Raskrinkavanje.ba

Lažni pokloni: Ormarići za kupatilo kao mamac za pratitelje/ke

Nedavno napravljena Facebook stranica skuplja “lajkove” i pratitelje/ke objavama u kojima “poklanja” kupatilske ormariće.

Foto: Freepik

Na Facebook stranici Sve za Kuću, 18. marta 2024. objavljena je slika kupatilskog namještaja uz status u kojem je pratiteljima/kama stranice obećano 25 kupatilskih ormarića ako “lajkaju” stranicu i pošalju poruku.

Dobro veče, naša stranica je odlučila da nagradni naše verne pratioce i pokloni 25 kupatilskih ormarića POTPUNO BESPLATNO. Ukoliko želite da osvojite ormarić treba da lajkujete našu stranicu i pošaljete nam poruku!

Sve Za Kuću 1

Foto: Screenshot

Objava je u vrijeme pisanja analize imala 4.000 interakcija, od čega preko 1.400 dijeljenja.

Na ovoj je stranici 24. marta 2024. objavljena još jedna slika kupatilskog namještaja s istim pravilima za dobijanje jednog od 15 ormarića. 

Pošto smo dokazali da ne lažemo, odlučili smo da poklonimo još 15 kupatilskih ormarića sa ogledalom i umivaonikom POTPUNO BESPLATNO. Sve što treba da uradite da osvojite ormarić jeste da lajkujete našu stranicu i pošaljete nam poruku!

Sve Za Kuću 2

Foto: Screenshot

Ova objava imala je preko 10.000 interakcija, od čega preko 5.700 dijeljenja u vrijeme pisanja analize.

Slike korištene u ovim objavama od ranije su dostupne na internetu. Slika iz prve objave može se pronaći na stranici trgovinske radnje iz Valjeva. Slika iz druge objave podijeljena je još 2019. godine na Facebook stranici koja se bavi prodajom polovnog namještaja u Srbiji.

 

Capture

Foto: Screenshot/Slika iz prve objave

3

Foto: Screenshot/Slika iz druge objave

Facebook stranica Sve za Kuću kreirana je 4. marta 2024. Jedine objave na ovoj stranici jesu dvije spomenute o poklanjanju ormarića, profilna fotografija, fotografije naslovnice, kao i podijeljena “nagradna igra”, koju je 2. aprila 2024. objavila stranica Sve za dvorište.

Dakle, šest dana nakon objave prve slike i obećanja o poklonima na stranici Sve za Kuću, objavljena je nova, ali bez ikakve informacije o dobitnicima/ama prvog poklanjanja, iako se u drugoj objavi na početku navodi: “Pošto smo dokazali da ne lažemo, odlučili smo pokloniti još 15 kupatilskih ormarića sa umivaonikom…” Do vremena pisanja ove analize, nije bilo novih objava u kojima je nešto rečeno o dobitnicima/ama. 

U obje objave navedeno je da je za učešće potrebno “lajkati” stranicu i poslati poruku. Odgovor je automatska poruka stranice s “pravilima” za osvajanje poklona, odnosno zahtjev da se posljednja objava na stranici podijeli u šest Facebook grupa. Takav zahtjev ukazuje na to da je cilj ovih objava prikupljanje interakcija i pratitelja/ki na Facebooku.

 

Sve

Foto: Screenshot

Raskrinkavanje je do sada analiziralo nekoliko ovakvih prevara u kojima su se navodno poklanjali razni kućanski uređaji (1, 2): kuhinje, posuđe, montažne kućice i slično. 

Motivi iza lažnih igara na Facebooku su raznoliki. Uključuju izgradnju publike i povećanje vidljivosti stranice, mogućnost preprodaje stranica koje kasnije dijele linkove portala te navođenje ljudi da se prijave na pretplatničke servise zbog sticanja finansijske dobiti. Neki čak koriste lažne nagradne igre kao sredstvo za krađu ličnih podataka korisnika/ca.

Shodno navedenom, analizirane objave na Facebook stranici Sve za Kuću ocjenjujemo kao lažnu vijest.

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke
Lažna vijest 18.03.2024

Facebook profili i stranice: Sve za dvorište

-

  • Lažna vijest
Lažna vijest 24.03.2024

Facebook profili i stranice: Sve za kuću

-

  • Lažna vijest