Novo medijsko “miješanje” zastave Republike Bosne i Hercegovine i zastave Armije RBiH

Pojedini su pogrešno izvijestili da je potpredsjednik Skupštine Grada Bijeljina Mustafa Gradaščević objavio “ratnu” zastavu Armije RBiH na svom Facebook nalogu iako je on, zapravo, objavio sliku zastave Republike BiH.

Na portalu Moja Bijeljina je 25. novembra 2021. objavljen članak u kom se navodi saopštenje Udruženja veterana “Garda Panteri” povodom Facebook objave potpredsjednika Skupštine Grada Bijeljina Mustafe Gradaščevića. Kako se tvrdi, Gradaščević je navodno objavio sliku ratne zastave Armije Bosne i Hercegovine. U članku se navodi:

Udruženje veterana garda „Panteri“ zgroženo činjenicom da je potpredsjednik Skupštine Grada Bijeljina na svom fejsbuk profilu stavio ratnu zastavu armije BIH pod kojom je iz Federacije protjerano i pobijeno oko 200.000 Srba, te je tako navodno čestitao dan državnosti Bosne i Hercegovine koji Republika Srpska ne priznaje!
(...)
Današnji praznik ne priznaje Republika Srpska i isti nema status državnog praznika dejtonske Bosne i Hercegovine – navode iz udruženje verana “Garda” Panteri.
Jako smo razočarani što je Bijeljina postala poligon za paradiranje srbomrzaca, a da mi, Srbi Semberije, uvijek ih dočekujemo i sa njima pravimo određene projekte i poslove dok Srba u Federaciji uopšte i nema!

U članku je također navedeno da je Gradaščević “postao promoter one politike zbog koje je počeo rat u Bosni i Hercegovini”, te da “vrijeđa i mrzi sve što je srpsko”. 

Članak portala Moja Bijeljina podijeljen je 25. novembra i na zvaničnoj Facebook stranici ovog udruženja veterana. Isto saopštenje, sa istim tvrdnjama, objavljeno je i na portalu Dešavanja u Bijeljini. 

Tvrdnja da je Gradaščević na svom Facebook profilu objavio zastavu Armije Republike Bosne i Hercegovine našla se i u saopštenjima Odbora za boračka pitanja Republičke stranke Srpske (RSS), Kluba odbornika SNSD-a u Skupštini Grada Bijeljine, te Gradskog odbora SDS Bijeljina. Ova obavještenja su prenesena na nizu portala u zemlji i regionu.

Saopštenje Odbora za boračka pitanja RSS-a preneseno je na nekoliko portala, uključujući i portal Novosti 26. novembra 2021. U članku ovog portala navodi se:

BRUKA U BIJELJINI: Potpredsednik Skupštine grada objavio ratnu zastavu zločinačke "Armije BiH"

ODBOR za boračka pitanja Republičke stranke Srpske osudio je postupak potpredsednika Skupštine grada Bijeljina Mustafe Gradaščevića koji je povodom obeležavanja 25. novembra - Dana državnosti BiH na njegovoj Fejsbuk stranici objavio ratnu zastavu takozvane Armije BiH.

- Potpredsedniče Skupštine, iako ste u vašim nedavnim izjavama pozivali na građenje tolerantnije Bijeljine, nije nam jasno zbog čega ste postavili zastavu takozvane Armije BiH, a ne zvaničnu zastavu? Naša preporuka je da se ostavite ratno-huškačke politike i simbola, jer ste imali sreću da ne učestvujete u ratnim dejstvima devedesetih godina i niste ni svjesni kakve posledice ona nose. Iskreno vam želimo da to nikada i ne osetite - saopšteno je iz RSS.

U saopštenju objavljenom 27. novembra na stranici SDS Bijeljina, a koje je prenio i portal Bijeljina live, između ostalog, navodi se:

Ratna zastava Armije BiH se opet viorila u Janji…

Ovoga puta iznad glave podtpredsjednika Skupštine Grada Bijeljina, koalicionog partnera i bliskog saradnika u tzv Dogovoru za Bijeljinu...

Kao odgovor na ovo saopštenje uslijedila je reakcija Kluba odbornika SNSD-a u Bijeljini. U njihovom saopštenju, prenesenom i na portalu Moja Bijeljina 28. novembra, navodi se gotovo usputno:

Stoga, SDS je poslednja partija u Bijeljini koja može da SNSD-u drži pridike o koaliranju sa SDA u Skupštini Grada Bijeljine, pogotovu ako se uzme u obzir činjenica da skupštinska većina ima 23 odbornika i da SNSD nije ni izbliza prisiljen da pravi ustupke odborniku SDA koji u sred Bijeljine ničim izazvan promoviše zastavu Armije BiH, kao što je to godinama činio SDS jer je konstantno većina zavisila upravo od odbornika SDA.

U ovom slučaju, dezinformacija o zastavi poslužila je kao svojevrstan “alat” u političkim razmiricama lokalnih organizacija ove dvije partije. 

Šta su činjenice? 

Potpredsjednik Skupštine Grada Bijeljina Mustafa Gradaščević je 25. novembra 2021, na Dan državnosti Bosne i Hercegovine, postavio sliku zastave Republike Bosne i Hercegovine kao naslovnu sliku na svom Facebook nalogu. 

Portal Dešavanja u Bijeljini objavio je 27. novembra i screenshot objave na Gradaščevićevom Facebook profilu, koja je bila dostupna samo njegovim Facebook prijateljima/cama. U ovoj objavi se nalazi slika na kojoj je čestitka povodom Dana državnosti, zastava Bosne i Hercegovine, te zastava Republike Bosne i Hercegovine.

Slika: Dešavanja u Bijeljini

Dakle, na slikama koje je Gradaščević objavio na Facebooku ne nalazi se zastava Armije Republike Bosne i Hercegovine, kako se to netačno tvrdi, već zastava Republike Bosne i Hercegovine. Raskrinkavanje je o pogrešnom predstavljanju ovih zastava pisalo u dva navrata, u analizi iz novembra 2018. godine, te u analizi iz marta 2021

Zastava Armije Republike BiH izgleda ovako

Slika: Wikipedia

Zastava Republike BiH usvojena je 1992. godine, a u zvaničnoj upotrebi bila je od 1992. do 1998. godine, kada je usvojena nova zastava Bosne i Hercegovine. Zastava RBiH izgleda ovako:

Slika: Wikipedia

​Obje navedene zastave zasnovane su na grbu dinastije Kotromanić, te je jasno da među njima postoje sličnosti. Ipak, one se međusobno razlikuju u više elemenata. Na zastavi Armije Republike Bosne i Hercegovine jasno se ističe da je ona simbol ove oružane formacije, te se, za razliku od zastave Republike BiH, iza grba sa ljiljanima nalaze dva ukrštena zlatna mača. 

Slika: Zastave na groblju u Mostaru: zastava Armije Republike BiH je na lijevoj strani, sadašnja zastava Bosne i Hercegovine u sredini, a zastava Republike Bosne i Hercegovine je desno. Izvor: Wikipedia

Dakle, jasno je da Gradaščević na svom Facebook profilu nije objavio “ratnu zastavu” Armije RBiH, već zastavu Republike BiH, koja je u ovoj zemlji bila u zvaničnoj upotrebi šest godina. 

I tvrdnja da u Federaciji Bosne i Hercegovine “uopšte nema Srba” takođe je manipulativna. Prema posljednjem popisu stanovništva, koji je proveden u Bosni i Hercegovini 2013. godine, na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine živjelo je 56.550 pripadnika/ca srpske nacionalnosti. 

Shodno činjenicama, tvrdnju da je Gradaščević na svom Facebook nalogu objavio zastavu Armije Republike Bosne i Hercegovine, prvi put objavljenu na portalu Moja Bijeljina, ocjenjujemo kao lažnu vijest. Druga prenošenja iste tvrdnje dobijaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Marija Ćosić Objavljeno: 03. 12. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 8 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Izjave o “potkožnom nadzoru” i “hakiranju ljudi” Yuvala Hararija nemaju veze s mikročipovima

Nerazumijevanje stvarnog značenja koncepta "potkožnog nadzora", kojeg Yuval...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Lažna vijest
Snimak iz 2019. ne prikazuje posljedice vakcina protiv Covid-19

Snimak koji prikazuje nepomične ljude u parku dijeli se društvenim mrežama...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Lažna vijest
Teorije zavjere o Gatesu još uvijek popularne: Patenti, vakcine i Epsteinovo ostrvo

Na društvenim mrežama kruži spisak tvrdnji o Billu Gatesu, od kojih su neke...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me