Raskrinkavanje.ba

RTRS → Otkriveno: Avion sa dokazima o zločinima tzv. OVK namjerno oboren

18.08.2020
Tekst članka

Avion koji se srušio 2006. godine, a kojim se sa Kosmeta vraćao kontingent slovačkih vojnika, najvjerovatnije nije pao zbog greške pilota, što je zvanična verzija.

Avion je namjerno oboren, jer su se u njemu nalazili dokazi o masovnim grobnicama i zločinima terorističke OVK, pišu Novosti i navode da na to, prema riječima advokata Gorana Petronijevića, ukazuju informacije do kojih se došlo, jer je prije nedjelju dana skinuta oznaka tajnosti sa slučaja pada ove letjelice NATO.

Petronijević je za portal Kosovo onlajn izjavio da su 42 slovačka vojnika i oficira proveli šest mjeseci u zoni Podujeva i da je avion kojim su poletjeli u januaru 2006. pao u blizini mađarske i slovačke granice pod nerazjašnjenim okolnostima:

- Državna komisija Slovačke je u roku od nekoliko sati taj slučaj proglasila državnom tajnom i objavila da je u pitanju greška pilota. Iz svjedočenja vojnika koji su došli da zamijene odlazeći kontingent došlo se do informacije da je u avion koji se vraćao kući, između ostalog, utovareno nekoliko aluminijumskih sanduka sa dokazima o nekakvim masovnim grobnicama i da se pretpostavlja da je riječ o masovnim grobnicama ili Srba ili Albanaca ili nealbanaca koje je pobila tzv. OVK - rekao je on.

Advokat navodi da na ovom slučaju radi tri godine i da je u saradnji sa udruženjem porodica poginulih u toj avionskoj nesreći i slovačkim veteranima došao do nekih informacija.

Najvjerovatnije bila "provokacija pada aviona"

- Dosad na tome nije moglo da se radi, jer je stajala oznaka državne tajne, ali je slovački ministar odbrane ukinuo oznaku tajnosti i sada je dosta dokumenata objavljeno. Dokazi su stavljeni u specijalne sanduke za transport dokumentacije, koji ne bi mogli da se unište. Čak i u slučaju pada aviona oni najčešće ostaju neoštećeni - navodi advokat.

Na mjestu nesreće nisu pronađeni sanduci sa dokazima koji su vezani za masovne grobnice, ali su ljudi koji su došli da zamijene odlazeći kontingent pomagali u utovaranju u avion i tvrde da su oni postojali. Zvanična verzija po kojoj je avion pao greškom pilota, smatra Petronijević, definitivno nije tačna i to su istraživanja utvrdila, ali nezvanično, jer je stajala oznaka državne tajne. Najvjerovatnije je, kako kaže, u pitanju "provokacija njegovog pada", ali da to ostaje da se vidi u istrazi koja slijedi.

Petronijević navodi i da pojedini članovi porodica poginulih u avionskoj nesreći dovode u vezu, a neki i direktno optužuju Miroslava Lajčaka da je doprinio tome da ne dođe do otvaranja slučaja.

- Lajčak je u narednom periodu bio ministar spoljnih poslova Slovačke i jedan od njihovih najuticajnijih političara. Oni svi znaju da je on čovjek NATO, da je evropski birokrata. Smatraju da je zarad mira i zaštite zločinaca tzv. OVK od strane NATO, koji su saizvršioci sa njima, najvjerovatnije vršen uticaj na Lajčaka, a on je vršio uticaj da ne dođe do otvaranja tog slučaja - kaže Petronijević.

Ukoliko bi se dokazalo da su oni stvarno kopali grobnice i vršili ekshumacije, da su imali dokaze za koje nekoliko ljudi iz slovačkog kontingenta tvrdi da su bili u avionu, onda je to, smatra on, ozbiljna stvar za razmišljanje o prikrivanju dokaza o zločinima terorističke OVK.

Uklonjeni svi tragovi sa mjesta nedreće u Mađarskoj

Prema medijskim izvještajima o ovoj avionskoj nesreći, u "antonovu" koji je prevozio slovačke vojnike sa Kosova, nalazile su se 43 osobe, 35 putnika i osam članova posade. Nesreću je preživio samo jedan poručnik slovačke armije.

Izlazeći iz Mađarske, avion je, kako je tada navedeno, iz nepoznatih razloga skrenuo tri kilometra s putanje i udario u vrh Gergelj, visok oko 700 metara, desetak kilometara od granice sa Slovačkom. U izvještajima se pominje i drugi avion koji je poletio iz Prištine, u kom je bio prtljag vojnika povratnika sa Kosova, a koji je sletio pola sata poslije nesreće bez problema na aerodrom u Košicama.

Poslije pada aviona, slovački i NATO vojnici došli su zajedno na mjesto nesreće, obezbijedili su ga i nisu dozvolili mađarskim spasiocima da priđu, iako se mjesto pada aviona nalazilo na teritoriji Mađarske.

- Poslije desetinu sati njihovog boravka na terenu, kada su mađarski spasioci došli, nije bilo nikakvog traga, nije bilo sanduka, čak nije pronađen nijedan laptop ili telefon od poginulih vojnika - navodi Petronijević.

Članak indeksiran 22.09.2020. Zadnji put osvježen 22.09.2020.

Ocijenjeno u analizi