SRNA, RTRS i ATV: Izvještavanje po mjeri vlasti

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

„RTRS“, „ATVBL“ i novinska agencija „Srna“ nastavljaju medijsku ofanzivu protiv Davora Dragičevića i grupe „Pravda za Davida“. Povod posljednjoj seriji članaka posvećenih Dragićeviću i „Pravdi za Davida“ su protesti grupe ispred zgrade Policijske uprave „Banja Luka“.

Ocijenjeni članci
Srna Pristrasno izvještavanje; RTRS Pristrasno izvještavanje; Alternativna televizija Pristrasno izvještavanje; RTV HIT Pristrasno izvještavanje; Prijedor24 Pristrasno izvještavanje;

Dva javna i jedan privatni medij iz Banje Luke vode, doslovno, rat protiv Davora Dragićevića i grupe „Pravda za Davida“. Samo se tako može opisati rječnik koji koriste i atmofera koju stvaraju. Govor o „Pravdi za Davida“ može se bez ikakvih dilema uporediti sa rječnikom sa početka devedesetih godina prošog vijeka. Ne ustručavajući se da svaku izgovorenu riječ Dragićevića, koji još uvijek ustrajava na hapšenju osoba odgovornih za ubistvo njegovog sina, upotrijebe protiv njega.  SRNA, RTRS i ATV Banja Luka su lični pohod za pravdu proglasili napadom na Republiku Srpsku u medijskom linču koji nema presedana u poslijeratnoj Bosni i Hercegovini.

„DRAGIČEVIĆ: ZOVI VEHABIJE, MOJE SOROŠEVCE, TERORISTE I OBAVJEŠTAJCE“

Navedna tvrdnja naslov je članka koji je objavila novinska agencija „Srna“. U članku se navodi da je Davor Dragičević, otac nastradalog 21-godišnjeg mladića Davida, pozvao "vehabije, soroševce, teroriste i obavještajce" da dođu s njim pred Policijsku upravu u Banjoj Luci.

„BANjALUKA, 19. SEPTEMBRA /SRNA/ - Davor Dragičević, otac nastradalog 21-godišnjeg mladića Davida, pozvao je večeras "vehabije, soroševce, teroriste i obavještajce" da dođu s njim pred Policijsku upravu u Banjaluci.“

Radio televizija Republike Srpske je izvještavajući o protestu ispred PU u Banjaluci, u televizijskom prilogu i pratećem članaku na portalu pod naslovom „Osuda prijetnji grupe "Pravda za Davida", navela da je grupa „Pravda za Davida“ još jednom ponovila da je spremna na saradnju sa bilo kim, samo da bi postigli cilj.

„I ovoga puta je rečeno da će Grupa sa bilo kim u saradnju da bi postigla cilj. "Zovi vehabije, soroševce moje, teroriste, sve zovite...(neka snima. Neka oni rade svoj posao, ja ću svoj)”, izjavio je Davidović.“

RTRS je usto „mobilisala“ cijeli niz sagovornika krajnje upitnih referenci: od Miroslava Lazanskog, komentatora beogradske „Politike“, preko Stefana Stamnkovskog iz ekstremno desničarske grupe „Zavetnici“ – među čijim deklarisanim stavovima su veličanje genocida u Srebrenici i zagovaranje političkog i vojnog saveza Srbije sa Rusijom, između ostalog – do Milana Jolovića zvanog Legenda, zapovjednika jedne od najzgloglasnijih jedinica VRS „Vukovi sa Drine“ čiji je trag upravo u Srebrenici bio i još uvijek je predmet brojnih istraga.

U istom članku, RTRS se poziva i na beogradski magazin „Novi pečat“ koji u „Pravdi za Davida“ vidi „srpski Majdan“, otvoreno aludirajući na proteste u Ukrajini kojima je s vlasti zbačen korumpirani Viktor Janukovič, koji je poslije toga utočište potražio u Rusiji. Svi „sagovornici“ RTRS-a jednodušni su ocjeni da je „Pravda za Davida“ zapravo paravan za „obojenu revoluciju“, odnosno rušenje postojećeg poretka putem građanskih protesta.

Napadima na Dragićevića se pored RTRS-a i SRNA-e pridružila i Alternativna televizija Banja Luka. U članku pod naslovom „Proveli noć ispred PU Banjaluka napadajući institucije Srpske VIDEO“ i ATVBL je navela da je Davor Dragičević pozvao u pomoć neke formacije, među kojima i vehabije. U članku na portalu ovog medija, uz priloženi prilog objavljenoj na televiziji, nalazi se i cijeli niz amaterski snimaka napravljenih u noći protesta pred zgradom Uprave policije. Neki od njih, uključujući i ključni navod, onaj o vehabijama i soroševcima, zapravo u potpunosti demantuje tvrdnje iznesene kako na ATVBL, tako i na drugim medijima. Cijela izjava zapravo glasi:

Zovi Vladu Trišića (direktora BNTV, op.a.), zovi sve jednu svjetsku kuću, zovi UNPROFOR, zovi OHR, OSCE, zovi FBI, CIA-u, zovi vehabije, zovi sve jedne, soroševce moje zovi, teroriste, obavještajce... Sve zovite... Tako je...“

Evo kako je to izgledalo u izvedbi ATV:

„Dragičević je pozivao članove grupe i građane da se pridruže i podrže ga u protestu ispred PU Banjaluka. Ne samo da je pozvao građane, nego je poziv uputio i nekim formacijama. Između ostalih i vehabijama.“

Međutim, svi navedeni primjeri su očita medijska manipulacija kojom je u potpunosti promijenjen i fabrikovan kontekst riječi Davora Dragičevića, a u nekim od njih i potpuno izmijenjeno značenje onoga što je rekao.

Vrlo jednostavno je objasniti kontekst iz kojeg je Davor rekao šta je rekao i šta se nalazi na snimku. Naime, od samog početka djelovanja grupe “Pravda za Davida!” i od početka protesta u Banjaluci, na različite načine, preko članaka u medijima, izjava Milorada Dodika i drugih, do analiza raznih sagovornika, se gradi narativ kako je cijeli pokret nastao pod uticajem stranih sila, fondacija, obavještajnih službi i slično o čemu je Raskrinkavanje ranije pisalo. Isto tako, mediji su fabrikovali i činjenice o učesnicima protesta, portretirajući ih kao zločince, ili pak kriminalce. Stoga je nedvojbeno jasno da je Davor Dragičević na ovaj način iskazivao protest protiv ovih i sličnih navoda, a ne pozivao nabrajanjem sve ove grupacije na proteste.

Jedino što je vidljivo i jasno iz jednominutnog snimka na kojem Dragićević govori je to da je riječ o čovjeku povrijeđenom, frustriranom i skoro očajnom šestomjesečnom potragom za ubicama svog sina, te da na ovaj način pokušava da pokaže svoje nezadovoljstvo optužbama kojima je svakodnevno izložen. Iskoristiti ovu izjavu i ovaj trenutak i prikazati je u kontekstu u kojem su to spomenuti mediji uradili je nešto što do sada nismo imali priliku vidjeti u medijskim izvještavanja u Bosni i Hercegovini. Dragićevića je vlast u RS očigledno proglasila „javnim neprijateljem br. 1“, kao što se može vidjeti i iz izjava Milorada Dodika u predizbornoj kampanji, a tome se priključuju očito i mediji bez ikakvih etičkih standarda. Stoga, sve članke u ovoj analizi, uključujući i one na portalima "Prijedor24" i "RTVHIT", ocjenjujemo kao pristrasno izvještavanje

(Raskrinkavanje.ba)

Analizirano na osnovu sugestije:
Manipulisanje montiranim video snimkom
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 30. 09. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Ruska vojska u svemir nije poslala tajni satelit

Ministarstvo odbrane Rusije nedavno je lansiralo novi satelit u svemir, što...

Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Dezinformacija
Jedna ili više “superbakterija”?

Portal “Dnevni Avaz” objavio je članak u kome se iznosi netačna informacija...

Dezinformacija Klikbejt
Klikbejt
Merkel nije govorila o “pokazivanju zuba”

Portal BH dijaspora je prenio članak sa portala novinske agencije FENA, ali...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me