Raskrinkavanje.ba

Biznis Telegraf → Zašto su banane uvek broj 1 na kasi dok ih merite? Postoji jedan razlog

17.11.2020
Tekst članka

Da li vi zaboravite šifru za mandarine? Vraćate li se da proverite koji je broj za limun? A zašto onda banane imaju jednostavno broj jedan dok ih merite?

I sami ste primetili da se određeni proizvodi u marketima raspoređuju po ustaljenim pravilima, i to nije ništa slučajno. A slično je i sa oznakama i nalepnicama na samoj robi.

Kako to onda da baš banane budu broj jedan na elektronskoj vagi dok merite voće u marketu? Da li se radi o još jednom triku trgovaca koji vas mame da određeno voće kupite ili ne.

Kako se uopšte vrši označavanje proizvoda?

Kako smo saznali, u ovom slučaju nije reč ni o kakvoj caki trgovaca i razlog je  isključivo tehničke prirode.

 

Šakota o trenutnoj atmosferi oko kluba: Kritika će uvek biti, treba izdržati još 60 utakmica

VESTI

  • 0:25

U eksploziji bombe u Podgorici stradala jedna osoba, petoro povređenih

 

Šakota o trenutnoj atmosferi oko kluba: Kritika će uvek biti, treba izdržati još 60 utakmica

VESTI

  • 3:06

Jurić: Način zaštite dece na internetu nije dovoljno dobar

Banane su najviše tražen proizvod, i kako bi se olakšao proces merenja na vagi trgovci joj najčešće dodeljuju broj 1. Za ostale artikle šifre se dobijaju tako da kako se pojavi novi proizvod, tako dobije prvu sledeću šifru.

- Ne postoji neki određeni pravilnik na programu svežeg voća i povrća koji bi bio usmeren u tom smislu na kupca a koji definiše označavanje. Ono što jeste praksa u radu trgovaca jeste da najprodavaniji proizvodi ili oni koji se najčešće kupuju budu obeleženi na prvim pozicijama. Ukoliko je to digitalna stranica, onda se postavljaju na prvu stranicu kako bi potrošačima bili najuočljivi - kaže za Telegraf Biznis Generalni sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu Žarko Malinović.

U suštini to se radi kako bi se ubrzala prodaja, ističe naš sagovornik.

U prilog tome ide činjenica da su u istraživanja o ponašanju potrošača pokazala to je da je potrošačima jako važno da brzo i lako obave kupovinu, s tim u vezi proizvodi koji su najšečće u prometu stavljaju se u prvih deset.

- Ili na primer, ako na vagi postoje slike proizvoda, vizuelno se ređaju tim stavkama, jer softveri generišu da to bude prvi proizvod. U principu nema cake trgovaca - kaže nam on.

Nešto drugo su nalepnice na samom voću. Te deklaracije se prvenstveno odnose na voće koje je uvezeno iz inostranstva i označavaju:

Banane, banana, prodavnica, piljara, cene voća, šifra šifre vaga merenje težine

Foto: Shutterstock

Nalepnica s četiri broja

Ako voće ima deklaraciju s četiri broja, i počinje s brojem 3 ili 4, znači da je uzgajano pomožu veštačkog đubrva, odnosno po poljoprivrednim pravilima koja su važila u poslednjih pedesetak godina. Limun je, na primer, označen brojem 4033, dok banane nose brojeve 4011.

Nalepnica s pet brojeva

Ako voće na sebi nema četiri broja, već pet - od kojih je prvi broj 9, to znači da je organski uzgajano. Takva deklaracija garancija je toga da je voće uzgajano bez đubriva i pesticida. Na primer, organski uzgojene banane nose broj 94011.

Prvi broj na deklaraciji je 8

Ovo je možda i najvažnija deklaracija jer predstavlja voće koje je genetski modifikovano, a prepoznaje se na osnovu pet brojeva od kojih je prvi uvek 8. na primer, takve banane imaju na sebi broj 84011.

Da li vi obraćate pažnju na označavanje proizvoda? Pišite nam u komentarima

VIDEO: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

Play Video

1:32

(Telegraf Biznis)

Članak indeksiran 08.03.2023. Zadnji put osvježen 08.03.2023.

Ocijenjeno u analizi