Nakon Tropica, i Bingo iskorišten za pretplatničku prevaru na Facebooku

Fenomen zloupotrebe identiteta popularnih prodavnica i velikih trgovačkih lanaca za lažne nagradne igre na Facebooku još uvijek je prisutan na ovoj platformi.

Na novoformiranoj Facebook stranici naziva 𝐁𝐢𝐧𝐠𝐨 𝐓𝐮𝐳𝐥𝐚, 20.2.2022. godine objavljena je “nagradna igra” u kojoj se navodno bira 100 sretnika/ca, koji/e trebaju odabrati broj jedne od kutija sa slike, a kako bi dobili poklon na osnovu sadržaja odabrane kutije. U objavi se navodi:

Danas biramo prvih 100 sretnika.
Odaberite sretan broj i dobit ćete nagradu na osnovu sadržaja KUTIJE 🎁

Iako dodatno objašnjenje “uslova učešća” u navodnoj nagradnoj igri nije navedeno, samo ova objava ostvarila je preko 14 hiljada interakcija na Facebooku, od čega više od 11 hiljada komentara i gotovo 600 dijeljenja. Identična nagradna igra objavljena je i 21.2 na još jednoj stranici identičnog naziva 𝐁𝐈𝐍𝐆𝐎 𝐓𝐮𝐳𝐥𝐚, koja je također ostvarila značajne interakcije (preko 5.100).

 

Šta su činjenice? 

Riječ je zapravo o još jednom primjeru lažnih nagradnih igara u kojima se na neautentičnim Facebook stranicama iskorištava vizualni identitet poznatih trgovačkih lanaca. 

Prvi indikator za takvo nešto je sama stranica Bingo Tuzla, koja je pokrenuta 20.2.2022. godine – istog dana kada je i objavljena nagradna igra. 

Stranica je u vrijeme pisanja ove analize imala tek nešto preko 1.500 pratitelja/ki. Zvanična Facebook stranica kompanije Bingo d.o.o, s druge strane, pokrenuta je 10.4.2012. godine i broji preko 260.000 pratitelja/ki. 

Osim toga, programi lojalnosti (nagradne igre) lanca Bingo objavljuju se na web stranici ove kompanije u rubrici “Programi lojalnosti” i među njima nema ništa slično “nagradnim igrama za 100 sretnika” sa Facebooka. 

O drugim vrstama prevara koje su bile vezane za trgovački lanac Bingo, Raskrinkavanje je pisalo u dva navrata (1, 2).

 

Pretplatnička prevara 

Stvarni motiv ove lažne nagradne igre, naravno, nije dijeljenje nagrada za 100 sretnika/ca, nego “mamljenje” korisnika/ca Facebooka da kliknu na link za “registraciju”, koji je ostavljen u komentaru objave. Tu je navedeno da se korisnici/e trebaju registrovati i poslati SMS poruku kako bi dobili 500 KM – ukoliko budu imali sreće. 

Link vodi na Google Site stranicu na kojoj su objavljeni vizuali koji odgovaraju vizualnom identitetu trgovačkog lanca Bingo. Na taj način, korisnici/e Facebooka dovedeni su u zabludu da je riječ o autentičnoj stranici ovog lanca. 

Klikom na link “Registriraj se ovde” korisnik ili korisnica bivaju preusmjereni na drugu stranicu na kojoj se traži unošenje broja mobilnog telefona i odabir mrežnog operatera. Sitnim slovima ispod forme koju treba popuniti objašnjeno je da je zapravo riječ o registraciji na pretplatničku uslugu u iznosu od 6 KM mjesečno:

Ovo je pretplatnička usluga. Usluga košta 6KM/sedmično (pdv uključen) (2KM/sms, 3sms/sedmično) za BH Telecom & Eronet i 4KM/sedmično (2KM/sms, 2sms/sedmično) za M.Tel (pdv uključen) (+ trošak SMSa/podatkovnog prijenosa). Pretplata se obnavlja automatski sve dok ne pošaljete poruku STOP na broj 06202040 (BH Telekom) ili na broj 063770101 (Eronet) ili na broj 0651299 (Mtel). Imati ćete pristup sadržaju svo vrijeme dok plaćeni period ne istekne

Dakle, korisnici/e Facebooka, misleći da će učestvovati u nagradnoj igri za 500 KM, vrlo lako mogu pasti u zamku prijavljivanja pretplatničke usluge koja može dovesti do neželjenih financijskih gubitaka. 

Gotovo identične prevare uočene su u objavama na Facebooku u kojima su zloupotrebljavani vizualni identiteti trgovačkog lanaca Tropic, ali i manjih brendova, poput Đurić marketa, DIS marketa i Zlatarne Dar, o čemu je Raskrinkavanje također pisalo (1, 2).

Kreatori/ke ovakvih lažnih nagradnih igara uglavnom za motiv imaju krađu ličnih i/ili finansijskih podataka ljudi, te finansijsku dobit stečenu na manipulativne načine poput ovog. Korisnici/e Facebooka lažne stranice i profile mogu prijaviti direktno na ovoj društvenoj mreži, kako bi ih Facebook što prije uklonio. Detaljan prikaz kako to možete učiniti pronađite u analizi Raskrinkavanja ovdje

Budući da analizirane nagradne igre nemaju veze sa trgovačkim lancem Bingo, ove objave dobijaju ocjenu lažna vijest.

Napomena

29.3.2022: Na dvije Facebook stranice koje nose ime trgovačkog lanca Bingo (𝗕𝗶𝗻𝗴𝗼 i ʙɪɴɢᴏ.) objavljene su 21.3.2022. godine lažne nagradne igre (link, link). Za učestvovanje u “nagradnoj igri”, od korisnika/ca Facebooka se traži da pogode koliko se tronožnih mačaka nalazi na slici.

Ove dvije objave ostvarile su preko 2.200 interakcija na Facebooku. 

Navodne nagrade za 300 tačnih odgovora uključuju vaučere za kupovinu i novčane nagrade. Kao što je to bio slučaj i sa ranijim primjerima, u komentaru objave na stranici 𝗕𝗶𝗻𝗴𝗼 ostavljen je link “za prijavu”, koji zapravo vodi na stranicu na kojoj se vrši prijava na pretplatničku uslugu. 

Obje Facebook stranice pokrenute su istog dana kada su objavljene lažne nagradne igre. Na upit korisnice Facebooka o ovim nagradnim igrama, koji je postavljen na zvaničnoj Facebook stranici Bingo, iz kompanije su potvrdili da je riječ o lažnoj nagradnoj igri (link). 

Osim na navedenim stranicama, od 7.3. na sličnim stranicama objavljeno je još pet lažnih nagradnih igara (1, 2, 3, 4, 5). Sve ove objave dobijaju ocjenu lažna vijest.

21.4.2022: Na dvije nedavno pokrenute Facebook stranice koje koriste vizuelni identitet kompanije Bingo (𝐁𝐢𝐧𝐠𝐨 i Bingo) objavljene su 18.4. gotovo identične lažne nagradne igre u kojima se “poklanjaju” vaučeri za kupovinu (link, link). Od učesnika/ica “nagradne igre” traži se da na slici pronađu brojeve koji nisu 702. 

U jednoj od lažnih nagradnih igara (link) podijeljen je i link na kojem se nalazi forma za prijavu na pretplatničku uslugu, kao što je bio slučaj i ranije. 

Ove objave dobijaju ocjenu lažna vijest. 9.5.2022. Facebook stranica Bingo, Markt je 4.5.2022. godine objavila navodnu nagradu igru u kojoj se od učesnika/ca traži da odaberu broj jedne od kutija sa slike, koji trebaju upisati u komentarima, a kako bi dobili poklon na osnovu sadržaja odabrane kutije. Učesnici/e se potom u komentarima upućuju na link za registraciju. U slučaju takve registracije, učesnici/e se pretplate na servis za videoigrice, na način objašnjen u ovoj analizi. Objava je ostvarila 3.100 komentara, 453 reakcije i podijeljena je 190 puta. Objavu ocjenjujemo kao prenošenje lažnih vijesti.

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Amar Karađuz Objavljeno: 23. 02. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 2 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: Majmunske boginje – nova inspiracija za dezinformatore/ke

Najbrojnije dezinformacije koje smo analizirali tokom prethodne sedmice tič...

Dezinformacija
Australija ne usvaja zakon koji će braniti ljudima da sami uzgajaju hranu

Korisnici/e društvenih mreža dijele objave u kojima se netačno tvrdi da Aus...

Dezinformacija
Dezinformacija
Ruski sveštenici ne blagosiljaju “Sotonu” na viralnoj fotografiji

U člancima mnogobrojnih portala iz regiona objavljena je fotografija koja n...

Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Ispravljeno
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me