Foto: freepik/Freepik
Facebook stranica About all je u januaru 2024. imala 13 aktivnih oglasa u kojima se reklamiraju dva proizvoda: Beauty Derm za “brisanje bora” i O Caps koji poboljšava vid i liječi kataraktu. Šest oglasa je na našem jeziku, a sedam na makedonskom.
Oglasi na našem jeziku u kojima se reklamira Beauty Derm pozivaju “250 žena sa borama na licu” da kliknu na oglas za šansu da “izgledaju kao da imaju 20 godina” (1, 2, 3, 4, 5).
Foto: Screenshot/Facebook
Oglasi vode na jednu od dvije stranice na kojima su priče žena koje su navodno koristile Beauty Derm. U jednom od ovih tekstova ispričan je slučaj Sarajke u zrelim godinama koja je zadržana na aerodromu jer je na fotografiji u pasošu izgledala znatno starije. U priči je “objašnjeno” da je ona majka “studentice farmacije” Ivane Božić, koja je napravila kremu protiv bora Beauty Derm.
Foto: Screenshot
Tekst je opremljen fotografijama na kojima su navodno Milen Stojčev, laborant na Farmaceutskom fakultetu, i Miloš Stojanov, direktor Instituta u Sarajevu, uz njihove izjave o navodnim rezultatima proizvoda Beauty Derm. Na ovoj je stranici moguće naručiti Beauty Derm “s popustom”.
Na drugoj stranici iz oglasa za Beauty Derm jeste priča Milice Perić iz Kraljeva, koja je navodno dobila ovu kremu od nekadašnje školske prijateljice iz Japana i uklonila sve bore za 21 dan.
Foto: Screenshot
U tekstu je navedeno da je kremu razvio doktor iz Japana koji je želio pomoći supruzi da ukloni ožiljke s lica. Na ovoj je stranici takođe formular za narudžbu proizvoda Beauty Derm.
U oba slučaja radi se o izmišljenim pričama, objavljenim na stranicama koje nemaju nijednu funkcionalnost osim formulara za narudžbu proizvoda.
U tekstu o Sarajki koja je zadržana na aerodromu objavljena je fotografija policajca koji daje izjavu za medije. Ova fotografija je originalno objavljena na slovenačkom portalu Siol (.net) u junu 2024. godine. Članak govori o povećanom prisustvu policijskih snaga u blizini jedne škole u Sloveniji, a ne o incidentu na pasoškoj kontroli na aerodromu u Sarajevu.
Foto: Screenshot
Fotografije dvije žene koje razgovaraju i za koje se može zaključiti da prikazuju Ivanu Božić i novinarku su stock fotografije. Ove se fotografije prodaju i namijenjene su za ilustraciju neke situacije, to jest ne prikazuju ljude u stvarnim situacijama.
Foto: Screenshot
Fotografije za koje je navedeno da prikazuju Milena Stojčeva i Miloša Stojanova takođe su preuzete sa stranica za prodaju stock fotografija (1, 2). Pretraga imena Ivana Božić i naziva proizvoda ne pruža nikakve kredibilne rezultate koji bi potvrdili da je osoba s tim imenom napravila ovu kremu.
Kad je u pitanju drugi tekst, i u njemu su korištene stock fotografije (1, 2). Na njima nije Milica Perić iz Kraljeva.
Dakle, Beauty Derm se na ovim stranicama reklamira i prodaje s posve suprotnim navodima: u jednom primjeru je riječ o “izumu” studentice iz Sarajeva, a u drugom o kremi koju je razvio doktor iz Japana. Osobe i njihove priče na ovim stranicama su izmišljene, a same stranice, napravljene da izgledaju autentično, nemaju nikakve funkcionalnosti osim formulara za narudžbu proizvoda Beauty Derm.
Izmišljeni doktor i O Caps
U jednom oglasu na Facebook stranici About all promoviše se proizvod koji “poboljšava vid za 17 puta i efikasno rješava kataraktu”. Klik na link u ovom oglasu vodi na stranicu na kojoj se može naručiti O Caps.
Foto: Screenshot/Facebook
Pored formulara za narudžbu, na stranici je i “stručno mišljenje” o proizvodu koje je dao Tarik Biberović, potpisan kao “doktor medicine, oftalmolog”.
Foto: Screenshot
Pretraga imena ovog “doktora” ne daje rezultate koji bi potvrdili da on postoji. Slika na kojoj je navodno Tarik Biberović takođe je stock fotografija koja se može kupiti.
Raskrinkavanje je u ranijim analizama pisalo o sličnim oglasima i izmišljenim tekstovima u kojima su promovisane i prodavane kapsule O Caps kao lijek za probleme s vidom (1, 2, 3).
Facebook stranica About all napravljena je 9. decembra 2024. godine. Na stranici su objavljene tri profilne fotografije. Riječ je o stranici koja ima svega osamdesetak pratitelja/ki i jednog administratora u Bangladešu.
Shodno činjenicama, tekstove o Sarajki koja je zaustavljena na aerodromu jer je izgledala mladoliko i o Milici Perić iz Kraljeva koja se “otarasila svih bora za 21 dan”, u kojima se promoviše proizvod Beauty Derm, ocjenjujemo kao lažnu vijest. Istu ocjenu dajemo i preporukama za O caps koje je “dao” doktor Tarik Biberović.
(Raskrinkavanje.ba)