RTRS i još dezinformacija o Povorci ponosa

Ova analiza je označena kao: Preko margine

RTRS je u informativnoj emisiji manipulisao brojem učesnika povorke, smanjivši ga za najmanje tri puta, pri tom navodeći da je riječ o procjeni MUP KS iako MUP nije davao tu informaciju. 

Ocijenjeni članci
RTRS Lažna vijest;

"Raskrinkavanje" je već pisalo o izvještavanju javnog emitera Republike Srpske o prvoj bh. Povorci ponosa koja je održana 8. seprembra u Sarajevu. U analizi “RTRS o Povorci i Sarajevu: Na jednoj strani lažne informacije, na drugoj lažni snimci” bavili smo se prilogom iz dnevnika RTRS-a u kojem se našao niz dezinformacija. 

Sa druge strane, u analizi “Jesu li mediji “lagali o broju učesnika/ca Bh. povorke ponosa” pisali smo o procjenama broja učesnika koji su bili dio prve bh. Povorke ponosa. U analizi smo ustanovili da do tada nije bilo medijskih manipulacija u vezi sa brojem učesnika, ali da su se u komentarima i na društvenim mrežama pojavile u sumnje u taj broj.

Osmog septembra, RTRS je u Dnevniku ponovo imao prilog o Povorci ponosa, a ovaj put je bio u pitanju izvještaj nakon održanog događaja.

Konzervativno Sarajevo osudilo paradu ponosa, kontra skup s islamskim obredima

U svom prilogu, RTRS je naveo kako je prema procjeni policije bilo “oko 800 učesnika iz BiH ali i zemalja regiona”

Učesnika parade bilo je manje od policajaca, prema procjeni policije oko 800 iz BiH, ali i iz zemalja regiona. Podršku paradi pružila je i nekolicina bh. političara, uglavnom opozicionih, a „najugledniji“ među učesnicima svakako je bio američki ambasador u BiH Erik Nelson.

Redakciji RTRS-a poslali smo upit o izvoru navedene informacije, odnosno pitanje koja policija je procijenila da je na skupi bilo “oko 800 učesnika”. Odgovor do objavljivanja ove analize nismo dobili. 

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo nije objavilo zvaničnu procjenu o broju učesnika prve bh. Povorke ponosa. 

Sa druge strane, u našoj analizi “Jesu li mediji “lagali o broju učesnika/ca Bh. povorke ponosa”?” bavili smo se upravo ovom temom. 

Analizom smo ustanovili da mediji nisu manipulisali pri izvještavanju o broju učesnika, te smo prema konzervativnoj procjeni zaključili da na povorci učestvovalo više od 2500 osoba.  

Stvarni broj ljudi koji su šetali u nedjelju je vjerovatno bio i veći, te je jasno da u povorci nije hodalo “oko 800” ljudi kako je izvijestio javni emiter RS-a, već ih je bilo znatno više.

S tim u vezi, prilog i članak RTRS-a ocjenjujemo kao lažnu vijest, obzirom da ne postoji “policijska procjena”, niti je tačna informacija koja kaže da je Povorka okupila “oko 800 ljudi”. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 18. 09. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 9 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Niko ne uvodi “vinjete na Svitavi”

Tekst satiričnog karaktera o tome da “Vlada FBiH uvodi vinjete na Svitavi”...

Lažna vijest Satira
Lažna vijest
COVID-19 kriza u Novom Pazaru nije uzrokovana 5G mrežom

Hiljade korisnika/ca društvene mreže Facebook je podijelilo status političa...

Lažna vijest Pseudonauka Teorija zavjere
Lažna vijest
Naučnici u Medini nisu “otkrili lijek za COVID-19”

Portal Akos je objavio članak u kojem se tvrdi kako su “naučnici u Medini o...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pseudonauka Prikriveno oglašavanje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me