Raskrinkavanje.ba

Put od Vareša do Bobovca konačno u izgradnji, bit će asfaltiran

Članak prijavljen 20.04.2024

Link na originalni članak

Razlog za prijavu članka

Put od Vareša do Bobovca je prije već itekako postojao preko sela Pogar. To je cesta R444-a. Plan je izgraditi samo dionicu koja treba kompaniji Adriatic Metals da prevozi rudu na cesti dužine 24,5 km, od jame do pogona za preradu. "Dolaskom kompanije Adriatic Metals u Vareš, gradić nedaleko od Sarajeva, super bogat rudama, sve je krenulo nabolje." Ovakvu rečenicu bi možda neki osnovnoškolac, kojem ne ide baš u školi napisao. Nema podataka na osnovu kojih se još uvijek vidi to pozitivno, niti je uračunata ekološka šteta napravljena nad šumama i vodama. "Pored investicije od 450 miliona maraka, koja je već sada vidljiva golim okom, ovaj gradić koji je ranijih godina bio slijepo crijevo, konačno je živnuo." U mnogobrojnim objavama od strane svih domaćih medija navodi se netačan iznos ove "investicije", od 450 miliona maraka (a negdje i dolara!!!). Čak je i premijer Nikšić na otvaranju rudnika izjavio da se radi o 450 miliona dolara! Pogriješili su iznos svi koji su prenosili vijesti. Ako otvorite, recimo, godišnji izvještaj za 2023. godinu, kompanije Adriatic Metals: https://www.adriaticmetals.com/downloads/2023-interactive-digital-annual-report_march-2024.pdf Na stranici 16. možete pronaći da je finalna procjena troška ispod 190 miliona dolara. "The final Project cost estimate is $188.9m and Adriatic remains fully funded for plant completion and ramp up." 188,9 miliona USD je prema trenutnom kursu otprilike 346,6 miliona BAM, što je za više od 100 miliona BAM manje od prenapuhanog iznosa koji se servira u domaćim medijima. Možemo samo nagađati koji su motivi onih koji žele krivo predstaviti ovu investiciju kao nešto dobro. Jedni iznosi su prezentovani javnosti u BiH, a drugi iznosi stranim investitorima i strancima koje to zanima. Nećete nigdje naći da je kompanija objavila, niti iznos od 200, niti 250 miliona dolara, zato jer to nije tačno. "Vidi se to na svakom uglu, kako u samom gradu, tako i u selima oko njega." Niko to ne vidi, posebno zato jer su sela okolo pusta, a posebno gdje su živjeli Hrvati. "Reporter "Avaza" danas je zabilježio, da se gradi i cesta od Vareša do kraljevskog grada Bobovca, mjestu na kojem je nastajala historije Bosne." Ne gradi se cesta od Vareša do Bobovca nego industrijska cesta, preko starog rudnika Smreka, koja ide preko Semizove Ponikve, uz rijeku Bukovicu i penje se prema Igrištima, te nastavlja ka rudniku. Rekonstruiše se manji dio ceste R444-a od Mrestilišta do skretanja za Semizovu Ponikvu. To je samo jedan manji dio ceste oko 800m - 1000m. Između ostalog, OV Vareš je donijelo odluku da proglasi javni interes i nad državnom imovinom, što je Vrhovni sud FBiH poništio, a ako dobro razumijem OV Vareš je to ponovo izglasao? Vlast u Varešu nije mogla izdati dozvolu za ovu cestu, jer nije u njihovoj nadležnosti, protiv čega sve vodi spor. Možete pogledati i dokument (Informacija o tome šta je JP Vodokom Kakanj poduzeo za zaštitu vode), gdje se nalazi informacija vezana za ceste, ali vrijedi pročitati sve, da se razumiju razmjere razaranja: https://kakanj.gov.ba/v5/wp-content/uploads/2024/03/9.pdf Navodi se (strana 14.): Općina Vareš je investitor puta Borovica (lokacija Rupice) - Tisovac, dionica projektnog naziva,,LOT 2B" (obuhvata rekonstrukciju regionalnog puta i regulaciju rijeke Bukovice u duiini cca 850 metara i trasirana je II zonom sanitarne zaštite izvorišta vodozahvat Bukovica) uz rijeku Bukovicu (lokacija ispod restorana ,,Mrestilište", II vodozaštitna zona), te je izdala saglasnosti i dozvole za izgradnju ovog puta, iako je upravitelj istog Kantonalna direkcija za ceste (regionalna cesta R-444a). Navedena cesta će se spojiti sa postojecim kamionskim putevima do rudnika na Rupicama i ista se trasira i pravi za potrebe firme Adriatic Metals BH d.o.o. Varei. Takoder. Op6ina VareS je protivno Odluci o zaititi izvorišta vode za piće za grad Kakanj sa rijeke Bukovice vodozahvata Bukovica (,.SluZbene novine Zenidkt'> dobojskog kantona", broj. l2l10) izdala i saglasnosti za regulacrju dijela toka rijeke Bukovice, iako se radi o zonama sanitarne zaitite ,.izvorišta - vodozahvat Bukovica", Dakle, izdate su dozvole za 'rekonstrukciju' od strane onih koju nisu nadležni. Radovi su u vodozaštitnoj zoni. Put se radi za kompaniju Adriatic Metals i intenzivan kamionski saobraćaj. Ako se cesta nalazi u vodozaštitnoj zoni, sječa šume uz cestu i rijeku može biti samo štetno. Fotografije panjeva posječenih stabala se vide i na slikama u Avazovom članku. Navedeno je da se radi o cesti R-444a i ova cesta je već izgrađena, tako da je "konačno u izgradnji" nije tačno, jer ovo što grade preko rijeke Bukovice ide preko Semizove Ponivke. Ono što je još sporno je da li će lična vozila moći saobraćati preko ceste od Vareša, preko jezera Nula, na Semizovu Ponikvu pa do ovog uključenja na rijeci Bukovici, ako neće, onda će se i dalje ići preko Pogara i dalje R-444a do Dragovića. Možda će asfaltirati za kamione ovih 800-1000m što je mali dio te ceste. Treba napomenuti da prije intenzivnog početka radova za kompaniju Adriatic Metals, napravljen most u Kraljevoj Sutjesci, na mjestu starog, koji je bio drven i star više decenija. Pristupni put rudniku nije postojao sa vareške općine te je velika količina vozila prolazila kroz općinu Kakanj i cestom R466. Ovaj most u Kraljevoj Sutjesci je, pogađate, izgrađen da bi ljudi lakše dolazili do Bobovca kako kaže tadašnji ministar Arnel Isak. https://www.klix.ba/vijesti/bih/kraljeva-sutjeska-dobila-novi-most-vrijednosti-450-000-km/211206181 https://www.zenit.ba/u-kraljevoj-sutjesci-u-promet-pusten-novi-most-koji-je-finansirala-vlada-zenicko-dobojskog-kantona/ Nastoji se kreirati narativ da kompanija Adriatic Metals radi nešto dobro i između ostalog se igra na patriotske osjećaje, Bosne, Bobovca, iako je Vareški kraj, već pust kraj i nema mu obnovne, pravljenje nekog novog, možda, ali teško da će se život vratiti u sela, onakav kakav je bio. Možete vidjeti mnogobrojne članke na slabije čitanim portalima o aktivnostima kompanije Adriatic Metals: https://abrasmedia.info/3-dio-adriatic-metals-unistavanje-okolisa-trazenje-litijuma-i-teskih-metala-u-istocnoj-rs/ https://abrasmedia.info/fmoit-angazovao-zaposlenicu-kompanije-adriatic-metals-za-izradu-strateske-studije/ https://abrasmedia.info/adriatic-metals-i-drillex-porucuju-gradanima-jebemo-vam-vodu/ https://abrasmedia.info/?s=adriatic Pogledajte i najnovije satelitske snimke. Bobovac se nalazi ispod sela Mijakovići i Dragovići. Dok put ide od jezera Nula, preko Semizove ponikve i dužinom od cca. 800m ide preko postojećeg puta R444-a, nakon čega se penje prema rudniku. Vrlo vjerovatno da je na većini ove ceste saobraćaj za putničke automobile zabranjen. Pogledajte koliko je Bobovac udaljen od svega ovoga što se gradi i koliko se malo tog puta gradi. Zračna udaljenost Bobovca od ovog uključenja sa Semizove Ponikve na Bukovicu (gdje završavaju radovi) je oko 6.5 kilometara. https://browser.dataspace.copernicus.eu/?zoom=13&lat=44.17728&lng=18.28743&themeId=DEFAULT-THEME&visualizationUrl=https%3A%2F%2Fsh.dataspace.copernicus.eu%2Fogc%2Fwms%2Fa91f72b5-f393-4320-bc0f-990129bd9e63&datasetId=S2_L2A_CDAS&fromTime=2024-04-08T00%3A00%3A00.000Z&toTime=2024-04-08T23%3A59%3A59.999Z&layerId=1_TRUE_COLOR&demSource3D=%22MAPZEN%22&cloudCoverage=30&dateMode=SINGLE#