Željeznička pruga od Vareša do Podlugova, koja je duga 24 kilometra, posljednji put u upotrebi je bila 1992. godine. Čišćenje ove dionice pruge je ugovorno dodijeljeno britanskoj kompaniji Adriatic Metals koja će na području Vareša eksploatirati srebro, cink i olovo.
Ručno čišćenje je započelo 1. lipnja ove godine i završeno je za pet tjedana, a nakon toga je uslijedilo strojno čišćenje koje je trajalo četiri tjedna.
Adriatic Metals je 7. kolovoza Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine predao prugu radi tehničkog održavanja/obnove za koju su naveli da je još uvijek u tijeku zbog kašnjenja. Planirano je da ovi radovi budu završeni do kraja ovog mjeseca. Proizvedeni koncentrati ruda će se željeznicom prevoziti od Vareša do Ploča, a zatim prema ljevaonicama širom Europe i dalje.
Vareška željeznica je izgrađena tijekom austrougarske vladavine kao uskotračna pruga Bosanske željeznice (Bosnabahn). Njome su bili povezani Bosanski Brod, Doboj, Zavidovići, Zenica, Lašva, Podlugovi, Vogošća i Sarajevo. Bila je ključna za povezivanje s Varešom kao rudarskim središtem, tj. industrijskim postrojenjem za proizvodnju željeza.
Poslije Drugog svjetskog rata nastavila je s radom do kraja ožujka 1953., kada je službeno obustavljena. Njenu ulogu je preuzela željeznička linija standardne širine Podlugovi - Droškovac (Vareš).
Kada je u pitanju investicija Adriatic Metalsa, riječ je među najvećim stranim investicijama u Bosni i Hercegovini. Ova kompanija je samo prošle godine investirala 254 milijuna KM, što je 25 posto ukupnih stranih investicija u Bosni i Hercegovini. Početak proizvodnje je planiran za početak sljedeće godine. Očekuje se da će godišnje obrađivati 800.000 tona rude,piše Klix.