Izmišljena biografija Milana Radulovića: Kako su obmanuti mediji u regionu

Impresivne akademske kvalifikacije Milana Radulovića, pravoslavnog sveštenika iz Crne Gore, koje su u medijima plasirane uporedo s pričom o njegovom prevodu Kur’ana na ukrajinski jezik, kod određenog broja naših čitatelja/ki izazvale su sumnju u vjerodostojnost cjelokupne priče. Odlučili smo ih provjeriti.

Ocijenjeni članci
Saff Greška; Novi horizonti Greška; MIZ Kalesija Greška; Bošnjaci (.net) Greška; Balkans Aljazeera Greška; A1 TV Greška; Balkans Aljazeera Greška; Radio Slobodna Evropa Greška; Tuzlanski info portal Greška; Mondo.rs Greška; Novi Greška; Jedro Greška; Novi Konjic Greška; Demantirano; Novosti Greška; N1 Greška; Fresh press Greška; Mahalla Greška; Fokus press Greška; Glas Krajine Greška; Telegraf Greška; Oslobođenje Greška; Moj Bar Greška; Dan.co Greška; Jedro Greška; Montenegro click Greška; Monte Islam Greška;

Milan Radulović, pravoslavni sveštenik porijeklom iz Crne Gore, u centar pažnje medija na Balkanu došao je krajem 2018. godine kada je, prema sopstvenim tvrdnjama, preveo Kur’an na ukrajinski jezik. 

Paralelno s pričom o prevodu, u medijskim izvještajima su isticane i impresivne akademske kvalifikacije i biografija Milana Radulovića. U člancima raznih portala se tako moglo pročitati da je Radulović diplomirao pravoslavnu teologiju u Čikagu, da je magistrirao u Solunu, doktorirao u Rimu, te da je u Libanu pohađao islamske studije i ponovo magistrirao. Pored toga, u nekim od Radulovićevih biografija dostupnih na internetu, može se pročitati je bio profesor islamske filozofije na Univerzitetu (Brock) Ontario; profesor historije filozofije na islamskom fakultetu u Torontu, te da govori čak 11 jezika. 

Na portalu Bošnjaci, na primjer, 3.9.2018. objavljena je najdetaljnija biografija ovog sveštenika:

PRAVOSLAVNI SVEŠTENIK PROF. DR. MILAN RADULOVIĆ PREVEO KUR’AN ČASNI NA UKRAJINSKI JEZIK
(...)
Naime, redakcija Bošnjaci.Net došla je do informacije da pravoslavni sveštenik sa službom Bugarskoj crkvi u Torontu, dr. Milan Radulović, ujedno profesor islamske filozofije na Brock Univerzitetu u St. Catherins, Ontario, nakon godinu dana upornog rada završio i kompletirao prijevod Kur’ana Časnog sa arapskog na ukrajinski jezik.
(...)
Osnovno i srednjoškolsko obrazovanje završio je u rodnom Baru. Godine 1992. završio je Teološku školu Sveti Sava u Libertyvilleu (IL) i dobio je Bachelor of Theology. Također je dobio M. Div (Master of Divinity) i M. Th. (Master iz teologije) na Aristotelskom univerzitetu u Solunu u Grčkoj 1995. godine. Magistrirao je na Univerzitetu Balamand u Libanu 1996. Godine. Završio je Daawski fakultet za islamske studije u Bejrutu u Libanu 1996. godine. Profesor na liturgijskoj teologiji na Pontijskom univerzitetu Urbaniana u Rimu, Italija 1998. godine.
(...)
Napisao je mnoge knjige i članke o predmetu crkvene historije i liturgije.
U slobodno vrijeme piše poeziju. Član je Udruženja sjevernoameričkih pjesnika.
(...)
Tečno govori arapski, engleski, francuski, grčki, italijanski, ruski, arapski, ukrajinski, bulganski, beloruski, albanski, i kako voli reći srpsko-hrvatski kako piše u njegovoj diplomi.

Sve ovo je probudilo sumnju kod nekih naših čitalaca da navodi iz Radulovićeve biografije vezani za njegove akademske titule i karijeru nisu tačni.

Prvi medijski izvještaj o Milanu Raduloviću koji sadrži neku akademsku kvalifikaciju pronašli smo na portalu SAFF. Tu je 28.12.2017. godine objavljen članak “Milan Radulović: Islam je bio, sada je i biće – vjera istine, pravde i mira”. Radulović je ovde predstavljen kao profesor islamske filozofije na Univerzitetu Ontario:

 Autor: Milan Radulović, pravoslavni sveštenik i profesor islamske filozofije na Univerzitetu Ontario / Izvor: Bosnjaci.net

Tekst je prvo objavljen na portalu Bošnjaci, no originalni članak više nije dostupan na tom portalu. Ovaj članak prenijeli su i portali Novi Horizonti i MIZ Kalesija.

Iako je autorski tekst potpisan imenom Milana Radulovića, on nije njegov stvarni autor. Naime, identičan tekst autora Seada Jasavića, objavljen je na portalu Bošnjaci 8 godina ranije - 11.4.2009.

Nejasno je da li je Radulović ovaj tekst poslao navedenom portalu sa svojim potpisom, ili mu je autorstvo istog pripisano od strane treće osobe. No, radi se tek o prvoj u nizu neistina vezanih za njegova postignuća, koje su na ovaj ili onaj način podijeljene s javnošću. 

Visoko obrazovanje i akademska karijera: Istine i neistine

Tvrdnju da je Milan Radulović profesor islamske filozofije na Univerzitetu Brock, Ontario, objavio je, ponovo, portal Bošnjaci u gore spomenutom članku:

Naime, redakcija Bošnjaci.Net došla je do informacije da pravoslavni sveštenik sa službom Bugarskoj crkvi u Torontu, dr. Milan Radulović, ujedno profesor islamske filozofije na Brock Univerzitetu u St. Catherins, Ontario, nakon godinu dana upornog rada završio i kompletirao prijevod Kur’ana Časnog sa arapskog na ukrajinski jezik.

Šef odsjeka za filozofiju na Brock Univerzitetu, Michael P. Berman, na naš upite je odgovorio da na tom odsjeku ne postoji predmet “islamska filozofija”, te da nikada nije čuo za Milana Radulovića:

Prvo, nikada nisam čuo za osobu koju ste spomenuli.

Drugo, Odsjek za filozofiju na Brocku nikada nije imao kurs o islamskoj filozofiji kao takav, iako sam imao priliku držati vježbe vođenog čitanja Mohammeda Iqbala (samo je jedan student prisustvovao vježbama) i predavao sam predmet Abrahamska vjerska misao (PHIL 2P20) nekoliko puta i taj kurs zaista ima dio o islamskoj misli. Budite slobodni da pregledate prijašnje kurseve na web stranici Brocka kako biste vidjeli šta se predaje na našem odsjeku. 

Druge tvrdnje o profesorskoj karijeri Milana Radulovića na fakultetima u Torontu uključuju i navode da je isti (bio) profesor istorije filozofije na Islamskom fakultetu u Torontu. Ova se tvrdnja prvo pojavila na Facebook stranici Islamski kulturni centar Bar 5.10.2018. godine, a zatim i na portalu Islam Montenegro, 8.10.2018: 

POSJETA PRAVOSLAVNOG SVEŠTENIKA PROF. DR MILANA RADULOVIĆA GLAVNOM IMAMU MIZ MR MUIDINU EF. MILAIMIJU

Danas je u posjeti glavnom imamu mr Muidinu ef. Milaimiju bio pravoslavni sveštenik prof. dr Milan Radulović, sveštenik u bugarskoj crkvi i profesor istorije filozofije na Islamskom fakultetu u Torontu. (Facebook stranica: Islamski kulturni centar Bar, 5.10.2018.)

Prof. dr Milan Radulović, sveštenik u bugarskoj crkvi i profesor istorije filozofije na Islamskom fakultetu u Torontu proteklih dana posjetio je institucije Islamske zajednice u Crnoj Gori. (Islam Montenegro, 8.10.2018.)

Navode da je Milan Radulović profesor na “islamskom fakultetu” u Torontu objavio je i portal Radio Slobodna Evropa (RSE) 7.1.2019, a isto se moglo čuti i u najavama televizijskih emisija u kojima je Radulović gostovao (Recite Al Jazeeri, 9.1.2019; Novi dan, N1, 15.1.2019), te pročitati na portalima N1, Mondo (.rs), Novosti, Fresh Press, Glas Krajine, Oslobođenje, Telegraf, Novi i drugim koji su prenijeli informacije sa RSE.

Već duže živi u Torontu, u Kanadi. Tu je sveštenik u Bugarskoj pravoslavnoj crkvi i profesor istorije filozofije na tamošnjem Islamskom fakultetu (RSE i drugi)

Rođen je u Baru, a živi i radi u dalekom Torontu, gdje predaje na Islamskom fakultetu. (Al Jazeera)

Na Radulovićevom profilu na stranici Academia (.edu) je, također, navedeno da je bio na post - doktorskim studijima na odsjeku Middle East and Islamic Studies (Bliskoistočne i islamske studije) na Univerzitetu Toronto (University of Toronto). Na Facebook profilu Milana Radulovića, pak, stoji podatak da je profesor na Islamskom Institutu Toronto (Islamic Institute of Toronto) od oktobra 2017. godine do danas.

Dakle, prema ovim tvrdnjama, Radulović je predavao ili predaje na sljedećim institucijama iz Toronta:

  • “Islamski fakultet u Torontu”  

  • Univerzitet Toronto

  • Islamski institut Toronto

Da bismo ovo provjerili, kontaktirali smo i institucije čiji su nazivi jasno navedeni, te Institut za islamske studije, na koji se vjerovatno mislilio pod neodređenim nazivom “Islamski fakultet u Torontu”. 

Na Univerzitetu Toronto, u sklopu Fakulteta umjetnosti i nauka postoji odsjek za Studij religije, koji ima program islamskih studija. John S Kloppenborg, profesor i šef ovog odsjeka nam je rekao da Milan Radulović nikada nije bio povezan sa ovom institucijom:

Gospodin Radulović nikada ni na koji način nije bio član Odsjeka za Studij religije.

Sa Academia.edu vidim da postoji moguća veza sa starim odsjekom za bliskoistočne i islamske studije, koji se danas naziva Near and Middle East Civilizations (NMC).
Ali ne vidim da je on naveden kao kandidat za doktorat na tom odsjeku. 

Možda biste željeli kontaktirati NMC kako biste provjerili postoji li podatak o povezanosti g. Radulovića s tim odsjekom.

Kako nam je preporučeno, kontaktirali smo i odsjek Near and Middle East Civilizations, naveden na Radulovićevom profilu, ali do objave ove analize nismo zaprimili odgovor. Dodatno, kontaktirali smo i Institute of Islamic Studies koji se također nalazi pri Univerzitetu Toronto,

Međutim, odgovor Mohameda Farhada Khadima, ravnatelja za obrazovanje Islamskog Instituta Toronto, dobili smo u vrlo kratkom roku. On je glasio:

Hvala vam na vašem pitanju vezano za gospodina Milana Radulovića.

Ovaj gospodin nije povezan sa Islamskim institutom Toronto na bilo koji način, kao student, diplomac, ili predavač. 

2017. godine smo primjetili njegovu tvrdnju o povezanosti [sa Islamskim institutom Toronto] na njegovom LinkedIn profilu i osporili taj njegov navod. U odgovoru je naveo kako je njegov profil bio hakovan.

Nadam se da će vaša istraga rezultirati razjašnjavanjem navoda i aktivnosti gospodina Radulovića

Dakle, Milan Radulović nikada nije imao status predavača na Brock Univerzitetu Ontario, na Islamskom institutu Toronto, niti na odsjeku za islamske studije Univerziteta Toronto. Tačnost ostalih tvrdnji vezanih za njegovu akademsku karijeru nismo uspjeli utvrditi bez odgovora navedenih akademskih institucija. 

Tvrdnje o obrazovanju

Pored navoda o fakultetima na kojima je Radulović navodno predavao, mnogi članci o njegovom prevodu Kur’ana sadržali su, kako je navedeno ranije u tekstu, i niz tvrdnji o njegovom visokom obrazovanju. Pored njihovog prvog izvora, portala Bošnjaci, slične crtice iz biografije Milana Radulovića objavili su i drugi portali:

Pravoslavni fakultet završio je u Čikagu, magistrirao u Solunu, okončao Islamske studije u Bejrutu, doktorirao u Rimu (RSE, Novi dan, N1, Mondo, Oslobođenje, Novosti i drugi)

Neke od ovih tvrdnji sadrže prilično očite nelogičnosti, poput te da je Radulović 1996. godine u Libanu završio islamske studije i magistrirao, samo godinu dana nakon što je magistrirao u Solunu.  Za druge nam je, pak, ponovo potvrđeno da nisu tačne od strane samih institucija koje su spomenute u ovim člancima i/ili na Radulovićevom profilima na društvenim mrežama. 

Takva je tvrdnja da je završio teologiju (ili “pravoslavni fakultet”) na Univerzitetu Illinois u Čikagu (University of illinois at Chicago), povodom koje smo se obratili ovom univerzitetu. Nakon višestrukih provjera po imenu i javno dostupnom datumu rođenja (23.11.1967.), sa ovog Univerziteta nam je potvrđeno da ne postoje zapisi o tome da je Radulović tamo studirao.

Isti odgovor smo dobili i iz sekretarijata Škole pastoralne i socijalne teologije (School of Pastoral and Social Theology), sa teološkog fakulteta Aristotel univerziteta u Solunu (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), gdje je Radulović navodno pohađao i završio master studije:

Obavještavamo vas da niko s imenom Milan Radulović, nije nikada studirao ili diplomirao na master programu Škole pastoralne i socijalne teologije na Aristotelovskom univerzitetu u Solunu. 

Na teološkom fakultetu ovog univerziteta postoji i Škola teologije, gdje smo također pokušali provjeriti da li su Radulovićeve master titule možda stečene tamo. No, ni nakon ponovljenih upita, nismo dobili odgovor.

Na Radulovićevom Facebook profilu, pak, stoji informacija da je na navedenom univerzitetu studirao program “Medieval History” (Historija srednjeg vijeka), što se razlikuje od tvrdnji o masteru teologije, prisutnih u medijima (recimo, u članku portala Bošnjaci). 

 Informaciju da je Radulović doktorirao u Rimu također nismo uspjeli provjeriti u cjelini, jer Pontijski univerzitet Urbaniana (Pontificia Universitas Urbaniana) nije odgovorio na naš upit. No, na stranici ovog univerziteta mogu se pregledati sve doktorske disertacije, među kojima nema disertacije Milana Radulovića, te je moguće da se i tu radi o netačnoj tvrdnji.

Pored navedenih, u više navrata smo se obratili i libanskom univerzitetu Balamad, ali do objave ove analize nismo dobili odgovor na pitanje da li je Radulović tu magistrirao. Slično se dogodilo i sa “Daawskim fakultetom za islamske studije u Bejrutu” (Al Daawa University Faculty for Islamic Studies), koji tek od nedavno ima funkcionalnu web stranicu, sa par kontakata kojima smo proslijedili upite.  

Izvori netačnih tvrdnji

Prije objave ove analize, dva puta smo pokušali dobiti komentar Milana Radulovića o tačnosti biografskih podataka iz medija i sa društvenih mreža. U mailovima smo ga zamolili da prokomentariše ove navode i kaže nam koji od njih jesu i nisu tačni. Nismo dobili odgovor.

Obratili smo se i svim medijima koji su bili izvor bilo koje zasebne biografske “crtice”, sa upitom o njihovom izvoru tih informacija. Odgovor smo dobili od portala Bošnjaci, odakle nam je poručeno da taj portal ima “direktan kontakt sa sveštenikom”, te da sve biografske podatke koje objavljuju, dobijaju isključivo od osoba čija se imena pojavljuju u biografijama.

Za to da je sam Radulović bio izvor svih navedenih netačnih tvrdnji, ima i drugih indicija. U razgovorima koje su emitovali različiti mediji (Al Jazeera Balkans, 9.1.2019Radio Televizija Crne Gore, 31.5.2019.), Radulović je prešutno ili eksplicitno potvrđivao sve gore spomenute navode. Pored toga, na RTCG je ispričao i anegdotu o posjeti predstavnika kanadske vlade “islamskom fakultetu” na kom predaje, rekavši kako su bili začuđeni time da hrišćanin “može da predaje na islamskom fakultetu”, uz napomenu da se to “u Kanadi desilo prvi put”. Taj dio razgovora se može čuti na ovom linku. Radulović je u intervjuu za Al Jazeeru (16.9.2018.) iznio i neistinu o svom navodnom kolegi sa Univerziteta Brock u Ontariu:

Kad je moj prijatelj Dr. Mustafa Kthab profesor islamske katedre na Brock Univerzitetu u St. Catherinsu , Ontario imao jedan jedan običan razgovor sa jednim Kanađanom , koji je čitajući prvi prevod Kur’ana Alexandra Rossa iz 1688, reprint izdanje 1989. imao negativne predrasude o Kur’anu i muslimanima uopšte, tada je profesor Khatan riješio da prevede Kur’an nanovo i njegov prevod NOBLE QURAN približio je Kur’anski tekst svima, koji govore engleski.

Mustafa Khattab nije bio profesor “islamske katedre” (koja i ne postoji na ovom Univerzitetu), već je u periodu 2014. - 2016. godine zapravo bio “Muslim Chaplain” - islamski duhovnik, što se vidi i u njegovoj biografiji na Amazonu. Khattab se, zatim, našao u centru kontraverze jer je 2012. godine na Edemont islamskoj akademiji izjavio da je homoseksualnost bolest. Univerzitet Brock je reagovao saopštenjem iz kog je jasno da Khattab tamo nije predavao:

Univerzitet također ističe da je Khattab volonter, i nije plaćen, a odabralo ga je Udruženje muslimanskih studenata.

“Ne prima prihod od univerziteta, nema uredski prostor i ne predstavlja ovu instituciju,” navodi se u izjavi.

Radulović je netačne izjave o svojoj biografiji davao i medijima na engleskom jeziku. Takva je tvrdnja koju je iznio u intervjuu za YouTube kanal HolyFaith Media 1 u oktobru 2017, rekavši da je u bivšoj Jugoslaviji bio - filmska zvijezda. Dio u kojem Radulović iznosi ove tvrdnje počinje od minute 06:57. Pored činjenice da bi se o “filmskoj zvijezdi” nešto već moralo znati u javnosti, tvrdnju smo provjerili i na internetskoj filmskoj bazi podataka (Internet movie database - IMDb) na kojoj ne postoji podatak o bilo kakvoj filmskoj karijeri Milana Radulovića.

Povratak na početak priče: Prevod Kur’ana na ukrajinski

Ono što je Radulovića plasiralo u medijsku “orbitu” bila je priča o prevodu Kur’ana na ukrajinski jezik. To je još jedna tvrdnja koju nismo uspjeli do kraja provjeriti, no postoje indicije da ni ona nije tačna. 

Iako se u različitim člancima tvrdilo da je Radulović već preveo Kur’an, nijedna pretraga koju smo napravili online nije nas odvela do bilo kakvog teksta ili izdanja ovog prevoda. Istovremeno, portali Bošnjaci, Al Jazeera i A1 su svoje članke o Radulovićevom prevodu ilustrovali slikom već postojećeg prevoda Kur’ana na ukrajinski jezik (prevod Mihaila Jakubovića iz 2012. godine), iako bez eksplicitne tvrdnje da te ilustracije prikazuju Radulovićev prevod.  

Lijevo: Screenshot prevoda iz 2012. godine, Desno: Screenshot iz članaka portala Bošnjaci i Al Jazeera Balkans. Slika u punoj veličini dostupna je na ovom linku.

Tim povodom smo se obratili i Harisu ef. Mekiću, za koga je navedeno da je napisao predgovor za Radulovićev prevod, sa pitanjem da li je ikada vidio cijeli tekst prevoda, te da li zna koja će ga izdavačka kuća objaviti i kada. Mekić nam je rekao da je imao uvid u “određene dijelove” prevoda, ali ne i u cijeli tekst, napomenuvši da za tim nije ni bilo potrebe jer nije “recezent, niti lektor”. Indikativno je da su, po Mekićevom saznanju, recenzenti ovog prevoda “određeni imami u Torontu, te profesori sa Islamskog fakulteta u tom gradu”. Po pitanju izdavanja samog prevoda, dobili smo sljedeći odgovor:

Prijevod Kur'ana od prof. Radulovića još uvijek nije zvanično izdat. Trenutno je u toj fazi, te zbog situacije sa  virusom COVID-19, taj proces je usporen. S tim u vezi nismo sigurni u tačan datum izdavanja prijevoda, ali očekujemo, uz molitve Bogu, da to bude uskoro. Izdavačka kuća koja je preuzela štampanje i izdavanje prijevoda Kur'ana se nalazi u Ukrajini i nemam ingerencije da Vam otkrijem ime zbog objektivnih razloga. 
Ono u čemu Vam ja mogu pomoći jeste da Vam pošaljem svoj predgovor, napisan na našem i ukrajinskom jeziku.

Iz svega navedenog može se zaključiti da je čitav niz medija, iz različitih država, netačne podatke dobio od samog Radulovića - ili ih naprosto preuzeo iz drugih medija. S obzirom na to da se radi o de facto obmani medijskih izvora, sve članke i objave na društvenim mrežama sa netačnim podacima o akademskim kvalifikacijama i karijeri Milana Radulovića, ocjenjujemo kao grešku. Portal Novi Konjic, iz kog su nam saopštili da su uklonili sporni članak, dobija i ocjenu demantovano.

Napomena 18.9.2020.

Milan Radulović je 18.9.2020. godine putem maila redakciji Raskrinkavanja dostavio demant našeg članka, zajedno sa prilozima koje možete pogledati na ovim linkovima (link, link, link, link, link, link, link). Tekst demanta prenosimo u cjelosti:REAGOVANJE RASKRINKAVANJE 

Portal Raskrinkavanje je objavio podatke koji me u crnogorskoj i regionalnoj javnosti predstavljaju kao nepouzdanog i lažavog sagovornika i aktera. 

Nije mi pružena prilika da se i neposredno izjasnim što vjerujem da bi bilo u interesu kvaliteta teks- ta i objektivnog informisanja. Prijatelji u Crnoj Gori su mi rekli da je portal Raskrinkavanje ozbiljna priča i da ga čine kvalitetni i pošteni novinari. To mi daje nadu da pozadina svega ipak nije pritisak kojem sam izložen samo zato što sam iznio svoje teološko uvjerenje da pravoslavlje niko ne smije da zloupotrebljava u političke svrhe. Mislim da ipak nijesam meta ja Milan Radulović, koji je ovom prilikom po svakom mogućem smislu doveden u pitanje, nego je stvarna namjera da se obesmisli i poništi to što sam glasno izgovorio ono što misli svaki pravoslavni teolog na svijetu a to je, ponavl- jam, da pravoslavlju nije mjesto u politici i da je građanima Crne Gore uskraćeno pravo da se slo- bodno izjasne na izborima, bez miješanja i direktnog usmjeravanja crkvenih autoriteta. 

Pod punom moralnom, duhovnom i krivičnom odgovornošću izjavljujem da su svi podaci iz moje radne biografije tačni. Nijesam odgovoran ako su neki podaci prenijeti drugačije od izvornog. U mojoj zvaničnoj biografiji nije navedeno da sam profesor na Brock Univerzitetu već sam na njemu nekoliko puta, po pozivu, održao predavanja o islamskoj filozofiji. Nijesam odgovoran ako je ovaj i neki drugi podatak drugačije predstavljen. Žao mi je što nijesam na vrijeme reagovao na proizvoljno predstavljanje podataka iz moje biografije ali ponavljam da za to nijesam odgovoran i ne mogu registrovati i reagovati na sve to. 

Tačno je da sam osnovnu školu i Gimnaziju završio u Baru. Nakon dvije godine studiranja režije na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu preselio sam se za Sjedinjene američke države gdje sam upisao i završio Teološku školu Sveti Sava u Libertyvilleu, koja je u rangu fakulteta, dobio zvanje teologa. U periodu od 1993-1995 studiram na Aristotelskom univerzitetu u Solunu gdje sam završio magisterije iz opšte teologije i bogoslovlja. Dodatni magisterij sam završio i na Univerzitetu Balamand u Libanu 1996. godine na temu “Filozofija Rumija i njegov uticaj na tesauf”. Master studije sam pohađao i završio i na Daawskom fakultetu za islamske studije u Bejrutu u Libanu 1996. godine. Nakon toga sam dobio stipendiju za pohađanje doktorskih studija na Papskom uni- verzitetu Urbaniana u Rimu u periodu od 1996-98. Odbranio sam doktorsku tezu, na italijanskom jeziku, na temu “Liturgija sv. apostala i evađeliste Marka u svijetlu savremene liturgijske prakse”. Od 2003-05 radio sam kao vaspitač u Bogosloviji sv. P.Cetinjski na Cetinju ujedno obavljajući i poslove službenika u kabinetu Mitropolita zadužen za engleski jezik, urednik u Radio Svetogori za rubriku savremena pravoslavna teologija (urađeno je 60 radijskih predavanja) i paroh Druge cetinjske parohije. 

Tečno govorim i pišem 12 jezika, sve kako ih je naveo portal Raskrinkavanje. Tačno je da sam au- tor 14 knjiga iz hrišćanstva i islama, kao i preko stotinu članaka kao i da povremeno pišem poeziju, uz članstvo u ANAP. 

Portal Raskrinkavanje objavljuje fotografije moje stranice na portalu Academia pogrešno tumačeći činjenice. Na osnovu same fotografije je jasno da sam bio student postdoktorskih studija uz jasnu napomenu da je moj posao, navodi se sadašnjost, profesor Islamskog instituta u Torontu, što ja jesam i dan danas. Taj angažman mi donosi i moje osnovno primanje. Posljednju platu na fakultetu sam primio u avgustu što potvrđuju i moji bankovni izvodi. Tamo dužim kabinet broj 122. Uni- verzitet Toronto je objavio moju knjigu “Medieval History”. Na Islamskom institutu upućujem Vas na mog poslodavca v.d. dekana Yusuf Alija koji je dostupan na kontakte iz priloga. 

Raskrinkavanje pokušava da onako usput učini dodatno kontraverznim dr Mustafu Kthaba koji je i glavni imam u jednoj od turskih islamskih zajednica u Torontu (Anadolija). To se radi samo zato što sam ga pomenuo kao svog prijatelja navodeći da je profesor na univerzitetu uz zaključak da sam ga lažno predstavio. Vjerovatno je tačno da on nije na platnom spisku i da radi dobrovoljno na Uni- 

verzitetu Brock, ali zašto bih ja to morao znati? Za mene to ga ne umanjuje po kvalitetu kao islam- skog teologa niti osporava činjenicu da on tamo predaje i drži predavanja, bez obzira na format. Tu je i link njegovih predavanja: https://www.youtube.com/watch? v=A4gkN1udJqk&feature=share&fbclid=IwAR3nNWyt9Bk0xlYuA-3ok6c77d7LvAmtTd- z-3No1J2xG3HfzFVM2BLTuh0 Koliko na žalost Raskrinkavanje želi da bude nedobronamjeran prema meni potvrđuje i sljedeći link koji je promakao istraživačima portala. Naime, na ovom linku dr Mustafa Kthab se navodi čak i kao član Uprave Univerziteta Brock a pri čemu svakako nijesam među odgovornima ako taj podatak nije tačan: https://theclearquran.org/? fbclid=IwAR0zqMhG7e0HeVNfTvfV4kXV4ZjwA1ATTp5YrYPEi62TAeUlEguD1kPvsAc 

Raskrinkavanje navodi da pretragom nijesu došli do prevoda Kur’ana čiji sam ja autor. Razlog tome je što knjiga nije objavljena već je u štampi, što potvrđujem mailom. Mediji često kao ilus- traciju za neku vijest koriste fotografije po sopstvenom izboru. Nema racionalnog objašnjenja da bih im dostavio ilustraciju tuđeg prevoda a da uz nju pišu o mom prevodu. Pa sve i da sam ga kompletnog prepisao nema razumnog objašnjenja da bih to uradio i tako sebe “razotkrio”. Iako se kaže da nema eksplicitnog dokaza da ilustracija govori o mom prevodu takvom postavkom Raskrinkavanje ukazuje da ta veza, to jeste krađa, nije isključena. Dostavljam u pdf verziji primjer- ak mog prevoda Kur‘ana vjerujući da ćete se prema tome pošteno odnijeti. Predgovor mom izdanju Kur’ana je napisao Haris ef. Mekić, koji takođe dostavljam u pdf verziji na bosanskom. Dostavljam i dokaze da sam štampariji dostavio na štampu kompletan materijal. 

Sa tekstom “Islam je vjera istine, pravde i mira” autora Seada ef. Jasavića nemam nikakve veze. Portal ujedinjenje.com je objavio taj tekst, prebacio ga sa latinice u ćirilicu, i objavio pod mojim imenom u namjeri da me predstavi kao sramotnog srpskog sveštenika koji je “promijenio vjeru i prihvatio islam”. Na žalost taj tekst su prenijeli i određeni islamski mediji, čak i oni radikalnijeg tipa misleći da je to istina. Demantovao sam, koliko sam mogao i umio, i jedne i druge navode što potvrđujem prepiskom sa društvene mreže “Facebok” iz 2017. godine (prilog). Kontaktirao sam advokata i nakon toga je došlo do gašenja portala “ujedinjenje.com”. Poslije nekolikog mjeseci ti ljudi su otvorili novi portal “srpskoujedinjenje.com”. Pošto su me vidjeli u Baru da služim u hramu kao pravoslavni sveštenik, zaključili su da nijesam promijenio vjeru, izvinili su mi se zbog pisanja. Do svega je došlo, provjerite, zbog mojih afirmativnih i odbrambenih istupa prema Islamu i zbog čestog osuđivanja genocida nad muslimanima. 

Molim vas da objavite moje reagovanje i isto dostavite svim medijima koji su prenijeli vaš osnovni tekst. 

(Amar Karađuz, Amina Čeliković, Tijana Cvjetićanin za Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Redakcija Objavljeno: 16. 09. 2020 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Lažna vijest o smrti povrijeđenog psa

Status u kojem se tvrdi da je pas pregažen traktorom kod Gračanice uginuo p...

Lažna vijest
Lažna vijest
Neutemeljene tvrdnje o metalnim pločicama u PCR testovima našle put do domaćih “influensera”

Nakon što je na njemačkom “zavjerološkom” YouTube kanalu objavljen video sn...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Lažna vijest
Njemačka kancelarka nije “napadnuta autobombom”

Nekoliko portala je “izvijestilo” da je njemačka kancelarka Angela Merkel b...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me