Raskrinkavanje.ba

Lažne nagradne igre: Sumnjive Facebook stranice nisu stvarno poklanjale Opel automobile povodom Nove godine

Ova analiza je označena kao: Provjera tačnosti

Facebook objave u kojima je zloupotrijebljeno ime proizvođača automobila Opel dovodile su korisnike/ce u zabludu da mogu osvojiti vozila ovog proizvođača.

Foto: Freepik

Na Facebook stranici Opel - Dealer” (𝟎𝐩𝐞𝐥 - 𝐃𝐞𝐚𝐥𝐞𝐫") 7. januara 2025. godine objavljen je “životni događaj” u kojem se tvrdi da ova stranica povodom Nove godine poklanja tri nova Opel automobila do 10. januara. 

ZA SREĆNOG DOBITNIKA

Kako bismo proslavili NOVU GODINU, odlučili smo da poklonimo 3 nova Opel automobila do 10. januara 2025. godine. Unesite mjesec rođenja, na primjer "Decembar". 

U objavi je navedeno da je za učešće potrebno “unijeti” mjesec rođenja. Nakon ostavljanja komentara s “mjesecom rođenja”, stranica automatski odgovara instrukcijom da se objava “lajkuje”, podijeli i da se pogleda poruka u inboxu. Iako se ovaj odgovor čini kao personalizovan, isti je za sve korisnike/ce Facebooka koji/e su komentarisali/e objavu. 

Screenshot 2025 01 30 163743

Foto: Automatski odgovor stranice na komentar/Screenshot, Facebook

Gotovo istovremeno, stranica šalje poruku u inbox s pitanjem o gradu stanovanja. Nakon što korisnik/ca navede neko mjesto, slijedi poruka s dodatnim instrukcijama za “osvajanje nagrade”. Naime, objavu je potrebno podijeliti u deset do 15 grupa, a nakon navodne provjere dijeljenja, stranica će korisnika/cu kontaktirati. 

Međutim, i bez ispunjavanja tog uslova, stranica šalje poruku kojom obavještava korisnika/cu da je osvojio/la novi automobil. Posljednji korak do preuzimanja navodne nagrade jeste registracija na linku iz posljednje poruke. Šturo je objašnjeno da se na linku nalazi “obrazac zahtjeva za poklon” čije je popunjavanje korisno za “otvaranje sistema za dostavu poklona”. Link iz poruke više nije dostupan.

Jagoda Maj 1

Foto: Prepiska sa stranicom u inboxu/Screenshot, Facebook 

Ovu Facebook objavu komentarisalo je više od 1.600 ljudi, a podijeljena je 484 puta. 

Gotovo identičnu objavu pronašli smo i na Facebook stranici »Opel Bosna i Hercegovina (»𝗢𝗽𝗲𝗹 𝗕𝗼𝘀𝗻𝗮 𝗶 𝗛𝗲𝗿𝗰𝗲𝗴𝗼𝘃𝗶𝗻𝗮.) od 24. januara 2024. godine.

Za Srecnog Dobitnika

Foto: Screenshot/Facebook

Pravila ovog “darivanja” gotovo su identična: na komentar na objavu u kojem je naveden mjesec rođenja stiže automatski odgovor, da bi se zatim komunikacija nastavila u inboxu. Međutim, nakon navođenja mjesta stanovanja, stranica se više ne oglašava u porukama.

Jagoda Maj 2

Foto: Prepiska sa stranicom u inboxu/Screenshot, Facebook 

Ova objava je u vrijeme pisanja analize imala 196 dijeljenja i 255 komentara ljudi koji su pomislili da bi mogli osvojiti automobil. 

Na Facebooku smo pronašli još jednu objavu darivanja Opel automobila iz januara 2025. te tri slične objave iz decembra 2024. godine (1, 2, 3).

Šta su činjenice? 

Objave u kojima su obećani Opel automobili nisu autentične. Korisnici/e Facebooka u objavama kao što su prikazane u analizi instruisani/e su da ih podijele u više grupa, čime se povećava vidljivost ovih objava, ali od obećanog automobila zapravo nema ništa. 

U objavi sa stranice Opel - Dealer navedeno je da će tri automobila biti dodijeljena do 10. januara, a u objavi sa stranice »Opel Bosna i Hercegovina. do 28. januara 2025. godine. Do pisanja ove analize ni na jednoj od ovih stranica nisu objavljena imena “dobitnika/ca”. 

Nekoliko drugih znakova upućuje na to da ove stranice i objave nisu autentične. Nazivi stranica (link, link, link) ispisani su fontom koji nije uobičajen za Facebook. Osim toga, odgovori na komentare i poruke u inboxu očigledno su automatizovani. Dodatni pokazatelj jeste činjenica da su stranice napravljene neposredno prije objave darivanja ili čak na sam dan objave, kao što je slučaj sa stranicom »Opel Bosna i Hercegovina.

Na stranicama nema drugih objava osim navedenih “nagradnih igara”, a u vrijeme pisanja analize nijedna stranica nije imala više od 150 pratitelja/ki. S druge strane, verifikovana Facebook stranica Opela za našu regiju, napravljena u aprilu 2021. godine, ima preko 4,5 miliona pratitelja/ki. Na ovoj stranici nismo uspjeli pronaći objave s analiziranim “nagradnim igrama”

Ovakve objave gotovo su tipske i koriste se obično za obmanjivanje i navođenje korisnika/ca društvene mreže na prijavu na pretplatničke usluge, uz ubjeđenje da nakon ispunjavanja takvih uslova za osvajanje nagrade mogu osvojiti neki skupocjeni dar, kao što je to, recimo, Opel automobil. 

U navedenim primjerima nismo mogli utvrditi da se radi o sličnoj prevarnoj taktici, budući da link za registraciju iz jednog primjera više nije dostupan, a u drugom ga stranica nije ni poslala u inbox. No, bez obzira na to, korisnici/e Facebooka trebaju biti na oprezu kada su u pitanju ovakve objave, s obzirom na to da postoji opasnost od finansijskog gubitka ili krađe ličnih ili bankovnih podataka. 

Dakle, analizirane objave u kojima je zloupotrijebljen brend Opel za lažna darivanja automobila ocjenjujemo kao lažnu vijest

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke