Raskrinkavanje.ba

Pregled sedmice: Teorije zavjere o UN-u i lažni Temu oglasi

U protekloj sedmici pisali smo o nizu teorija zavjere o Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji i UN-u, kao i o online prevarama na Facebooku.

Foto: Raskrinkavanje

Na društvenim mrežama kruži video u kojem se tvrdi da je Svjetska zdravstvena organizacija u svom osnivačkom dokumentu sama sebe izuzela od bilo kakve vrste kaznenog progona. Šta su činjenice, čitajte u našoj analizi ispod.

Izmišljena tvrdnja da je Svjetska zdravstvena organizacija ”priznala” da su majmunske boginje nuspojava vakcinacije protiv Covid-19 kruži na internetu. Više o tome pročitajte u našoj analizi ovdje.

Teorija zavjere o Ujedinjenim nacijama kao organizaciji koja je osnovana da bude sredstvo elita za uspostavljanje globalne dominacije ponovo je aktuelna u dijelu online medijskog prostora. Detalje čitajte na linku ispod.

Na društvenim mrežama dijeli se video u kojem američki ljekar tvrdi da je ljudsko tijelo “baterija” čije se zdravlje može održavati ako se “puni” elektronima iz okoline. Ovaj koncept nema nikakvo utemeljenje u stvarnosti, a ljekar koji ga promoviše ima poslovni interes u njemu budući da prodaje proizvode za “liječenje” bolesti koje navodno uzrokuje manjak elektrona. Više čitajte u analizi Raskrinkavanja. 

Na društvenim mrežama šire se teorije zavjere o uraganu “Milton”, u kojima se ponavljaju navodi da je vještački izazvan kako bi se utjecalo na predsjedničke izbore u Americi ili kako bi se sproveo plan formiranja tzv. 15-minutnog grada. Ove navode prate i neautentične fotografije.

Na društvenim mrežama šire se videosnimci u kojima se netačno tvrdi da su kuhinjska ulja od sjemenki “otrov” i da ih treba izbaciti iz upotrebe. Više detalja čitajte u našem novom storyju ovdje.

Ulja Fb

Pored lažnih stranica Sport Visiona, Zare i Amazona, na Facebooku se pojavila i stranica koja zloupotrebljava identitet online platforme za trgovinu Temu i koja navodno nudi “kutije iznenađenja” po cijeni manjoj od 4 KM. Više čitajte na linku ispod.

Naslovi o narušenom zdravlju muzičara Saše Popovića, pa čak i o njegovoj smrti u bolnici, objavljivani su u oktobru 2024. na anonimnim portalima, ali čitatelji/ke mogu saznati da se radi o klikbejt-naslovima tek kad otvore članak i tako donesu portalu zaradu od reklame.

U svrhu promocije proizvoda Hemocare kao lijeka, iskorištene su izmišljene preporuke nepostojećih  ljekara i “deepfake” snimak voditelja Senada Hadžifejzovića.

(Raskrinkavanje.ba)