Nova lažna nagradna igra: Konzum ne dijeli poklone “na osnovu mjeseca rođenja”

Po već uhodanoj šemi, prevaranti/ce na Facebooku zloupotrebljavaju brendove domaćih, dobro poznatih trgovačkih lanaca, nudeći “nagrade” za registraciju na pretplatničke usluge. Ovog puta iskorišteno je ime trgovačkog lanca Konzum.

Foto: Freepik

Na Facebook stranici 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗙𝗔𝗡𝗦 𝗕𝗔 14.11.2022. godine objavljena je “nagradna igra” u formi “životnog događaja” (jedna od opcija postavljanja objava na Facebooku). Pravila “igre” djeluju jednostavno: potrebno je odabrati mjesec rođenja i na osnovu toga dobiti nagradu.  

💚 Hej svima, KONZUM tim danas radi nešto posebno.
💚 Odaberite mjesec rođenja i dobićete poklon na osnovu odabranog mjeseca rođenja, učinite to sada!

januar 🎁
februar 🎁
Mart 🎁
april 🎁
maj 🎁
jun 🎁
jul 🎁
avgust 🎁
septembar 🎁
oktobar 🎁
Novembar 🎁
decembar 🎁

Čestitam i neka vas Bog blagoslovi. Sretno 🤩

U prvom komentaru na objavu ostavljen je link na stranicu putem koje se korisnici/e Facebooka trebaju registrovati kako bi osvojili/e nagrade.

Link u komentaru

Osim upućivanja korisnika/ca Facebooka na spoljni link za registraciju, administratori/ce stranice su u odgovorima na komentare poručivali/e da se objava podijeli u što više Facebook grupa. To pokazuje da je cilj privlačenje što većeg broja korisnika/ica da se registruju na linku. 

Privlačenje korisnika/ica Facebooka

Identična “nagradna igra” u kojoj se “učestvuje” tako što se u komentar upisuje mjesec rođenja, a potom se registruje na spoljni link objavljena je na nekoliko stranica koje zloupotrebljavaju vizuelne identitete popularnih trgovačkih lanaca u regiji. Takve “nagradne igre” pronašli smo na četiri stranice koje su iskoristile logo kompanije Bingo (1, 2, 3, 4). Objavljene su i na dvije stranice koje se predstavljaju kao lanac marketa Robot (1, 2) te na stranicama koje zloupotrebljavaju vizualne identitete DIS marketa (1), Pepcoa (1) i Tropica (1).

Spoljni linkovi na koje vode ove objave mogu se pogledati u arhivi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9).

 

Lažna Facebook stranica

Facebook stranica 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗙𝗔𝗡𝗦 𝗕𝗔 pokrenuta je istog dana kad je i objavljena lažna nagradna igra, što je dovoljan razlog da se posumnja u kredibilnost objava i obećanja na njoj. U vrijeme pisanja ove analize imala je svega 119 pratitelja/ki. Stranica koristi logo Konzuma i fotografiju prodajnog centra u Ivanić-Gradu na svojoj profilnoj, odnosno naslovnoj fotografiji, što može navesti korisnike/ce Facebooka na pomisao da je riječ o zvaničnoj stranici ovog lanca. 

Međutim, zvanična Facebook stranica je Konzum Bosna i Hercegovina, pa se i iz naziva i korištenog fonta može vidjeti da je stranica koja organizuje “nagradnu igru” patvorena.
 

Facebook stranica Konzum FANS BA

 

“Uhodana” praksa varanja

Klik na ostavljeni link vodi na internet-stranicu na kojoj se tvrdi da je riječ o službenoj stranici Konzuma. Registracija na ovoj stranici neophodna je za preuzimanje “nagrade” od 5.000 KM. 

Izgled stranice na koju vodi spoljni link

U dodatnom uputstvu navedeno je da registracija znači prijava broja mobilnog telefona na stranici “sponzora” Konzuma:

Kliknite na dugme ispod (REGISTRIRAJ SE) i bit ćete preusmjereni na stranicu našeg sponzora (MyVivo - Download Games/ Wassabi - AV Blank ) kako biste registrirali svoj broj mobilnog telefona/e-mail adresu i odmah preuzeli KONZUM aplikaciju za sponzore, a zatim pošaljite svoj SMS potvrde na 14400!

Nakon uspješne registracije, dobićete poklon kod i vaučer od 5000 KM koji možete iskoristiti u KONZUM prodavnici

Link za registraciju korisnike/ce preusmjerava na drugu stranicu na kojoj se nalazi forma za prijavu na pretplatničku uslugu za “sigurnosno ažuriranje” i zaštitu uređaja.

Forma za registraciju na pretplatničku uslugu

Registracija broja je zapravo prijava na pretplatničku uslugu, a ne prijava za nagradnu igru ili nagradu od 5.000 KM. Prema navodima na stranici, pretplata košta 6 KM sedmično. 

Unosom broja i slanjem potvrde DA na kratki broj 06202301 (bh telecom), odnosno slanjem ključne riječi TREND na 063770102 (eronet) ili 0651216 (mtel) potvrđujete da se pročitali uslove korištenja i da se slažete sa istim. Ovo je pretplatnička usluga. Usluga košta 6,00 KM sedmično, 3,00 KM/SMS, 2 SMS-a sedmično (BH Telecom, HT Eronet) ili 4,00 KM sedmično, 2,00 KM/SMS, 2 SMS-a sedmično (m:tel) + standardni troškovi operatera

Zvanična internet-stranica Konzuma nalazi se na ovom linku.

O raznim oblicima prevara na Facebooku u kojima je zloupotrebljavan vizuelni identitet poznatih trgovačkih lanaca Raskrinkavanje je pisalo u više navrata.

Lažna vijest
Facebook prevare: Lažne nagradne igre lažnih Lidl stranica

Otkrivamo još jednu prevaru na Facebooku u kojoj se iskorištavaju nazivi i...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti 13.06.2021

Lažna vijest
Prevare na Facebooku: Zloupotreba imena lanaca DIS marketi i Bingo

Po već poznatom obrascu imitiranja Facebook stranica stvarnih trgovačkih la...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti 28.10.2021

Lažna vijest
Nakon Tropica, i Bingo iskorišten za pretplatničku prevaru na Facebooku

Fenomen zloupotrebe identiteta popularnih prodavnica i velikih trgovačkih l...

Lažna vijest 23.02.2022

Shodno navedenom, analiziranu objavu “nagradne igre” ocjenjujemo kao lažnu vijest

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Amar Karađuz Objavljeno: 18. 11. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 1 sedmice

Posljednje objavljene analize

Teorija zavjere
Slaganje kockica teorije zavjere: Depopulacija

Tvrdnje iz starog “zavjerološkog” filma aktualizovane su u novembru 2022. g...

Teorija zavjere
Prenošenje lažnih vijesti
Vakcine protiv Covid-19 nisu “genska terapija” i ne mijenjaju DNA

Na Facebooku je popularna netačna tvrdnja da su vakcine protiv Covid-19 “ge...

Prenošenje lažnih vijesti
Lažna vijest
Mediji nisu vojnog komandira Ukrajine lažno predstavili kao civila

Društvenim mrežama dijeli se videosnimak na kojem govori stanovnik Hersona,...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me