Raskrinkavanje.ba

Nove lažne nagradne igre lažnih Lidl stranica

Nekoliko Facebook stranica koje se lažno predstavljaju kao trgovački lanac Lidl korisnicima/ama ove mreže obećava nagrade povodom navodnog 57. rođendana kompanije. Radi se o lažnim nagradnim igrama.

Foto: Lidl/Wikimedia

Na Facebooku su se u januaru ove godine pojavile tri nove stranice (1, 2, 3) koje zloupotrebljavaju ime i vizuelni identitet trgovačkog lanca Lidl i lažno se predstavljaju kao ovaj brend. Sve su stranice identičnog naziva – “LIDL Fans”. 

Na sve tri stranice objavljena je navodna nagradna igra povodom 57. rođendana ove kompanije, u kojoj se korisnici/e pozivaju na registraciju na linku:

🎊 Za proslavu 57. rođendana @LiDL, naš tim šalje 850 posebnih poklon paketa svima koji kažu "ČESTITAMO" prije 30. siječnja. Sretno vam bilo!
Registrirajte se i osvojite nagrade ovdje: 👉 https://tinyurl.com/3mfc3xxn
Registracija je besplatna, a vrijeme prijave ograničeno. Učinite to sada prije nego što ova prilika istekne! Sretno💌

Ove navodne nagradne igre objavljene su u formi “životnih događaja” na Facebooku. Sve tri analizirane objave do vremena pisanja ove analize ostvarile su 4.265 interakcija, a podijeljene su više od hiljadu puta. Od tri navedene stranice, ostale su aktivne dvije (1, 2).

Administratori/ke stranica su u komentarima objava upućivali/e na dodatna pravila za učešće, poput “lajkanja” stranice i dijeljenja objave.

U nekim komentarima isti/e administratori/ke dijelili/e su još jedan link na kojem je potrebno izvršiti navodnu registraciju za preuzimanje nagrade. Taj link (arhiviran ovdje) vodi na stranicu koja podsjeća na stranicu platforme WhatsApp. 

S druge strane, link koji je dostupan u objavi o navodnoj nagradnoj igri i 57. rođendanu Lidla (arhiviran ovdje) korisnike/ce vodi na blogspot stranicu.

Na stranici je istaknuta poruka dobrodošlice na “službene stranice” Lidl Hrvatska iako pretraga pokazuje da Lidl ne koristi blogspot domene.

Na istoj stranici dostupan je i link za “registraciju”. Ukoliko korisnik/ca “klikne” na ponuđenu opciju, umjesto bilo kakve registracije biva preusmjeren/a na stranicu koja nudi izbor mobilnog operatera.

U dnu ove stranice sitnim slovima napisano je da se radi o pretplatničkoj usluzi za pristup igricama, koja košta 3 KM sedmično.

Ovakve Facebook stranice obmanom pokušavaju doći do što većeg broja pretplatnika/ca kojima se umjesto nagrade isporučuje uvećan iznos računa za telefonske usluge.

Lažne nagradne igre poput ove ustvari su vrlo čest oblik prevara na internetu, na koje je Raskrinkavanje upozoravalo i u ranijim analizama (1, 2, 3, 4).

Sve analizirane Facebook stranice pokrenute su 26. januara te, osim objave o navodnoj nagradnoj igri, sadrže još jedino profilnu fotografiju preuzetu sa stvarnih Lidlovih stranica.

Budući da se radi o lažnim nagradnim igrama lažnih stranica trgovačkog lanca Lidl, ove objave ocjenjujemo kao lažnu vijest.

Kako se zaštititi od lažnih nagradnih igara na Facebooku?
 

Kako ne biste pali u zamku lažnih nagradnih igara, koje mogu završiti krađom ličnih podataka, vrlo je važno obratiti pažnju na kredibilnost stranica na kojima se objavljuju takve nagradne igre. 

Provjeravanje podataka o stranici u sekcijama “O nama” (About) i “Page Transparency” od krucijalne su važnosti. Kako je ranije navedeno, analizirane nagradne igre objavljene su na tek kreiranim stranicama, što je prvi pokazatelj njihove nekredibilnosti. Osim toga, pokazatelji nekredibilnosti su i prazna rubrika “O nama”, mali broj pratitelja/ica te nenavođenje kontakt-podataka ili linkova zvaničnih web stranica.
 

Dodatno, velike kompanije (poput Lidla) imaju verifikovane stranice na društvenim mrežama, što se može prepoznati na osnovu plave kvačice koja stoji pored naziva stranice, a što nije slučaj ni s jednom stranicom koja je objavila “nagradnu igru”.
 

Na koji se način može provjeriti kredibilnost izvora na društvenim mrežama, koji je značaj kvačica u tom procesu te na koji način stranica ili profil na Facebooku mogu dobiti kvačicu čitajte na našem portalu Medijska pismenost u dijelu “Kome vjerovati na društvenim mrežama?
 

Lažne nagradne igre poput ove ustvari su vrlo čest oblik prevara na internetu, a lažne Facebook stranice i profile moguće je prijaviti direktno na društvenoj mreži Facebook kako bi što prije bile uklonjene. Detaljna uputstva kako to učiniti pronađite u analizi Raskrinkavanja ovdje.

(Raskrinkavanje.ba)

 

Pogledajte originalne članke
Lažna vijest 26.01.2023

Lidl: Dobro došli na naše službene stranice

Lidl Croatia

  • Lažna vijest
Prenošenje lažnih vijesti 26.01.2023

Facebook profili i stranice: Lidl 57 rođendan

Za proslavu 57. rođendana

  • Prenošenje lažnih vijesti