Međunarodni dan žena iskorišten za lažne nagradne igre na Facebooku

Objavljivanje lažnih nagradnih igara na Facebooku često je korištena taktika za povećanje broja interakcija, vidljivosti objava i izgradnje baze pratitelja/ki, a Međunarodni dan žena je poslužio kao odlična prilika za to. Osim što korisnici/e Facebooka budu izigrani jer nagrada ne postoji, ovakve “nagradne igre” bivaju iskorištene i za krađu ličnih podataka ili za prodaju sumnjivih proizvoda.

Ocijenjeni članci
Facebook profili i stranice Lažna vijest; Facebook profili i stranice Lažna vijest;

Nagradne igre na Facebooku, putem kojih korisnici/e ove društvene mreže zaista mogu da osvoje neku nagradu, nisu tako neuobičajena pojava. U ovim slučajevima, stranice koje promovišu određeni brend ili uslugu nastoje povećati svoju “publiku” i broj interakcija kroz organizovanje nagradne igre u kojoj se obično dodjeljuje neka simbolična nagrada ili proizvodi(i). Učestvovanje u ovoj vrsti nagradnih igara obično je uslovljeno lajkanjem stranice, pozivanjem prijatelja/ica da urade isto, a može biti uslovljeno i eventualnim dijeljenjem nagradne igre sa prijateljima/cama. 

Međutim, Facebook je istovremeno preplavljen lažnim nagradnim igrama anonimnih Facebook stranica generičkih naziva, koje imaju identičan cilj kao i legitimne Facebook stranice -  povećanje publike i interakcija (time i vidljivosti objava) kroz nagradnu igru u kojoj je učestvovanje uslovljeno lajkanjem stranice, dijeljenjem sadržaja i slično. Osim anonimnih stranica generičkih naziva, tu su i lažne stranice poznatih brendova i prodavnica. 

Izgradnja publike (baze pratitelja/ki) i interakcija u slučaju lažnih nagradnih igara nisu i jedini ciljevi. U dosadašnjoj praksi, Raskrinkavanje je identifikovalo dva razloga zbog kojih anonimne stranice na Facebooku objavljuju lažne nagradne igre. Prvi je trgovina Facebook stranicama, a drugi, značajno opasniji, jeste krađa ličnih podataka. Detaljni opis ovih modela možete čitati u analizi ispod.

Analiza
Lažne nagradne igre i krađa podataka

Već smo tri puta pisali o lažnim nagradnim igrama. U ovom nastavku, ponovo...

06.08.2019

Uručivanje različitih materijalnih poklona pripadnicama ženskog spola povodom Međunarodnog dana žena uobičajena je praksa u većini društava gdje se ovaj dan obilježava. Pojedine Facebook stranice su u nagradnim igrama, u kojima se “damama poklanjaju” kućanski aparati (električni šporeti, mikrovalne), vidjele priliku za povećanje publike, ali i prodaju proizvoda putem nagradnih igara - što je model koji uočavamo prvi put. 

Električni šporeti

Na Facebook stranici Prirodni Recepti 5.3.2021. godine objavljena je lažna nagradna igra u kojoj se “damama” poklanjalo “1500 šporeta” upravo povodom 8. marta. Uz objavu “nagradne igre”, priložena je i fotografija “nagradnog” šporeta, a cijeli post glasio je ovako:

Povodom 8. marta odlučili smo da usrećimo naše drage dame i poklonimo 1500 šporeta. Svi koji lajkuju našu stranicu i pošalju nam poruku dobijaju šporet!

Objava “nagradne igre” samo na ovoj stranici zabilježila je gotovo 2.500 interakcija. 

Identičnu objavu istog dana pronašli smo na još 18 Facebook stranica, i to: Moderna Kuhinja Nautobone - Prirodni gel za zglobove i Kosti - Medical & Health, Varcozin - Prirodni gel za Venee, Vrhunski Receptii, Dobro smo mi kako ste vi, Dnevna Doza Glupih Činjenica, Spektakularno, HyperTea - Spriječite rizik od srčanih i moždanih udara, Trajla be Idejaa, Recepti , Ideja, Provjerena medicina, Najbolje ideje za kucu i dvoriste, Varcozin - Prirodni gel za Vene, Mamini vrhunski recepti, Narodna Medicina, GoPotent - Caj za prirodnu Potenciju i ImunoMax - Za jak Imunitet i suzbijanje Virusa. 

Riječ je o Facebook stranicama za koje smo ranije utvrdili da čine tzv. farmu klikova, koja objavljuje linkove portala Čajevi za. Analiza o ovoj “farmi” nalazi se na linku ispod:

Lažna vijest
Farma portala “sahranila” Dodika

“Farme” Facebook stranica pronalaze nove načine za prikupljanje klikova na...

Razabiranje Lažna vijest Manipulisanje činjenicama 19.02.2021

Sam broj električnih šporeta koji se poklanjaju (1.500) jasan je indikator da nije riječ o pravoj nagradnoj igri. Legitimne nagradne igre ne obećavaju ogroman broj vrijednih uređaja, drugih materijalnih dobara ili usluga na poklon. S druge strane, fotografija šporeta koja je u objavi trebala pokazati “nagradu” preuzeta je sa stranice za aukcije Limundo. Naime, fotografija prikazanog šporeta objavljena je u sklopu oglasa za aukciju šporeta marke GORENJE (model E 778E), koji se prodaje za 15.000 dinara (približno 250 KM). 

(Screenshot sa stranice Limundo)

Korištenje neautentične fotografije je samo jedan dokaz da je riječ o lažnoj nagradnoj igri. Osim toga, i obećanje da svi koji lajkaju stranicu i pošalju poruku “dobijaju šporet” jasan je pokazatelj da se ne radi o stvarnoj nagradnoj igri. 

“Unosnu” taktiku širenja publike i broja interakcija kroz objavu nagradnih igara povodom 8. marta “nanjušila” je i Facebook stranica  GoSlim - Prirodni čaj za mršavljenje, vodivši se gore opisanim primjerom. U “nagradnoj igri”, objavljenoj na ovoj stranici 6.3.2021. godine, “damama” se poklanjalo “150 šporeta”, a priložena je i fotografija Gorenje šporeta - navodne nagrade. Za razliku od prethodnog slučaja, u ovoj “nagradnoj igri” stoji obećanje da su šanse za dobijanje šporeta veće ukoliko se poruči proizvod GoSlim.

Poštovani,

Povodom 8. marta odlučili smo da usrećimo naše drage dame i poklonimo 150 šporeta. Svi koji lajkuju našu stranicu i podijele ovaj post i pošalju nam poruku zbog čega baš VI treba da dobijete šporet priključujete se nagradnoj igri! 
A u koliko poručite proizvod Goslim-a po akcijskoj cijeni ulazite u uži krug za izvlačenje! 
Broj Paketa Goslim je ograničen!
Sretno svima!
Pogledajte nastavak priče i kako je uspjela skinuti kilograme!
Nastavak -> https://sites.google.com/view/dragananutra2/home

Objava je zabilježila preko 1.100 interakcija, od čega 291 komentar. 

Ponovo, pored nerealnog broja električnih šporeta koji se poklanjaju (150), fotografija šporeta, koja je u objavi trebala pokazati  “nagradu” preuzeta je sa stranice Bijela tehnika iz Njemacke, na kojoj je ovaj Gorenje šporet bio na prodaju 10.11.2019. godine, i to po cijeni od 370 KM. 

Kao što se može vidjeti, osim klasične taktike za izgradnju publike i povećanja broja interakcija, u objavi ove nagradne igre tvrdi se da, ukoliko korisnik/ica Facebooka poruči proizvod GoSlim, ulazi u uži krug za izvlačenje nagrade, uz napomenu da je broj paketa GoSlima ograničen. Dodatni motiv za poručivanje GoSlima je “obećanje” da će oni koji poruče isti ući u uži krug, iako iz posta nije jasno na koji način će se vršiti izvlačenje pobjednika/ice. Još jednu motivaciju za kupovinom pruža klasična marketinška fraza da je “broj paketa Goslim ograničen”. 

Mikrovalne

Samo dan poslije objave “nagradne igre” u kojoj se poklanjaju električni šporeti, dakle 7.3.2021, na stranici GoSlim - Prirodni čaj za mršavljenje objavljena je nova “nagradna igra”, u kojoj se dodjeljivalo 25 mikrovalnih peći. Uslovi su bili nešto drugačiji, a cijeli post je glasio ovako:

Poštovani, VAZNO OBAVJEŠTENJE!
Povodom 8. marta odlučili smo da usrećimo naše drage dame sada i sa 25 mikrovalnih! 
Zbog velikog interesovanja na nagradnu igru koja je i sada u toku za 150 šporeta sada smo odlučili jos nekoga usrećiti za one koji misle da su malo manje sretni i da i njima otvorimo jos jedna vrata za dobitak! 
*USLOVI* ->  http://bit.ly/38e9x0b 
1.Sve što trebate uraditi jeste samo da napišete u komentar zašto baš vi treba da osvojite Mikrovalnu i da podijelite ovaj post u vaše grupe!
2.I da označite u komentar 1 osobu koja ima problema sa kilogramima i da joj preporučite Goslim!
DODATNO*
Ukoliko poručite Goslim proizvod ulazite u uži izbor za dobitak Jedne od vrijednih nagrada Šporet ili Mikrovalna! 
Nastavak pogledajte jednu od zadovoljnih klijenata koja je skinula preko 30KG! 
Nastavak-> https://sites.google.com/view/almanutra4/home

Uslovi sada nalažu da se objava nagradne igre komentariše i podijeli u drugim grupama, što je ponovo pokazatelj da iza objave stoji motivacija za povećanje interakcija i izgradnje publike. Međutim, već sljedeći uslov sadrži potrebu za preporukom čaja GoSlim, pa korisnik/ica Facebooka sada treba označiti nekoga kome bi taj čaj pomogao. Ovom “taktikom” se povećava broj interakcija i vidljivost objave (komentar plus označavanje), ali i mogućnost da neko taj čaj na kraju i kupi (kroz “preporuku”).  

Iako je u poređenju sa ranijim primjerima nagradnih igara broj nagrada značajno manji, situacija u kojoj će neka Facebook stranica pokloniti 25 mikrovalnih peći je i dalje nerealna, bez obzira na to da li je riječ o prazniku kao povodu ili ne. Porijeklo fotografije mikrovalne peći korištene u postu o nagradnoj igri nismo uspjeli otkriti, no činjenica da na stranici do objave ove analize (datum ubaciti) nisu objavljena imena dobitnika/ica, dovoljan je dokaz da je i ova nagradna igra lažna. 

Kada govorimo o linkovima podijeljenim u objavama “nagradnih igra” na stranici GoSlim - Prirodni čaj za mršavljenje, oni vode na Google Site stranice naziva Dragananutra2 i almanutra4. Na ovim stranicama se nalaze svojevrsne ispovijesti osoba sa imenima Dragana Lazić i Alma (?), a ispovijesti su vezane za navodna pozitivna iskustva korištenja GoSlim čaja. U oba slučaja riječ je o fiktivnim osobama, a fotografije djevojaka na stranicama preuzete su sa interneta.

Detaljnijom analizom Facebook i internet-stranica putem kojih se promoviše čaj GoSlim bavićemo se u jednoj od naših narednih analiza.

U zaključku, Međunarodni dan žena poslužio je anonimnim stranicama na Facebooku da objave lažne nagradne igre čiji je cilj povećanje broja interakcija i izgradnja baze pratitelja/ki na tim stranicama. Time se povećava njihova “vrijednost”, pa kasnije mogu biti predmetom trgovine. Pored ovog cilja, objave “nagradnih igara”, konkretno na stranici GoSlim - Prirodni čaj za mršavljenje, još su poslužile i za promovisanje i prodaju čaja za mršavljenje GoSlim.

Shodno svemu navedenom, svim objavama lažnih nagradnih igara dajemo ocjenu lažna vijest.

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Amar Karađuz Objavljeno: 17. 03. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 3 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Snimak simulacije predstavljen kao “dokaz” da se javne ličnosti lažno vakcinišu protiv Covid-19

Tvrdnje o još jednoj navodno insceniranoj vakcinaciji, “pokrijepljene” isje...

Lažna vijest Teorija zavjere
Lažna vijest
Vakcine protiv Covid-19 ne izazivaju sterilitet i nisu štetne za trudnice i dojilje

Lažne vijesti o tome da vakcine protiv Covid-19 mogu da izazovu sterilitet,...

Lažna vijest
Dezinformacija
Izjava ruskog političara kao povod za klikbejt naslove o “savezu” Kine i Rusije

Tvrdnja da će Kina ući u savez sa Rusijom objavljena je u naslovima nekolik...

Dezinformacija Greška Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me