Foto: Freepik
Na Facebook stranici 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗙𝗔𝗡𝗦 𝗕𝗔 14.11.2022. godine objavljena je “nagradna igra” u formi “životnog događaja” (jedna od opcija postavljanja objava na Facebooku). Pravila “igre” djeluju jednostavno: potrebno je odabrati mjesec rođenja i na osnovu toga dobiti nagradu.
💚 Hej svima, KONZUM tim danas radi nešto posebno.
💚 Odaberite mjesec rođenja i dobićete poklon na osnovu odabranog mjeseca rođenja, učinite to sada!
januar 🎁
februar 🎁
Mart 🎁
april 🎁
maj 🎁
jun 🎁
jul 🎁
avgust 🎁
septembar 🎁
oktobar 🎁
Novembar 🎁
decembar 🎁
Čestitam i neka vas Bog blagoslovi. Sretno 🤩
U prvom komentaru na objavu ostavljen je link na stranicu putem koje se korisnici/e Facebooka trebaju registrovati kako bi osvojili/e nagrade.
Osim upućivanja korisnika/ca Facebooka na spoljni link za registraciju, administratori/ce stranice su u odgovorima na komentare poručivali/e da se objava podijeli u što više Facebook grupa. To pokazuje da je cilj privlačenje što većeg broja korisnika/ica da se registruju na linku.
Identična “nagradna igra” u kojoj se “učestvuje” tako što se u komentar upisuje mjesec rođenja, a potom se registruje na spoljni link objavljena je na nekoliko stranica koje zloupotrebljavaju vizuelne identitete popularnih trgovačkih lanaca u regiji. Takve “nagradne igre” pronašli smo na četiri stranice koje su iskoristile logo kompanije Bingo (1, 2, 3, 4). Objavljene su i na dvije stranice koje se predstavljaju kao lanac marketa Robot (1, 2) te na stranicama koje zloupotrebljavaju vizualne identitete DIS marketa (1), Pepcoa (1) i Tropica (1).
Spoljni linkovi na koje vode ove objave mogu se pogledati u arhivi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9).
Lažna Facebook stranica
Facebook stranica 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗙𝗔𝗡𝗦 𝗕𝗔 pokrenuta je istog dana kad je i objavljena lažna nagradna igra, što je dovoljan razlog da se posumnja u kredibilnost objava i obećanja na njoj. U vrijeme pisanja ove analize imala je svega 119 pratitelja/ki. Stranica koristi logo Konzuma i fotografiju prodajnog centra u Ivanić-Gradu na svojoj profilnoj, odnosno naslovnoj fotografiji, što može navesti korisnike/ce Facebooka na pomisao da je riječ o zvaničnoj stranici ovog lanca.
Međutim, zvanična Facebook stranica je Konzum Bosna i Hercegovina, pa se i iz naziva i korištenog fonta može vidjeti da je stranica koja organizuje “nagradnu igru” patvorena.
“Uhodana” praksa varanja
Klik na ostavljeni link vodi na internet-stranicu na kojoj se tvrdi da je riječ o službenoj stranici Konzuma. Registracija na ovoj stranici neophodna je za preuzimanje “nagrade” od 5.000 KM.
U dodatnom uputstvu navedeno je da registracija znači prijava broja mobilnog telefona na stranici “sponzora” Konzuma:
Kliknite na dugme ispod (REGISTRIRAJ SE) i bit ćete preusmjereni na stranicu našeg sponzora (MyVivo - Download Games/ Wassabi - AV Blank ) kako biste registrirali svoj broj mobilnog telefona/e-mail adresu i odmah preuzeli KONZUM aplikaciju za sponzore, a zatim pošaljite svoj SMS potvrde na 14400!
Nakon uspješne registracije, dobićete poklon kod i vaučer od 5000 KM koji možete iskoristiti u KONZUM prodavnici
Link za registraciju korisnike/ce preusmjerava na drugu stranicu na kojoj se nalazi forma za prijavu na pretplatničku uslugu za “sigurnosno ažuriranje” i zaštitu uređaja.
Registracija broja je zapravo prijava na pretplatničku uslugu, a ne prijava za nagradnu igru ili nagradu od 5.000 KM. Prema navodima na stranici, pretplata košta 6 KM sedmično.
Unosom broja i slanjem potvrde DA na kratki broj 06202301 (bh telecom), odnosno slanjem ključne riječi TREND na 063770102 (eronet) ili 0651216 (mtel) potvrđujete da se pročitali uslove korištenja i da se slažete sa istim. Ovo je pretplatnička usluga. Usluga košta 6,00 KM sedmično, 3,00 KM/SMS, 2 SMS-a sedmično (BH Telecom, HT Eronet) ili 4,00 KM sedmično, 2,00 KM/SMS, 2 SMS-a sedmično (m:tel) + standardni troškovi operatera
Zvanična internet-stranica Konzuma nalazi se na ovom linku.
O raznim oblicima prevara na Facebooku u kojima je zloupotrebljavan vizuelni identitet poznatih trgovačkih lanaca Raskrinkavanje je pisalo u više navrata.
Facebook prevare: Lažne nagradne igre lažnih Lidl stranica
Prevare na Facebooku: Zloupotreba imena lanaca DIS marketi i Bingo
Nakon Tropica, i Bingo iskorišten za pretplatničku prevaru na Facebooku
Shodno navedenom, analiziranu objavu “nagradne igre” ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)
Napomena
9.12.2022: Na Facebook stranici Konzum_fans, koja zloupotrebljava vizualni identitet ovog trgovačkog lanca, objavljena je još jedna lažna nagradna igra, ovaj put povodom “proslave 90. godišnjice postojanja''. Učesnicima/ama se “daruje” 400 poklon-vrećica. Igru, podijeljenu 2.500 puta na Facebooku, ocjenjujemo kao lažnu vijest.