Bruce Lee, Nikola Tesla i “natprosječni Bošnjo”

Naizgled šaljive “vijesti” koje se dijele sa stranice “Vremeplov.online” bez napomena da je riječ o humorističkom sadržaju, nisu ništa drugo nego lažne vijesti.

“Raskrinkavanje” je već nekoliko puta pisalo o Facebook stranici “Dnevna doza natprosječnog Bošnje” te portalima i lažnim vijestima koje se sa nje dijele. Ovog puta je podijeljen članak sa portala “Vremeplov.online” koji je objavljen 20.1.2019. a, čiji naslov prenosimo u integralnom obliku:

Bosna na nogama Sokantno otkrice Bruce Lee je ipak ziv i zivi u Semizovcu a ime mu je Berin

Ispod ovog naslova se zapravo nalazi članak koji je originalno objavljen na portalu “Dnevni avaz” pod naslovom “Je li otrovan ili su ga ščepale nindže, nakon 45 godina riješen misterij smrti Brus Lija” još u junu 2018. godine. Pored naslova, jedina razlika je posljednja rečenica koja u originalnom članku ne postoji, a koja na portalu “Vremeplov.online” glasi ovako:

Na kraj krajeva Neki govore da Bruce Lee nikad nije ubijen i da zivi u Semizovcu a ime mu je Berin kako zasto jos se ne zna.

S obzirom na to da članak portala “Vremeplov.online” o Bruce Leeju nije tačan, ocjenjujemo ga kao lažnu vijest. Portali koji su prenijeli članak dobit će ocjenu prenošenje lažne vijesti, a svi članci će zbog senzacionalističkog pristupa dobiti i ocjenu klikbejt.

Portali čiji sadržaj se dijeli putem Facebook stranice “Dnevna doza natprosječnog Bošnje” već su bili tema “Raskrinkavanja”. Tokom 2018. godine stranica je dijelila linkove portala “Robija info”, a u oktobru smo analizirali sličnu lažnu vijest koja govori da je “Nikola Tesla zapravo Nijaz iz Tuzle”. Slična priča o “Tesli iz Vogošće” podijeljena na ovoj Facebook stranici u decembru 2017. sa portala “Novost”.

 

Ni “Novost” ni “Robija.info” više ne postoje ,a na njihovo mjesto je došao portal sa novom domenom - “Vremeplov.online”. Više od 130.000 korisnika/ca Facebooka koji su lajkali navedenu stranicu i dalje svakodnevno učestvuju u finansiranju lažnih vijesti. Svi navedeni članci broje po nekoliko stotina reakcija i isto toliko dijeljenja.

Naizgled šaljiivi, članci koji se dijele sa nje predstavljeni su kao stvarne vijesti bez napomena o humorističnom sadržaju što ih čini lažnim vijestima. Međutim, nisu uvijek šaljive teme one koje se “obrađuju” i na kojima navedena stranica ostvaruje profit. Podsjećamo da su se, tokom demonstracija ratnih veterana u Sarajevu, sa stranice “Dnevna doza natprosječnog Bošnje” dijelile netačne informacije, primarno o sukobu demonstranata i policije, o čemu smo pisali u analizi “Demonstracije boraca: Još jedan izvor klikova za portale”. Objavljivale su se svojevremeno i lažne vijesti o novim zakonima, izmišljene izjave političara ali i najave rata.

Kako 130.000 osoba koje prate ovu stranicu finansiraju navedene, ali i sve buduće lažne vijesti, čitajte u našem tekstu ”Ko finansira lažne vijesti?.

(Raskrinkavanje.ba)

Raskrinkali smo
Vremeplov Lažna vijest; Klikbejt; Vaše Vijesti Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; IN Portal Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt;
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 25. 01. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 3 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Nakon Bešlića i Izetbegović “odlazi u Njemačku da se penzioniše”

Na anonimnom portalu sa krizom identiteta “Klix.online”, po već isprobanom...

Lažna vijest
Pristrasno izvještavanje
Špijuni (ni)su među nama

Medijski “ratovi” u BiH traju dugo i imaju različite manifestacije. Jedan...

Pristrasno izvještavanje Prikriveno oglašavanje
Lažna vijest
Lažno prenošenje lažne izjave Hanke Paldum

U kolekciju lažnih vijesti portala “Ekspresno” dodan je članak o Hanki...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com