Podaci VAERS-a ne prikazuju “pravi broj” nuspojava vakcinacije

Nekoliko medija i korisnika/ca društvenim mreža objavilo je da su širom Amerike postavljeni bilbordi koji prikazuju prave brojke nuspojava vakcina protiv Covid-19. Riječ je o još jednom netačnom predstavljanju podataka sistema VAERS.

Na portalu Nulta tačka je 23.1.2022. godine objavljen članak sa naslovom:

ŠIROM SAD-a NIČU BILBORDI SA PRAVIM BROJKAMA NUSPOJAVA NAKON VAKCINACIJE

U članku se navodi da je širom Sjedinjenih Američkih Država, u preko 25 saveznih država, postavljeno stotine bilborda kojima se upozorava na “alarmantnu stopu povreda od vakcina”. Kako se navodi, podaci prikazani na bilbordima potiču iz sistema VAERS.

Aktivisti za informisani pristanak postavljaju stotine bilborda širom Amerike koji će upozoriti vozače na alarmantnu stopu povreda od vakcina, kako je objavljeno u vladinoj vlastitoj bazi podataka VAERS.

Bilbordi, koje je kupila grupa pod nazivom Banners 4 Freedom, pojavljuju se u državama širom SAD, a organizatori kažu da su odličan način da se zaobiđe cenzura mejnstrim medija o neželjenim reakcijama vakcine.

Na bilbordima je pisalo: „Povređeno od COVID bocke 1,033,992+“, zajedno sa citatom iz Biblije, Psalam 20:5.

“Nešto se dešava sa ovom vakcinom što izaziva neverovatne nuspojave, a iz nekog razloga o tome ne izveštavaju ni mediji ni naša vlada“, objasnio je osnivač grupe Robert Agee u intervjuu za WCYB.

Agee kaže da veruje da su podaci prijavljeni u CDC-ovom sistemu za izveštavanje o neželjenim događajima tačni jer „Svesno podnošenje lažne VAERS prijave predstavlja kršenje saveznog zakona i kažnjivo je novčanom kaznom i kaznom zatvora, tako da ne verujem da su svi ovi unosi u ovaj sistem lažni, inače bi ljudi počinili krivična dela.”

U članku se prenosi izjava osnivača grupe Banners 4 Freedom, koji tvrdi da se brojke “veštački potiskuju jer mnoge bolnice neće prijaviti povrede od vakcine”. Vakcine se, pritom, nazivaju eksperimentalnim.

WCYB izveštava da neke nuspojave navedene u VAERS-u uključuju „pobačaje, teške alergijske reakcije i srčane udare“.

Međutim, Infowars je istakao i druge užasne pojave, kao što je onaj koji govori o izuzetno abnormalnom rastu tumora u grudnoj šupljini pacijenta koji je nedavno primio Pfizerovu Covid bocku, i drugi koji je dokumentovao rođenje bebe od majke koja je umrla nakon krvarenja iz nosa i usta nakon što je primila obe doze Modernine mRNA vakcine tokom trećeg trimestra. tvrdeći da se brojke VAERS-a veštački potiskuju jer mnoge bolnice neće prijaviti povrede od vakcine.

Agee kaže da se nada da će bilbordi upozoriti javnost i roditelje da budu oprezni u ubrizgavanju eksperimentalnih vakcina.

Također, u članku je objavljen i televizijski prilog WCYB-a o bilbordima, u kome je govorio Robert Agee, a kao izvor, naveden je sajt InfoWars, sa koga je članak preveden.

Članak je prenio portal Srbin (.info).

Fotografiju bilborda, praćenu tvrdnjom da prikazuje brojeve nuspojava vakcina, pronašli smo i na Twitter profilu Slavica.

Širom SAD-a niču bilbordi sa brojevima nuspojava nakon vakcinacije.


Na Facebook profilu Azra Pašić je 24. januara objavljen televizijski prilog WCYB-a, uz opis:

Par iz Teksasa prikupio je preko 200.000 dolara za postavljanje bilborda širom zemlje s najnovijim VAERS brojevima kako bi ukazali na štetnost popularnih 💉💉💉njihova gesta inspirisala je i druge tako da sada postoji organizacija "Baneri za slobodu" (Banners for freedom) koja na isti način širi istinite informacije kako bi informisali druge o pravom stanju stvari.

 

Šta su činjenice?
 

Kako se navodi u članku portala Nulta tačka, na bilbordima su prikazani brojevi iz baze podataka VAERS. Ipak, ova baza podataka prikazuje prijavljene potencijalne neželjene događaje, a ne potvrđene, kako je to predstavljeno u naslovu, ali i u samom članku.

O pogrešnom predstavljanju i manipulisanju ovim podacima pisali smo i ranije.

U analizi objavljenoj u maju prošle godine objasnili smo da sistem prijavljivanja neželjenih događaja nakon vakcinacije (Vaccine Adverse Event Reporting System - VAERS) nadzire sigurnost vakcina koje je odobrila američka Uprava za hranu i lijekove (FDA). Funkcioniše tako da svako može putem interneta podnijeti prijavu o događajima koji su nastali nakon vakcinacije, a VAERS pohranjuje sve prijave. 

Na stranici VAERS-a je jasno napisana napomena da prijave u ovom sistemu ne dokazuju da je vakcina uzrokovala opisani štetni događaj, nego “samo potvrđuje da se prijavljeni događaj dogodio neposredno nakon davanja vakcine”.

Prijava VAERS-u uglavnom ne dokazuje da je identifikovana vakcina uzrokovala opisani štetni događaj. To samo potvrđuje da se prijavljeni događaj desio neposredno nakon davanja vakcine. Da bi VAERS mogao prihvatiti prijavu, nije potreban dokaz da je događaj izazvan vakcinom. VAERS prihvaća sve prijave, ne prosuđujući je li događaj uzrokovan vakcinom.

Na web stranici američkih Centara za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), koji zajedno sa FDA vodi VAERS, takođe je napisana napomena da je VAERS sistem ranog upozoravanja i da ne može dokazati da je konkretno vakcina bila uzrok registrovanog događaja:

Kao sistem ranog upozoravanja, VAERS ne može dokazati da je vakcina stvorila problem. Konkretno, prijava VAERS-u ne znači da je vakcina izazvala štetan događaj. Ali VAERS može CDC-u i FDA dati bitne informacije. Ako se čini da vakcina može uzrokovati problem, FDA i CDC će istražiti i dalje po potrebi poduzeti mjere. 

Bilo ko može opisati bilo koji zdravstveni problem nastao nakon vakcinacije kao “posljedicu vakcine” i to ne mora dokazati da bi taj problem bio evidentiran u VAERS-u. Stoga je netačno tvrditi da je riječ o pravim nuspojavama vakcine.

Portal InfoWars, čiji je članak prevela Nulta tačka, koristi izjave Roberta Ageea iz televizijskog priloga WCYB-a o bilbordima. No, ovaj medij u svom prilogu navodi i da je na sajtu VEARS-a objašnjeno da baza podataka može sadržavati i nekompletne, nepotvrđene i netačne podatke. InfoWars nema ovo objašnjenje, baš kao ni članak Nulte tačke. 

O nepouzdanosti VAERS-a pisali su Reuters, FactCheck i PolitiFact (1, 2). Kako PolitiFact navodi, VAERS je koristan alat za praćenje simptoma, ali ne i alat kojeg treba uzimati “zdravo za gotovo”.

Tvrdnje da se brojke VAERS-a vještački potiskuju jer mnoge bolnice “neće prijaviti povrede od vakcine” su bez osnova. Na stranici ove baze podataka navodi se da su pružaoci medicinskih usluga dužni po zakonu da prijave sve događaje koji su navedeni u VAERS-ovoj tabeli, a koji se dese tokom određenog perioda nakon vakcinacije, kao i neželjene događaje koji su kontraindikacija za naredne doze.

Pružaoci zdravstvenih usluga su po zakonu obavezni da prijave VAERS-u:

Bilo koji neželjeni događaj naveden u VAERS-ovoj tabeli događaja koji se mogu prijaviti nakon vakcinacije, a koji se dogode u navedenom periodu nakon vakcinacije.
Neželjeni događaj koji proizvođač vakcine navodi kao kontraindikaciju za naredne doze vakcine.

Pružaoci zdravstvenih usluga se snažno ohrabruju da prijave VAERS-u:

Svaki neželjeni događaj koji se dogodi nakon primjene vakcine odobrene u Sjedinjenim Američkim Državama, bez obzira na to da li je jasno ili nije da je vakcina izazvala neželjeni događaj.
Greške u primjeni vakcine

Proizvođači vakcina su dužni prijaviti VAERS-u sve štetne događaje koje opaze.

Tvrdnju da su vakcine protiv Covid-19 eksperimentalne raskrinkali smo u ranijim analizama (link, link). Ove vakcine su uspješno prošle tri faze kliničkih ispitivanja, koje su potvrdile da su efikasne i bezbjedne, nakon čega su ih i odobrila regulatorna tijela.

Budući da se podaci VAERS-a odnose na potencijalne neželjene događaje uzrokovane vakcinacijom, a ne potvrđene, tvrdnju da bilbordi sadrže prave brojke o nuspojavama vakcina ocjenjujemo kao dezinformaciju.

Tvrdnju da je vakcina protiv Covid-19 kompanije Pfizer eksperimentalna ranije smo ocijenili kao lažnu vijest, stoga ovu tvrdnju u analiziranim člancima ocjenjujemo kao prenošenje lažnih vijesti.

Tvrdnju da bolnice ne prijavljuju štetne događaje nakon vakcinacije ocjenjujemo kao teoriju zavjere

 (Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Marija Manojlović Objavljeno: 27. 01. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 10 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Benzinske pumpe u Kiseljaku nisu imale najniže cijene goriva 8. decembra

Portal ART Info objavio je netačnu informaciju da je 8.12. najjeftinije gor...

Lažna vijest
Lažna vijest
The New York Times nije potvrdio da je Ukrajina počinila ratni zločin u Makijivki

Regionalni mediji tvrde da je The New York Times objavio analizu kojom je p...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Lažna vijest
Pogrešno prikazani podaci iskorišteni kao “dokaz” da vakcine ubijaju

Podaci o “višku” smrtnosti u Evropi iskorišteni su na portalu Hop, bez ikak...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me