Pomenuti program „Fit for 55“ predstavlja samo deo Zelenog pakta (Green Deal). Krajnji cilj je fazno i postupno povlačenje iz upotrebe motora s unutrašnjim sagorevanjem goriva. Stremljenje se pravda nalazima nekakvih istraživanja na temelju kojih je izvučen zaključak da su upravo takvi agregati najveći uzročnik nečistog vazduha. Preciznije rečeno, oko 15% emitovanih azotnih-oksida potiče od motornih vozila.
Ideja je da se vremešni automobili (stari 15+ godina) nazivaju „rezidualnim vozilima“, čitamo na rumunskom sajtu stiripesurse.ro izveštaj o razmatranju nove regulative koja se itekako dotiče nas, automobilskih entuzijasta. Onda kada takvo „rezidualno vozilo“ bude suočeno sa strateškim kvarom, onda više neće biti isplativa popravka i ideja je da se takvi automobili šalju na reciklažu.
Logično, ključno pitanje je ono koje otkriva koji se kvarovi smatraju strateškim, a to su problemi u segmentu motora, transmisije, kočnog sistema, upravljačkog sistema.
Evropski klimatski zakon ima za cilj smanjenje emisija zagađujućih materija za najmanje 55% do 2030. godine, pritom postavljajući taj cilj kao zakonski imperativ. Države članice Evropske unije su trenutno u procesu izrade novih paketa zakona kako bi se postigao ovaj cilj i postigla klimatska neutralnost EU do 2050. godine.
Da pojasnimo malo i na temu programa nazvanog „Fit for 55“. Predstavlja skup predloga za reviziju i ažuriranje zakonodavstva EU. Takođe teži implementaciji novih inicijativa kako bi se osigurala usklađenost politika EU sa klimatskim ciljevima koje su utvrdili Savjet i Evropski parlament.
Ovaj paket predloga ima za cilj da obezbedi koherentan i uravnotežen okvir za postizanje klimatskih ciljeva EU, koji će obezbediti pravednu i društveno prihvatljivu tranziciju, održavati i jačati težnje ka inovacijama i konkurentnosti privrede zemalja EU, uz istovremeno garantovanje jednakih uslova za tržišne učesnike iz trećih zemalja.
Predlozi iz paketa „Fit for 55“ su prvobitno predstavljeni i razmatrani na tehničkom nivou u radnim grupama Saveta odgovornim za relevantnu oblast politike. Kasnije su predati na debatu ambasadora zemalja članica EU u okviru Corepera, kako bi se pripremio teren za sporazume između 27 država članica.
AutoRepublika