Raskrinkavanje.ba

Netačne tvrdnje “bivšeg pilota” o avionskim tragovima na nebu

Teorije zavjere o “zaprašivanju” iz aviona ne prestaju. U ovoj analizi bavili smo se videozapisom navodnog bivšeg pilota koji je “progovorio” po odlasku u penziju.

Foto: Pixabay

Na Facebook profilu Marko Kraljevic - cetvrti 4.6.2022. godine objavljen je videozapis u čijem se opisu tvrdi da je “bivši pilot otkrio kemtrejlse”. Snimak je pregledan skoro 2.000 puta:

👉👉 Bivši PILOT razotkrio KEMTREJLERSE......‼️
Neki ljudi progovore tek kada odu u penziju......
....ali bolje ikad, nego nikad.....
...............................

Osoba koja se predstavlja kao Marko Kraljević ima nekoliko Facebook profila. Isti videozapis objavljen je 9.2.2022. godine i na profilu Marko Kraljev, gdje je pregledan preko 6.100 puta i podijeljen na 588 Facebook profila i stranica.

Ovaj se videozapis na društvenim mrežama dijeli još od 2019. godine. Portal Epoha objavio ga je 10. februara ove godine u članku pod naslovom:

Pilot Alex Merklinger – Tragovi aviona koje vidite na nebu nisu slučajni i oni uzrokuju teške respiratorne probleme

Isti članak objavljen je i na portalu Crodex.

Videozapis u trajanju od dvije i po minute i s titlovima na našem jeziku prikazuje Alexa Merklingera, koji za sebe kaže da je bivši pilot. Merklinger navodi da ima iskustvo od preko 3.500 sati letenja te da je posjedovao sedam aviona u životu. Na početku videozapisa Merklinger kaže da su tragovi koji ostaju iza aviona “neprirodni”.

Zatim govori da se tragovi iz aviona objašnjavaju kao kondenzacijski tragovi, ali da to nije tačno, s obzirom na to da kondenzacijski tragovi traju kraće od onih koji ostaju iza aviona i “traju čitav dan”.

Vlada i drugi ljudi kazu: “Oh, pa to je contrail! Kondenzacijski trag koji ostaje za svim avionima na odredjenoj visini”. A ja im kazem: “Vi ne znate o cemu govorite!” Da, kondenzacijske tragove imamo od 2. svj. rata. Tragove mlaznjaka. Ali oni nisu trajali. U onim danima je to bila kondenzacijska vlaga i nestala bi - ne znam, zavisno o visini - možda unutar minute. Mozda malo vise od minute, ali oko jedne minute i nestali bi! Ove stvari traju citavi dan! Osim ako nema snaznog vjetra koji ih otpuse dalje. 

Merklinger na kraju kaže da ljudi danas imaju respiratorne probleme koje “nikad prije nisu imali”, a koji su navodno nastali zbog “zaprašivanja”:

Ljudi imaju puno problema sa sinusima, a nikad to prije nisu imali. I to je uvijek nakon sto su ih preplavili s tim zaprasivanjima. Takodjer si pitao - kako se ljudi osjecaju oko toga. Oni su izuzetno zabrinuti zato jer izgleda da se dogadja nesto sto utjece na njih fizicki… a u nekim slucajevima i emocionalni i psiholoski. Stoga, postoji drasticna promjena u onome sto se dogadja oko nas - unutar koliko - 5 godina, 5 i pol godina. A ljudi to nikad prije nisu vidjeli ili dozivjeli. 

 

Ko je Alex Merklinger?

O samom Alexu Merklingeru nismo uspjeli pronaći mnogo informacija. Na nekoliko anonimnih web stranica spominje se kao voditelj radioemisije “Mysteries of the Mind” (Misterije uma) (1, 2, 3). Na nekim od ovih stranica navodi se da se emisija bavila NLO-ima, alternativnom medicinom, “chemtrailsima”, spiritualnom kozmologijom i liječenjem, kao i “tajnama antičkih kultura”. 

Na web stranici News of Interests pronašli smo objavu o Meklingeru u kojoj se navodi da je o chemtrails “fenomenu” govorio u dokumentarcu “Aerosol Crimes” (Aerosolni zločini) iz 2005. godine. Link cijelog dokumentarca pronašli smo na YouTube kanalu innomind, gdje je objavljen 28. februara 2011. godine. Alex Merklinger počinje govoriti na minuti 53:46, a upravo je to snimak koji se dijeli društvenim mrežama i portalima na domaćem govornom području.
 

Postoje li “chemtrailsi”?

“Chemtrails”, ili “kemtrejls”, izraz nastao od riječi “chemical trails” (hemijski tragovi), predstavlja teoriju zavjere koja se već decenijama provlači “zavjerološkim” kanalima. Radi se o nikada potvrđenoj niti utemeljenoj teoriji postojanja navodnog tajnog atmosferskog programa velikih razmjera (Secret large-scale atmospheric program - SLAP) koji, između ostalog, podrazumijeva “zaprašivanje” stanovništva iz zraka putem aviona. 

Prema ovoj teoriji, tragovi koji na nebu ostaju iza aviona su zapravo hemikalije kojima se truju i ubijaju ljudi. Pojavom virusa SARS-CoV-2 ova se teorija zavjere povezala i s bolešću Covid-19, o čemu smo pisali u analizi na linku. Nerijetko se povezuje i s programom HAARP, a “zavjerolozi” su je uspjeli povezati i s trenutnim ratom u Ukrajini

Tragovi koji ostaju iz aviona, uprkos tome što Merklinger to na snimku negira, zaista jesu kondeznacijski tragovi ili “contrails”. Na naučnom portalu Scientific American kondenzacijski tragovi se objašnjavaju na vrlo jednostavan način: 

Mlazni avioni ostavljaju bijele tragove, to jest “contrails”, iz istog razloga iz kojeg ponekad možete vidjeti svoj dah. Vruć vlažni ispuh mlaznih motora miješa se s atmosferom, koja na velikoj nadmorskoj visini ima dosta niži pritisak i temperaturu od ispušnih gasova. Vodena para sadržana u ispuhu mlaza kondenzira se i može se smrznuti, a ovaj postupak miješanja stvara oblak vrlo sličan onome koji vrući dah stvara kada je vani hladno.

Ono što tvrde “zavjerolozi”, baš kao i Merklinger, jeste da tragovi koje vidimo iza aviona nisu kondenzacijski tragovi, s obzirom na to da ostaju dugo vidljivi. Prema njihovim tumačenjima, činjenica da ne nestanu za minut dokaz je da su u pitanju otrovne hemikalije. U analizi “Geoinženjering je stvaran, ali chemtrails nisu, uprkos teoretičarima zavjera”, koju je objavio naš partnerski portal za provjeru činjenica Faktograf, objašnjeno je zašto kondenzacijski tragovi nekada ostaju duže na nebu:

Ono što tim teoretičarima zavjere neprestano izmiče jest činjenica da zračni promet povećava lokalnu temperaturu, čime je efekt hlađenja tim nimalo gustim trakama ledenih oblačića, koji niti ne bacaju značajnu sjenu na površinu Zemlje –  zanemariv. Od leda su, naime, stvarno sastavljene te “zastrašujuće” pruge po nebu: stvara ih susret toploga i vlažnoga zraka s hladnim. Moguće je čak po vremenskim uvjetima predvidjeti gdje će nebo koji dan biti više išarano crtama, a gdje manje: ako avion prođe pored već formiranih cirusa, trag će biti daleko manje vidljiv, nego ako prođe po vedrom nebu bez oblaka iznad pustinje. 

No, samo zato što se radi o prostom susretu kerozina s hladnim zrakom ne znači da su ovi tragovi potpuno bezopasni. Naime, oni stvaraju efekat zagrijavanja, što pospješuje klimatske promjene, a istraživanja pokazuju da bi se zbog povećanog vazdušnog prometa brzina zagrijavanja Zemlje mogla utrostručiti do 2050. godine, što ima direktan utjecaj na svakodnevni život. 

Osim toga što se Zemlja zagrijava, zagađenje zraka dovodi i do porasta bolesti disajnih puteva. No to nema nikakve veze sa “zaprašivanjem” stanovništva, već s različitim faktorima, poput pesticida u hrani, zagađenosti zraka zbog prevoza, industrije, prljavih goriva za kuhanje i slično, o čemu je također pisao Faktograf u već spomenutoj analizi:

Respiratorne bolesti jesu razlog za zabrinutost. No uzrok im nisu tzv. chemtrails. Jedan od najpopularnijih pedijatara u Hrvatskoj, Milivoj Jovančević, smatra da do porasta bolesti dišnog sustava kod njegovih pacijenata dolazi i zbog nedovoljnog boravka djece na otvorenom te spavanja u zagrijanim prostorijama. Upozorio je i na široku upotrebu kemikalija te pesticide u prehrani.

Osim pušenja, važan je okolišni faktor i zagađenje zraka. Prema procjenama znanstvenika Max-Plankovog instituta za kemiju u Mainzu i Ciparskog instituta Nicosia, zagađenje zraka ubija dvostruko više ljudi od cigareta, ne samo pogoršavanjem postojećih, kroničnih te izazivanjem bolesti dišnih puteva, već i kardiovaskularnih bolesti. U prosjeku donosi 120 smrti više na 100.000 ljudi, nego što bi bilo uobičajeno bez polutanata. Pogađa dobrim dijelom ljude koji koriste prljava goriva za kuhanje, ali većim dijelom zagađenje nas čeka na otvorenom. Vanjsko onečišćenje ne dolazi samo od prometa, već primarno od industrije. Zato se procjenjuje da će u Kini, zahvaljujući zaustavljanju industrije, koronavirus spasiti daleko više života, nego što ih je odnijela bolest COVID-19.

Podaci Svjetske zdravstvene organizacije također govore da je preko 80% ljudi u urbanim dijelovima izloženo lošoj kvaliteti zraka. 

Međutim, iako zaista postoji porast respiratornih bolesti, ostim toga što nije tačno da to ima veze s navodnim chemtrailsima, nije tačno ni da ljudi “nikad prije nisu imali” respiratorne bolesti, što tvrdi Merklinger.

Shodno činjenicama, tvrdnje da današnji tragovi aviona nisu “prirodni”, to jeste da nisu kondenzacijski tragovi, već hemikalije kojima se zaprašuje stanovništvo, ocjenjujemo kao teoriju zavjere, s obzirom na to da za njih ne postoje nikakvi dokazi. 

Tvrdnju da, zbog “zaprašivanja”, stanovništvo ima sve češće respiratorne bolesti, koje ranije nisu postojale, ocjenjujemo kao lažnu vijest na portalu Ehoha te na Facebook stranici GEO ING WORLD, gdje je videozapis prvobitno objavljen. Ostala prenošenja dobijaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti. Uprkos tome što jeste tačno da su problemi s disanjem u porastu, to ne znači da prije nisu postojali niti da se to dešava zbog “zaprašivanja”, već zbog zagađenosti zraka, industrijskog zagađenja i sličnih problema. 

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke
Teorija zavjere 10.02.2022

Crodex (.net): Tragovi aviona koje vidite na nebu nisu slučajni!!!

Tragovi aviona koje vidite na nebu nisu slučajni… Alex Merklinger radio je preko 40 godina kao pilot gdje je sakupio oko 3500 sati leta, i on otvoreno...

  • Teorija zavjere
  • Prenošenje lažnih vijesti
Teorija zavjere 10.02.2022

Epoha: Pilot Alex Merklinger – Tragovi aviona koje vidite na nebu nisu slučajni i oni uzrokuju teške respiratorne probleme

Alex Merklinger radio je preko 40 godina kao pilot gdje je sakupio oko 3500 sati leta, i on otvoreno tvrdi da tragovi koje vidimo na nebu nisu nikakva...

  • Teorija zavjere
  • Lažna vijest