Foto: Raskrinkavanje.ba
Na Facebook stranici 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗦𝘂𝗽𝗲𝗿𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁 𝗕𝗔 10. maja 2025. godine objavljena je “nagradna igra” u kojoj su obećane nagrade “svima koji odaberu kućicu s brojem i napišu ga u komentare”.
Foto: Screenshot/Facebook
Do vremena pisanja ove analize objava je podijeljena više od 200 puta.
Slijedeći uputstva iz ove objave, ostavili smo komentar s brojem “poklon-paketa” na slici. Iako se u objavi navodi da “nagradna igra” traje do 15. maja, komentar smo ostavili dan kasnije i odmah dobili odgovor.
Foto: Screenshot
Stranica nas je potom kontaktirala porukom u inboxu s daljim uputama za navodno osvajanje nagrade. Potrebno je, navodi se, objavu podijeliti u pet do deset Facebook grupa. Nakon toga, navodno će “tim” provjeriti da li su uslovi ispunjeni te ako jesu, kontaktirati korisnika/cu.
Foto: Screenshot
Objavu nismo dijelili niti nas je do vremena objave analize opet kontaktirala ova stranica.
Šta su činjenice?
Ova “nagradna igra” nije autentična niti je objavljena na pravoj stranici lanca Konzum. Riječ je o još jednoj u nizu prevara o kakvima je Raskrinkavanje pisalo u više navrata do sada (1, 2, 3). Naime, već iz prvog pregleda Facebook stranice 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗦𝘂𝗽𝗲𝗿𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁 𝗕𝗔 jasno je da nije riječ o stranici koja pripada lancu supermarketa Konzum. Osim “nagradne igre”, na stranici nema nikakvih objava. Kreirana je 10. maja, istoga dana kada je podijeljena pomenuta objava. U vrijeme pisanja ove analize imala je tek dva/ije pratitelja/ke.
S druge strane, zvanična Facebook stranica Konzuma u Bosni i Hercegovini, čiji je link dostupan i na web stranici lanca, nosi naziv Konzum Bosna i Hercegovina.
Foto: Screenshot/Konzum.co.ba
Na ovoj se stranici redovno objavljuju različite akcije, popusti i obavijesti, ali i nagradne igre (1, 2, 3). Nagradnu igru u kojoj se od korisnika/ca traži da odaberu “kućicu s brojem” nismo pronašli.
Prava Facebook stranica lanca Konzum ima više od 279.000 pratitelja/ki, a kreirana je još 2011. godine. Na njoj su dostupni svi kontakt-podaci, kao i brojni detalji o kompaniji Konzum d.o.o. Sarajevo, koja upravlja brendom Konzum na tržištu BiH.
Iz svega navedenog je, dakle, jasno da analizirana Facebook objava nije prava nagradna igra koju je organizovala ova kompanija. Svrha objave ovakvih lažnih igara, kako je ranije pisalo Raskrinkavanje (1, 2, 3), može biti raznolika: od krađe finansijskih i drugih podataka do pukog prikupljanja interakcija i izgradnje “pratiteljstva” na Facebook stranicama. Takve se stranice kasnije mogu prodavati ili im se može mijenjati svrha.
Shodno navedenom, objavu “nagradne igre” na Facebook stranici 𝗞𝗼𝗻𝘇𝘂𝗺 𝗦𝘂𝗽𝗲𝗿𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁 𝗕𝗔 ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)