kao prenošenje lažnih vijesti, a one koji su u naslovima sadržali i dezinformacije koje ne postoje u tekstu, ocjenjujemo i kao klikbejt.

(raskrinkavanje.ba)



 

Autorica: Tijana Cvjetićanin Objavljeno: 22. 08. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Među migrantima nisu “vojnici terorističkog ISIL-a”

Pored činjenice da je “Antimigrant” ponovo plasirao netačnu informaciju o p...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere Pristrasno izvještavanje Klikbejt
Analiza
Stare prevare u novom ruhu: Ne postoje "besplatni telefoni"

Na društvenim mrežama idalje se redovno pojavljuju lažne nagradne igre. Nek...

Klikbejt
Čitatelji prijavljuju: Klikbejt o “Erdoanu” i “EURO 2022”

Čitatelji su na adresu Raskrinkavanja uputili dvije prijave članaka čiji na...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me